Main menu:

Робота за коаліