Орган самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Русанівка" м.Києва
  Проекти - Експертиза використання коштів загальноміських заходів
 
Проекти >>

Київська міська рада

Виконавчий орган Київської міської ради

Київська міська державна адміністрація

Орган самоорганізації населення

"Комітет мікрорайону "Русанівка" м. Києва

вул. Русанівська набережна, 20,

м. Київ, 02154, Україна

Тел./Факс. 295-18-74

e-mail: RusanivkaOSN@ukr.net

web-sate: rusanivka.org.ua

ГРОМАДСЬКА ЕКСПЕРТИЗА ДІЯЛЬНОСТІ ДНІПРОВСЬКОЇ РАЙОННОЇ В МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ЩОДО ВИКОНАННЯ У 2008 РОЦІ КОМПЛЕКСНИХ ЗАГАЛЬНОМІСЬКИХ ЗАХОДІВ "ТВІЙ ДІМ, ПОДВІР'Я" НА ТЕРИТОРІЇ МІКРОРАЙОНУ РУСАНІВКА

ВИСНОВОК ТА ПРОПОЗИЦІЇ

Київ

Дніпровський район

Мікрорайон Русанівка

2010

ЗМІСТ

1. Загальні положення

1.1. Коротка інформація про створення та правовий статус органу амоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Русанівка" м. Києва

1.2. Повноваження та правові підстави проведення громадської експертизи

1.3. На вирішення якої проблеми була направлена громадська експертиза

1.4. Предмет та метод громадської експертизи

2. Дії з проведення громадської експертизи

3. Аналіз отриманих результатів проведення громадської експертизи

4. Методи, що використовувалися при здійсненні громадської експертизи

5. Матеріали, що аналізувалися в процесі проведення громадської експертизи

6. Оцінка діяльності Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації у житлово-комунальній сфері, щодо якої проводилася громадська експертиза

7. Висновки та пропозиції за результатами проведення громадської експертизи

8. Відомості про осіб, які здійснювали громадську експертизу

Додатки:

1. Таблиця листів Комітету мікрорайону "Русанівка" до владних органів і відповіді від них щодо проведення громадської експертизи

2. Таблиця обстеження житлових будинків

3. Таблиця результатів перевірки проведених ремонтних робіт, зробленої протягом квітня-травня 2010 року

4-13. Копії документів по будинках за адресами:

- вул. Русанівська набережна, 8/1

- вул. Русанівська набережна, 14/1

- вул. Ентузіастів, 5

- вул. Ентузіастів, 7/1

- вул. Ентузіастів, 13

- вул. Ентузіастів, 31

- бул. Давидова, 13

- бул. Давидова, 14

14. Адресний перелік робіт до бюджетних запитів по мікрорайону Русанівка (витяг)

15. Копія розпорядження Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації від 02.12.2009 № 682 з додатками

16. Копія наказу Комітету мікрорайону "Русанівка" від 01.03.2010 № 12

17. Копії урядових доручень

1. Загальні положення

1.1 Коротка інформація про створення, реєстрацію та правовий статус органу самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Русанівка" м. Києва

Орган самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Русанівка" м. Києва (далі - Комітет мікрорайону "Русанівка") є представницьким органом, що створений жителями, які на законних підставах проживають на території у визначених межах мікрорайону "Русанівка" міста Києва для вирішення завдань, передбачених Законом України "Про органи самоорганізації населення".

Комітет мікрорайону "Русанівка" згідно з чинним законодавством уповноважений представляти інтереси мешканців в Київській міській та Дніпровській районній в м. Києві радах та їх виконавчих органах.

На території Комітету проживає 10 тис. мешканців, що офіційно зареєстровані, та мають право голосу. Територія Комітету обмежується вулицями Русанівська Набережна, Ентузіастів і бульваром Давидова та включає 47 багатоповерхових будинків.

Комітет мікрорайону "Русанівка" створено на конференції жителів мікрорайону і зареєстрований в установленому законодавством порядку у 2007 році.

Комітет мікрорайону "Русанівка" набув власних повноважень 19 липня 2007р. після його реєстрації у встановленому законодавством порядку у виконавчому органі Київради (Київській міській державній адміністрації) (свідоцтво про реєстрацію органу самоорганізації населення у місті Києві № 80) та у Дніпровській районній у місті Києві державній адміністрації (свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи № 775453).

Комітет мікрорайону "Русанівка" діє на підставі Конституції України, Закону України "Про органи самоорганізації населення" та інших законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади, рішень Київської міської ради та Дніпровської районної у місті Києві ради, їх виконавчих органів, Статуту територіальної громади міста Києва, розпоряджень Київського міського голови, голови Дніпровської районної у місті Києві ради, виданих у межах своїх повноважень, Типового положення про органи самоорганізації населення, затвердженого рішенням Київради від 26.09.2002 № 10/170, Положення про орган самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Русанівка" та рішень конференції жителів мікрорайону "Русанівка" м. Києва в межах території його діяльності, які обрали цей Комітет.

Основними завданнями Комітету мікрорайону "Русанівка" є:

1) створення умов для участі жителів м. Києва в межах мікрорайону "Русанівка" у вирішенні питань місцевого значення в межах Конституції і законів України;

2) задоволення житлово-комунальних, соціальних, побутових, культурних та інших потреб жителів мікрорайону "Русанівка" шляхом сприяння у наданні їм відповідних послуг;

3) участь у реалізації щорічних програм соціально-економічного та культурного розвитку, інших місцевих програм, розроблених Київською міською радою та Дніпровською районною в місті Києві радою, які стосуються мікрорайону "Русанівка".

У своїй діяльності Комітет мікрорайону "Русанівка" відстоює перед органами влади принцип комплексного та гармонічного розвитку нашого мікрорайону, що знайшло своє підтвердження у прийнятті конференцією зазначених мешканців відповідної Програмі діяльності Комітету на 2007-2012 роки.

Комітет мікрорайону "Русанівка" з метою врахування громадських інтересів при здійсненні планування, забудови та розвитку мікрорайону "Русанівка" в установленому законодавством порядку співпрацює з Київською міською радою та Дніпровською районною у місті Києві радою щодо питань забезпечення сталого розвитку мікрорайону як складової частини міста Києва.

1.2 Повноваження та правові підстави проведення громадської експертизи

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 14 Закону України "Про органи самоорганізації населення" органу самоорганізації населення у межах території його діяльності під час його утворення можуть надаватися повноваження щодо здійснення контролю за якістю наданих громадянам, які проживають у жилих будинках на його території діяльності, житлово-комунальних послуг та за якістю проведених у зазначених жилих будинках ремонтних робіт.

Зазначені повноваження надані органу самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Русанівка" м. Києва (далі - Комітет мікрорайону "Русанівка") рішенням Київради від № 367/1028 від 15.03.2007 "Про дозвіл на створення органу самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Русанівка" (підпункт 4.5) та визначені у Положенні про орган самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Русанівка", зареєстрованим розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 925 від 19.07.2007 "Про реєстрацію органу самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Русанівка" (абзац 5 пункту 3.3 "Власні повноваження Комітету").

Громадська експертиза здійснена Комітетом мікрорайону "Русанівка" на реалізацію зазначених повноважень у житлово-комунальній сфері відповідно до вимог Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 № 976 (із змінами).

1.3 На вирішення якої проблеми була направлена громадська експертиза.

Питання розвитку житлово-комунальної сфери є одним із тих, що турбують мешканців мікрорайону Русанівка. Мікрорайон в основному було побудовано протягом 1965-1975 років. Будинки, їх комунікації та мережі потребують значного обсягу ремонтних робіт, але ця проблема фактично ігнорується міською та районною владою. В рамках комплексних загальноміських заходів "Твій дім, твоє подвір'я" відповідні кошти виділялися в цілому на Дніпровський район. Районною держадміністрацією ці кошти використовувалися неефективно і не завжди за цільовим призначенням. Визначення та використання міських коштів здійснювалося поза громадським контролем. Внаслідок цього постійно погіршувалася якість житлово-комунальних послуг, що споживаються мешканцями Русанівки. Тому в рамках цього проекту було перевірено в межах наявних можливостей використання Дніпровською районною у місті Києві державною адміністрацією коштів загальноміських заходів "Твій дім, твоє подвір'я" на відповідні потреби мікрорайону Русанівка протягом 2008 року.

Результатом громадської експертизи мало стати запровадження нової процедури формування і виконання щорічних загальноміських заходів "Твій дім, твоє подвір'я", яка б передбачала обов'язкове залучення Комітету мікрорайону "Русанівка" та керівників ЖБК і ОСББ мікрорайону до формування зазначених заходів і здійснення ними контролю за їх виконанням.

1.4 Предмет та метод громадської експертизи.

Предметом громадської експертизи є формування, фінансування та виконання у 2008 році в межах території мікрорайону комплексних загальноміських заходів "Твій дім, твоє подвір'я".

Метою громадської експертизи є сприяння в цілому залученню Дніпровською райдержадміністрацією Комітету мікрорайону "Русанівка", керівників ЖБК і ОСББ до формування районної комунальної політики та громадського контролю за її реалізацією у мікрорайоні в частині проведення відповідних ремонтних робіт.

2. Дії з проведення громадської експертизи

Комітетом мікрорайону "Русанівка" при проведенні громадської експертизи було вжито відповідних дій, які надаємо у хронологічному порядку.

У липні 2009 року наказом Комітету мікрорайону "Русанівка" затверджено план-графік виконання робіт, персональний склад його виконавців, фінансовий менеджер проекту та форми цивільно-правової угоди і акту виконаних робіт.

23 липня 2009 року Комітет мікрорайону "Русанівка" направив поштою запит на проведення громадської експертизи діяльності Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації у житлово-комунальній сфері відповідно до вимог п.3 Порядку.

Письмовий запит був зареєстрований райдержадміністрацією 28.07.2009 за №3167/4, що є початком проведення зазначеної громадської експертизи. Факт направлення письмового запиту та отримання цього запиту райдержадміністрацією підтверджується наявністю вхідних даних на його копії (копія листа додається).

У цьому запиті Комітет мікрорайону "Русанівка" просив надати :

- копії матеріалів щодо переліку та обсягів фінансування цих заходів по Дніпровському району, що були визначені райдержадміністрацією та надані до виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації);

- інформацію та матеріали щодо переліку та обсягу загального фінансування заходів, затверджених в установленому порядку по Дніпровському району в цілому;

- інформацію та матеріали щодо переліку та обсягу загального фінансування заходів, затверджених в установленому порядку, у розрізі мікрорайону;

- інформацію та матеріали щодо критеріїв розподілу виділених коштів цих заходів по мікрорайонах Дніпровського району;

- інформацію та матеріали щодо переліку об'єктів, щодо яких подавалися заявки для включення до цих заходів;

- інформацію та матеріали щодо переліку об'єктів, що були включені до цих заходів для проведення відповідних робіт;

- інформацію та матеріали щодо порядку та критеріїв відбору цих об'єктів для включення до цих заходів;

- копії проектно-кошторисної документації щодо об'єктів, по яким виконувалися роботи згідно з цими заходами;

- копії актів виконаних робіт щодо об'єктів, по яким здійснювалися роботи згідно з цими заходами.

Для спільного виконання зазначеної громадської експертизи Комітет мікрорайону "Русанівка" просив виділити співробітників управління житлово-комунального господарства райдержадміністрації для підготовки відповідних матеріалів і визначити відповідальну особу для забезпечення зазначеної взаємодії.

З метою отримання інформації щодо включення у 2008 році житлових будинків Русанівки до комплексних загальноміських заходів "Твій дім, твоє подвір'я" і проведення відповідних робіт Комітет мікрорайону "Русанівка" 30.07.2009 звернувся з відповідним листом до ЖРЕО № 420 щодо надання необхідної інформації. Керівництвом ЖРЕО № 420 18.08.2009 була надана Комітету мікрорайону "Русанівка" інформація щодо адрес, видів і обсягів ремонтних робіт в межах мікрорайону на 2008 рік та включення у 2008 році п'яти житлових будинків комунальної форми власності до зазначених заходів і проведення у цих будинках відповідних робіт. Також керівництвом цієї організації були надані технічні характеристики 50 житлових будинків комунальної форми власності.

На початку серпня 2009 року наказом Комітету мікрорайону "Русанівка" затверджено форму анкети опитування керівників ЖБК та ОСББ. З 84 житлових будинків, які є об'єктами обстеження в межах мікрорайону, 23 з них належать до ЖБК та 9 - до ОСББ. За результатами роботи з цими керівниками опрацьовано 32 анкети.

У відповіді в.о. заступника голови Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації Олександра Щербашова від 28.08.2009 № 9-19/56-3167/4 на наш запит було повідомлено, що він потребує додаткового вивчення та опрацювання і про його результати нас буде поінформовано додатково. Цим листом адміністрація засвідчила невиконання вищезазначених вимог як Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади, так і ст. 33 Закону України "Про інформацію".

З метою проведення вказаної громадської експертизи нами було повторно направлено у вересні 2009 року листа до голови Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації.

Також у вересні минулого року Комітетом мікрорайону "Русанівка" були направлені листи до двох постійних комісій Київради (з питань житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу і з питань місцевого самоврядування, регіональних, міжнародних зв'язків та інформаційної політики) щодо сприяння у наданні інформації щодо формування та стану фінансування у 2008 році комплексних загальноміських заходів у Дніпровському районі, але відповідей від них не отримано взагалі.

Оскільки адміністрацією продожувалося ігнорування нашого письмового запиту та повторного листа щодо проведення громадської експертизи, нами у жовтні минулого року було направлено відповідні скарги до Прем'єр-міністра України та Прокурора Дніпровського району м. Києва.

Прокуратура Дніпровського району м. Києва не проінформувала Комітет мікрорайону "Русанівка" про розгляд нашої скарги та вжиття нею відповідних заходів прокурорського реагування.

Натомість на наше звернення до Прем'єр-міністра України Київській міській державній адміністрації було надано доручення віце-премєр-міністра України Івана Васюника № 58164/1/1-09 від 17.10.2009, що призвело до перших позитивних наслідків.

12 листопада 2009 року в Головному управління з питань внутрішньої політики виконавчого органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) під керівництвом заступника начальника цього управління Олега Буріна відбулася робоча нарада з посадовцями Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації та двома представниками Комітету мікрорайону "Русанівка" - головою Нєстєрковим А.Є. та заступником голови Чунаєвим О.Е. Представники райдержадміністрації на цій нараді, зокрема, визнали свою провину у зриві проведення зазначеної громадської експертизи і обіцяли у подальшому неухильно дотримуватися вимог Порядку. Протокол цієї наради нами не отримано до цього часу, незважаючи на обіцяння Головного управління це зробити невідкладно. У нашому розпорядженні є відповідний аудіозапис.

Згідно з домовленістю через тиждень 18 листопада в Дніпровській районній у м. Києві державній адміністрації відбулася за участю представників Комітету мікрорайону "Русанівка" - голови Нєстєркова А.Є., секретаря Поплавської А.М. та заступника голови Вересюка Л.О. нарада з питання проведення громадської експертизи її діяльності щодо використання коштів загальноміських заходів "Твій дім, твоє подвір'я" на території мікрорайону Русанівка.

На звернення в.о заступника її голови Олександра Щербашова до Комітету мікрорайону "Русанівка" стосовно включення нашого представника до складу робочої групи з проведення громадської експертизи від 20.11.2009 нами оперативно було направлено відповідного листа від 23.11.2009. Лише на першому засіданні зазначеної робочої групи 04.12.2009 нашому представнику було надано розпорядження Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації від 02.12.2009 № 612 "Про проведення громадської експертизи". Тобто лише 2 грудня 2009 року адміністрацію було зроблено перший крок у виконанні Порядку з початку її проведення 28.07.2009. На жаль, більше засідань цієї робочої групи не проводилося взагалі.

Лист в.о заступника голови адміністрації Олександра Щербашова від 08.12.2009 щодо включення нашого представника до складу цієї робочої групи та проведення її засідання був нами отриманий 21.12.2009 (копія листа додається). Тобто офіційне повідомлення Комітету мікрорайону "Русанівка" про прийняття зазначеного розпорядження фактично відбулося 21 грудня поточного року, що стало черговим порушенням відповідної норми Порядку.

Крім того, вивчення цього документа виявило невідповідність самого розпорядження та додатку 2 до нього вимогам Порядку в цілому, зокрема в частині неврахування змін до нього відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14 жовтня 2009 р. № 1103. Прийняття до виконання цих змін є обов'язковим для Дніпровської райдержадміністрації, оскільки з її вини відбулося затягнення у часі проведення громадської експертизи. Також додаток 2 містить заходи без визначення терміну їх проведення, що дозволятиме адміністрації невиправдано затягувати проведення в цілому громадської експертизи.

Лише в кінці грудня 2009 року Дніпровською райдержадміністрацією вперше за час проведення громадської експертизи Комітету мікрорайону "Русанівка" надано інформацію щодо виконання зазначених загальноміських заходів для здійснення Комітетом контролю за якістю проведених у житлових будинках ремонтних робіт. Вказана інформація надана у неповному обсязі без зазначення обсягів виконаних робіт і витрачених коштів та стосується лише 5 житлових будинків комунальної форми власності.

У січні 2010 року втретє звернулися до голови Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації з проханням вжити відповідні заходи щодо усунення виявлених порушень вимог Порядку та забезпечення подальшого проведення зазначеної експертизи. Отримана відповідь в.о. заступника голови адміністрації Олександра Щербашова від 01.02.2010 засвідчила небажання привести розпорядження відповідно до вимог Порядку і надати в повному обсязі зазначені у запиті документи та відповідну інформацію.

Одночасно цим листом повідомлялося про розміщення інформації про надходження запиту щодо проведення громадської експертизи на офіційному веб-сайті Дніпровської райдержадміністрації у рубриці "Повідомлення" та начебто здійснені заходи. Як виявилося, зазначена інформація була розміщена після 26 січня і змінена 4 лютого 2010 року, тобто лише за нашим наполяганням з шестимісячним запізненням. Розміщені на веб-сайті заходи дублюють додаток 2 розпорядження адміністрації від 02.12.2009 № 612, що не відповідає вимогам підпункту 3 пункту 4 Порядку.

У додатковому листі першого заступника голови адміністрації В. Наумка до Комітету мікрорайону "Русанівка" від 18.02.2010 знову була надана інформація про те, що до заходів "Твій дім, твоє подвір'я" у 2008 році в межах мікрорайону "Русанівка" було включено лише 5 зазначених об'єктів житлового фонду, що не відповідає відповідним документам Київської міської ради та Київської міської державної адміністрації. Слід відмітити у листі те, що наші експертні пропозиції будуть заслухані на Колегії та розміщені на офіційній веб-сторинці Дніпровської райдержадміністрації.

Оскільки цього недостатньо для проведення передбаченої запитом громадської експертизи, Комітет мікрорайону "Русанівка" продовжував вживати дії, направлені на отримання від них у повному обсязі необхідної інформації та відповідних документів.

У лютому 2010 року були направлені листи до Прем'єр-міністра України (вдруге) та Прокурора міста Києва з направленням його копії Прокурору Дніпровського району м. Києва. За результатами розгляду повторного листа до Прем'єр-міністра України Київській міській державній адміністрації було надано відповідне урядове доручення, але воно вкотре не було виконано Дніпровською райдержадміністрацією. У середині квітня заступник районного Прокурора проінформував нас про здійснення прокуратурою відповідної перевірки. Під час її проведення нею були виявлені порушення вимог чинного законодавства з боку Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації. У зв'язку з цим прокуратурою Дніпровського району м. Києва на підставі ст. 22 Закону України "Про прокуратуру" голові Дніпровської райдержадміністрації внесено припис з вимогою усунути виявлені під час перевірки порушення та вжити заходів щодо надання зазначених у запиті Комітету мікрорайону "Русанівка" матеріалів або завірених у встановленому порядку копій. Отримання такої відповіді ми вважаємо певним досягненням, оскільки це стало правовим визнанням правомірності наших дій з проведення громадської експертизи.

Враховуючи такій підхід районної влади та стислий час реалізації проекту, Комітетом мікрорайону "Русанівка" була зроблена протягом березня-травня поточного року перевірка виконання цих заходів у відповідних житлових будинках з включенням тих, що були вказані адміністрацією. Перевірка здійснювалася шляхом візуального обстеження, здійснення фотозйомок, замірів та складання відповідних документів - технічних висновків та актів технічної експертизи і обстеження об'єктів. Склад експертної групи Комітету мікрорайону "Русанівка", що здійснювала зазначену перевірку та узагальнення отриманої інформації, затверджений наказом № 12 від 1 березня 2010 року. Для здійснення обстежень проведених ремонтних робіт були укладені відповідні договори з залученими експертами за № 01-03 та №01-03-01 від 1 березня 2010 року.

На конференції мешканців Русанівки 27 травня 2010 року обговорювалися попередні результати громадської експертизи. За результатами цього обговорення експертний висновок разом з пропозиціями буде офіційно надісланий на розгляд Дніпровської районної у місті Києві державної адміністрації. Після цього також планується результати громадської експертизи та рекомендації по залученню громадськості до процесу формування і контролю за виконанням щорічних загальноміських заходів "Твій дім, твоє подвір'я" видати у вигляді брошури. Крім того, відповідні матеріали будуть надані до районної газеті "Дніпровські новини" та розміщені веб-сайті "rusanivka.org.ua".

Лише у червні поточного року Дніпровською адміністрацією були надані необхідні матеріали - адресний перелік робіт до бюджетних запитів на 2008 рік, поадресні плани ремонту житлового фонду в районі в залежності від технічного стану, зведені кошторисні розрахунки вартості проведених ремонтів та акти виконаних робіт (тільки по 5 будинкам комунальної власності). Комітетом мікрорайону "Русанівка" при підготовці в остаточній редакції висновку були проаналізовані зазначені матеріали.

Протягом проведення громадської експертизи Комітетом мікрорайону "Русанівка" велася таблиця листування з владними органами та отримання від них відповідей (додаток 1 цього документу).

Узагальнена інформація за результатами проведення громадської експертизи включена до таблиці обстеження будинків (додаток 2 цього документу) та таблиці результатів перевірки проведених ремонтних робіт (додаток 3 цього документу).

3. Аналіз отриманих результатів проведення громадської експертизи

Відповідно до рішення Київради від 17.01.2008 №3/4475 "Про бюджет міста Києва на 2008 рік" на 2008 рік з міського бюджету м. Києва були виділені субвенції районним у м. Києві бюджетам, зокрема на виконання комплексних загальноміських заходів "Твій дім, твоє подвір'я" у сумі 251009,0 тис. грн. (підпункт 4.6 цього рішення). Відповідно до цього рішення у складі цих заходів передбачалося врахувати потребу на виконання робіт капітального характеру, в тому числі: на капітальний ремонт жилих будинків, ремонт фасадів, покрівель, герметизацію стиків, заміну та модернізацію ліфтів, облаштування прибудинкових територій, влаштування дитячих майданчиків, підготовку об'єктів житлового господарства до роботи в осінньо-зимовий період (ремонт та реконструкція обладнання бойлерних, насосного обладнання, теплових та циркуляційних мереж гарячого водопостачання, електрощитових, кабельних мереж, внутрішньобудинкових мереж центрального опалення та гарячого водопостачання тощо).

Згідно з розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11.03.2008 №318 "Про виконання комплексних загальноміських заходів "Твій дім, твоє подвір'я" у 2008 році" (із зміною) на капітальний ремонт житлового фонду комунальної власності Дніпровського району з врахуванням потреби коштів на виконання депутатських запитів та на підготовку житлового фонду до роботи в осінньо-зимовий період 2008-2009 років було виділено 22117,8 тис. грн. За інформацією Головного управління житлового господарства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Головне управління житлового господарства КМДА) на капітальний ремонт житлового фонду комунальної власності Дніпровського району у 2008 році передбачалися кошти на ремонт фасадів у сумі 3,82 млн. грн., ремонт покрівель - 5,40 млн. грн., ремонт сходових клітин - 3,03 млн. грн. і на проведення інших робіт - 9,86 млн. грн.

Згідно з цим розпорядженням на капітальний ремонт об'єктів житлового фонду столиці інших форм власності Головному управлінню житлового господарства КМДА було виділено 20 млн. грн. в цілому без розбивки цієї суми по районах міста, що ускладнює аналіз використання цих коштів на проведення ремонтних робіт в цілому у Дніпровському районі.

Відповідно до звіту про виконання Програми економічного та соціального розвитку Дніпровського району м. Києва на 2008 рік, затвердженого рішенням Дніпровської районної у м. Києві ради V скликання від 12 березня 2009 року №336, ми маємо дещо інші цифри виконання районними житлово-комунальними підприємствами комплексних загальноміських заходах "Твій дім, твоє подвір'я". Тому надаємо з нього таку інформацію:

"Згідно з рішеннями Київської міської ради були затверджені обсяги зазначених робіт на загальну суму 28,8 млн. грн., що на 4,0 млн. грн. більше, ніж у 2007 році, з них на: ремонт покрівель - 4.8 млн. грн., ремонт фасадів - 4,6 млн. грн., ремонт житлового фонду - 16,5 млн. грн., благоустрій територій - 1,2 млн. грн., заміну та модернізацію ліфтів - 0,6 млн. грн., інші роботи - 1,1 млн. гривень.". Таким чином йдеться мова про різницю у 6,7 млн. грн., виникнення якої є незрозумілою.

Згідно з інформацією Дніпровської районної у м. Києві державної адміністрації кошти на ремонт житлових будинків району у сумі 22,1 млн. грн. були пропорційно розділені між мікрорайонами і у нашому мікрорайоні було виконано робіт на загальну суму 1511000 грн. При проведенні громадської експертизи перевірити достовірність цієї цифри виявилося неможливою.

За інформацією Головного управління житлового господарства КМДА програма по ремонту житлового фонду зазначених заходів на 2008 рік була сформована у цьому управлінні за поданням районних у місті Києві державних адміністрацій і затверджена розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 08.05.2008 № 653 "Про затвердження поадресного розподілу коштів для ремонтних робіт в житловому фонді м. Києва на 2008 рік".

Дніпровською райдержадміністрацією був підготовлений та наданий до виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) адресний перелік робіт до бюджетних запитів по Дніпровському району, який включав проведення у мікрорайоні 9 видів робіт у 23 житлових будинках різних форм власності та ЖРЕО № 420. Загальна суму бюджетних запитів по мікрорайону склала 3590,5 тис. грн.

Згідно з поадресним планом ремонту житлового фонду в залежності від технічного стану, погодженого заступником голови адміністрації В. Лінник, ремонтні роботи передбачалися лише у 4 будинках комунальної форми власності за такими адресами: бул. Давидова, 14 (фасад на суму 453,3 тис. грн., внутрішньобудинкові мережі на суму 144,7 тис. грн. та внутрішньобудинкові електромережі і щитові на суму 159 тис. грн.), вул. Русанівська набережна, 8/1 (покрівля на суму 157,1 тис. грн.), вул. Ентузіастів, 5 (покрівля на суму 137,9 тис. грн.) та вул. Ентузіастів, 13 (сходові клітини на суму 158,9 тис. грн.). Загальна сума цих робіт склала 1210,9 тис. грн., що становило трохи більше від третини заявленого у бюджетних запитах.

Але за інформацією Дніпровської райдержадміністрації в межах мікрорайону вже у 5 будинках комунальної форми власності були здійснені такі ремонтні роботи: бул. Давидова, 14 - опорядження фасаду, ремонти внутрішньобудинкових мереж ЦО, ГВП, ХВП та електричних мереж; бул. Давидова, 13 - ремонт покрівлі; вул. Ентузіастів, 13 - ремонт сходових клітин; вул. Ентузіастів, 5 - ремонт рулонної покрівлі та вул. Русанівська набережна, 8/1 - ремонт рулонної покрівлі. Інформація була надана Комітету мікрорайону "Русанівка" без зазначення обсягів ремонтних робіт у вказаних будинках. Більш того, ремонтні роботи у будинку за адресою бул. Давидова, 13 взагалі не були включені до бюджетного запиту та поадресного плану ремонту і тому ці роботи у вказаному будинку не могли рахуватися у складі комплексних загальноміських заходів "Твій дім, твоє подвір'я". Крім того, при проведенні громадської експертизи не вдалося перевірити достовірність включення цих будинків до додатку 1 зазначеного розпорядження, оскільки на офіційному веб-порталі Київської міської державної адміністрації не можна ознайомитися із вказаним додатком.

Зазначеним розподілом коштів передбачалося проведення у мікрорайоні робіт з асфальтування прибудинкових територій 8 будинків загальним обсягом 1,89 тис. кв. м на загальну суму 340,2 тис. грн. (позиції 68-75 Дніпровського району додатку 2 до розпорядження від 08.05.2008 № 653). Наведемо витяг поадресних об'єктів та обсягів виконання цих робіт:

- вул. Ентузіастів, 7/2 (ЖБК "Старт-1") - 0,18 тис. кв. м на суму 32,4 тис. грн.;

- вул. Ентузіастів, 19/1 (ЖБК "Славутич") - 0,36 тис. кв. м на суму 64,8 тис. грн.;

- вул. Ентузіастів, 25/1 (ЖБК "Чайка") - 0,21 тис. кв. м на суму 37,8 тис. грн.;

- вул. Ентузіастів, 29/1 (ЖБК "Печерський-1") - 0,21 тис. кв. м на суму 37,8 тис. грн.;

- вул. Ентузіастів, 31 (ЖБК "Сатурн") - 0,21 тис. кв. м на суму 37,8 тис. грн.;

- вул. Ентузіастів, 33 (ОСББ "Темп") - 0,3 тис. кв. м на суму 54,0 тис. грн.;

- вул. Ентузіастів, 35 (ЖБК "Русанівський") - 0,18 тис. кв. м на суму 32,4 тис. грн.;

- вул. Ентузіастів, 35/1 (ЖБК "Зоря") - 0,24 тис. кв. м на суму 43,2 тис. грн.

Звертає увагу той факт, що в листах Дніпровської райдержадміністрації та ЖРЕО-420 до Комітету мікрорайону "Русанівка" не надавалася інформація щодо вказаних робіт. Також не зрозуміло, по яким критеріям були відібрані прибудинкові території цих будинків для проведення цих робіт.

За інформацією Дніпровської райдержадміністрації у 2008 році за рахунок зазначених заходів було виконано ремонт будинків некомунальної форми власності на загальну суму 1854,0 тис. грн. (позиції 117, 120 122 Дніпровського району додатку 3 до розпорядження від 08.05.2008 № 653), а саме ЖБК "Сатурн" (вул. Ентузіастів, 31) - 121,3 тис. грн., ОСББ "Марс-4" (вул. Русанівська набережна, 14/1) - 121,3 тис. грн., ОСББ "Арсеналець - 4" (вул. Ентузіастів, 7/1) - 73,3 тис. грн.

Згідно з цим розподілом коштів для проведення ремонту житлового фонду інших форм власності лише на ОСББ "Арсеналець - 4" були виділені кошти на ремонт фасаду у сумі 75 тис. грн., що засвідчує майже повне використання цих коштів.

Комітет мікрорайону "Русанівка" здійснив на ініціативних засадах перевірку стану та обсягів виконаних ремонтних робіт у 8 житлових будинках за такими адресами: вул. Русанівська набережна, буд. 8/1, 14/1; вул. Ентузіастів, буд. 5, 7/1, 13, 31; бул. Давидова, буд. 13, 14.

Зазначена перевірка була здійснена головою Комітету мікрорайону "Русанівка" Нєстєрковим А.Є., керівником проекту Поплавською А.М., консультантами проекту Вересюк Л.О. та Трушечкіною С.Ю. і залученими експертами - фізичною особою-підприємцем "Коврига А.С.", інженером Ковригою В.І. та директором ПП "Електропромтех" Семеновим А.В.

За результатами перевірки проведених ремонтних робіт, здійснених у цих будинках відповідно до загальноміських комплексних заходів, зроблені зауваження, висновки та загальні оцінки якості виконаних у цих будинках робіт, які представлені у додатку 3 цього документу. Зазначені результати оформлені відповідними технічними висновками та актами технічної експертизи та обстеження об'єктів житлового фонду, складені в установленому законодавством порядку. Згідно з цими документами у двох будинках за адресами вул. Русанівська набережна, буд. 14/1 та вул. Ентузіастів, буд. 13 якість проведених ремонтних робіт оцінена незадовільно на відміну від інших будинків.

4. Методи, що використовувалися при здійсненні громадської експертизи

При проведенні громадської експертизи було використано кілька методів роботи:

а) анкетування керівників ЖБК, ОСББ та ЖРЕО № 420;

б) збір інформації від Дніпровської райдержадміністрації та ЖРЕО № 420 про проведені ремонтні роботи;

в) перевірка якості та обсягів проведених робіт у 8 житлових будинках із залученням технічних експертів шляхом проведення фотозйомки, замірів, інших дій (додаток 3 звіту);

г) за результатами проведеної перевірки оформлення відповідних документів - технічних висновків та актів технічної експертизи ремонтних робіт;

д) аналіз результатів проведення громадської експертизи;

є) обговорення з керівниками ЖБК, ОСББ та ЖРЕО № 420 пропозицій щодо вдосконалення проведення ремонтних робіт.

5. Матеріали, що аналізувалися в процесі проведення громадської експертизи

При здійсненні перевірок якості та обсягів виконаних ремонтних робіт у 8 житлових будинках аналізувалося кошторисна та технічна документація, якою раніше регламентувалися їх проведення.

6. Оцінка діяльності Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації у житлово-комунальній сфері, щодо якої проводилася громадська експертиза

Громадська експертиза діяльності Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації у житлово-комунальній сфері здійснена із складностями. Ця ситуація пов'язана з нерозумінням адміністрацією мети та сутності її проведення, хоча ми ставили своєю ціллю налагодження за її результатами співпраці з нею щодо вдосконалення механізму формування та виконання комплексних загальноміських заходів "Твій дім, твоє подвір'я" на території мікрорайону. Докладно наші дії викладені у розділі 2 цього документа.

Визначаємо в цьому плані такі дії районної влади:

1. Протягом проведення експертизи не надавалася інформація та документи відповідно до нашого запиту до адміністрації, а надані на завершальному етапі документи виявилися неповними.

2. Вимоги Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 № 976 (із змінами), виконувалися адміністрацією із значним запізненням.

3. Робоча група з проведення громадської експертизи, створена розпорядженням від 02.12.2009 № 612 "Про проведення громадської експертизи", засідала всього один раз. Фактично створення робочої групи було зроблено для проформи, а не для сприяння у проведенні громадської експертизи.

4. Дніпровською райдержадміністрацією було фактично проігноровано два урядових доручення, які були ініційовані Комітетом мікрорайону "Русанівка" за результатами звернень до Прем'єр-міністра України.

Тому дії керівництва Дніпровської райдержадміністрації та її посадових осіб при здійсненні громадської експертизи вважаємо незадовільними.

При проведенні громадської експертизи було виявлено зокрема наступні недоліки.

Громадськість мікрорайону в особах Комітету мікрорайону "Русанівка", керівників ЖБК та ОСББ не була залучена адміністрацією на протязі формування та виконання у 2008 році цих заходів. Всі рішення щодо визначення та розподілу видів ремонтних робіт, об'єктів їх проведення та відповідного фінансування приймалися без оприлюднення та громадського обговорення.

Не на всіх об'єктах робіт вівся постійний технічний контроль з боку управління житлово-комунального господарства.

При проведення робіт не завжди було забезпечено виконання підприємствами-підрядниками відповідних гарантійних зобов'язань, що у разі непередбачуваних аварійних ситуацій призводить до необхідності їх ліквідовувати за рахунок власних коштів ЖБК та ОСББ.

На жодному об'єкті робіт їх споживач (ЖБК, ОСББ) не мав фінансового контролю за їх проведенням, що не сприяло дотриманню якості та здійсненню робіт у повному обсязі.

На всіх об'єктах робіт акти виконаних робіт підписувалися лише керівництвом райдержадміністрації та підприємствами-підрядниками. Керівники ЖБК, ОСББ та ЖРЕО № 420 були усунені від підписання цих документів, що створювало підстави для відповідних зловживань та корупційних дій з боку певних осіб.

Незважаючи на ці недоліки та проблеми, Комітет мікрорайону "Русанівка" з власної ініціативи отримав дані щодо проведення відповідних робіт по всім будинкам мікрорайону і провів необхідні обстеження із складанням відповідних документів, що можна вважати позитивним результатом проведення громадської експертизи.

7. Висновок та пропозиції за результатами проведення громадської експертизи

Хоча громадська експертиза була виконана у неповному обсязі, Комітетом мікрорайону "Русанівка" за її результатами напрацьовані відповідні висновки та пропозиції.

Існуючий механізм формування та виконання ремонтних робіт потребує докорінного реформування, в основу якого має бути покладено принципи залучення громадськості, прозорості прийняття відповідних рішень та ефективності контролю за проведенням цих робіт.

Результатом зазначеного реформування має стати запровадження нової процедури формування і виконання ремонтних робіт та контролю за їх проведенням за обов'язкового залучення у них Комітету мікрорайону "Русанівка" та керівників ЖБК і ОСББ мікрорайону, яке включатиме такі 3 етапи.

І. Формування робіт

Згідно з існуючою системою ці заходи формуються та виконуються на районному рівні. Розподіл їх фінансування по мікрорайонах окремо не здійснюється, а відповідні рішення приймаються виключно адміністрацією, тобто за зачиненими дверима. Тому пропонуємо фінансувати ремонтні роботи у житлових будинках незалежно від форм їх власності і, по-друге, розподіл цих сум здійснювати по мікрорайонах пропорційно від загальної кількості та стану їх житлових будинків і чисельності мешканців житлового масиву, які в них мешкають.

Так, у Дніпровському районі станом на 2008 рік нараховувалося 1 266 житлових будинків, зокрема 990 будинків комунальної власності, 133 будинки ЖБК та 17 будинків ОСББ. Тобто, на Русанівку має передбачатися коштів у сумі не менш 6,6 відсотків від загальної суми по Дніпровському району на проведення відповідних ремонтних робіт.

В першому етапі необхідно запровадити участь керівників ЖБК, ОСББ та ЖРЕО № 420 у надані до адміністрації заявок на проведення робіт і їх копій до Комітету мікрорайону "Русанівка". Оскільки оформлення цих заявок потребує відповідної підготовки, пропонуємо надавати допомогу їх керівникам за рахунок коштів райдержадміністрації та часткового фінансування за рахунок ЖБК та ОСББ. Для забезпечення прозорості заявочної компанії пропонуємо відповідну інформацію розміщувати на веб-сторінці адміністрації та веб-сайту Комітета мікрорайону "Русанівка".

Важливою складовою реформування вважаємо створення постійно діючої комісії з представників ЖРЕО № 420, Комітету мікрорайону "Русанівка" та управління житлово-комунального господарства адміністрації. Комісія визначатиме переліки, обсяги проведення та фінансування робіт, здійснюватиме експертизу кошторисів. При визначенні видів та обсягів ремонтних робіт необхідно враховувати кількість раніше проведених робіт (справедливість) та їх першочерговість (актуальність). Зазначена комісія має збиратися на свої засідання відповідно до етапів формування та виконання цих робіт.

Лише після остаточного узгодження відповідних даних на цій комісії райдержадміністрацією буде надаватися до Київської міської державної адміністрації узагальнена заявка на проведення цих робіт. Після прийняття міськими органами влади відповідних рішень ця комісія має здійснювати корегування отриманих сум фінансування, видів та обсягів проведення ремонтних робіт. Ці цифри мають стати основою для наступних процедур.

ІІ. Визначення підрядних організацій в проведенні робіт

На другому етапі пропонуємо запровадити замість закритого для громадськості принципу конкурсний (тендерний) механізм визначання участі підрядних організацій в проведенні необхідних робіт. Тому вважаємо необхідним при прийнятті відповідних рішень спиратися на пропозиції зазначеної комісії для уникнення можливих корупційних правопорушень.

Прозорість на цьому етапі забезпечуватиметься публікацією переліку суб'єктів, що прийматимуть участь у проведенні конкурсу (тендеру), його фіксованих умов та прийнятих рішень у районній газеті "Дніпровські новини", розміщення на веб-сторінці адміністрації та веб-сайті Комітету мікрорайону "Русанівка". До умов конкурсу (тендеру) має обов'язково включатися умова надання суб'єктом господарювання гарантій на якісне та довготривале виконання робіт (гарантійних зобов'язань) при проведені складних та вартісних робіт як то: ремонт покрівель, фасадів, інженерних комунікацій. За результатами конкурсу (тендеру) має укладатися договір на виконання робіт на тристоронній основі:

-управління житлово-комунального господарства адміністрації;

-підрядна організація (виконавець робіт);

-ЖБК, ОСББ та ЖРЕО № 420 (споживач робіт).

ІІІ. Виконання робіт

Після визначення всіх даних та підрядних організацій на третьому етапі пропонуємо зобов'язати управління житлово-комунального господарства адміністрації на кожний об'єкт призначати відповідальну особу-фахівця для постійного технічного контролю за дотриманням якості та обсягів проведення робіт. При цьому ця особа має обов'язково співпрацювати з Комітетом мікрорайону "Русанівка", керівниками ЖБК, ОСББ та ЖРЕО № 420. З метою забезпечення ефективного контролю Комітет мікрорайону "Русанівка" візьме на себе обов'язок приймати у ньому участь на оперативних засадах.

При проведенні найбільш технічно складних видів ремонтних робіт та таких з них, що потребують значних коштів (наприклад ремонт покрівлі будинку), можуть залучатися кошти ЖБК та ОСББ в обсягах не більше 30 відсотків від їх вартості.

Акт на виконання робіт має складатися та підписуватися також на зазначеній тристоронній основі при обов'язковому погодженні його з Комітетом мікрорайону "Русанівка". Такий підхід стане черговою перепоною щодо можливих зловживань та застосування корупційних схем.

Завершальним заходом має стати проведення не пізніше січня наступного після календарного року обов'язкового публічного звіту Дніпровської райдержадміністрації на конференції мешканців мікрорайону, яка скликається Комітетом мікрорайону "Русанівка". Такий звіт має проводитися нею щорічно. Для забезпечення прозорості заходу пропонуємо відповідну інформацію надавати до районної газети "Дніпровські новини" і розміщувати на веб-сторінці адміністрації та веб-сайті Комітету мікрорайону "Русанівка".

Запропоноване реформування механізму формування та виконання ремонтних робіт і здійснення громадського контролю за їх проведенням має бути затверджене відповідним рішенням Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації.

2) З метою підвищення ефективності роботи підприємств житлово-комунальної сфери Дніпровського району у цьому питанні та забезпечення громадян необхідними та якісними ремонтними роботами вказане реформування має включати делегування Дніпровською районною у місті Києві радою відповідних повноважень Комітету мікрорайону "Русанівка" з одночасним наданням необхідних фінансових та матеріально-технічних ресурсів.

3) У щорічних Програмах економічного та соціального розвитку та бюджетах Дніпровського району має передбачатися необхідні заходи та кошти на проведення ремонтних робіт у мікрорайонах за вищезазначеними підходами, а саме: незалежно від форм власності житлових будинків; пропорційно їх кількості та стану і з врахуванням чисельності мешканців житлового масиву, які мешкають в цих будинках.

8. Відомості про осіб, які здійснювали громадську експертизу

У проведенні громадської експертизи прийняли участь від Комітету мікрорайону "Русанівка" наступні особи:

1) Нєстєрков Андрій Євгенійович, голова Комітету мікрорайону "Русанівка" та правління житлово-будівельного кооперативу "Нептун".

2) Поплавська Алла Миколаївна, секретар Комітету мікрорайону "Русанівка", голова правління житлово-будівельного кооперативу "Будівельник - 72", керівник проекту.

3) Чунаєв Олександр Едуардович, заступник голови Комітету мікрорайону "Русанівка" з питань організаційно-правової та статутної роботи, член правління житлово-будівельного кооперативу "Комунар".

4) Вересюк Леонід Олексійович, заступник голови Комітету мікрорайону "Русанівка" по напрямку, голова правління житлово-будівельного кооперативу "Комунар".

5) Корецька Галина Миколаївна, заступник голови Комітету мікрорайону "Русанівка" по напрямку.

6) Міхальченко Ольга Сергіївна, заступник голови Комітету мікрорайону "Русанівка" по напрямку, член правління житлово-будівельного кооперативу "Слово".

7) Трушечкіна Серафіма Юхимівна, заступник голови Комітету мікрорайону "Русанівка" по напрямку, голова правління ОСББ "Залізничний-3".

8) Шуригіна Наталія Юріївна, член Комітету мікрорайону "Русанівка", відповідає за напрямок інформатизації та ведення веб-сайту.

У проведенні громадської експертизи прийняли участь від експертів наступні особи:

1) Коврига Алла Сергіївна, фізична особа-підприємець (ФОП);

2) Коврига Володимир Іванович, інженер;

3) Семенов Андрій Володимирович, директор приватного підприємства "Електропромтех".

Керівник проекту А.М. Поплавська

Керівник ОСН

"Комітет мікрорайону "Русанівка" м. Києва А.Є. Нєстєрков

Голова Комітету

мікрорайону "Русанівка" А.Є. Нєстєрков

     Головна       Контакти       Мапа сайту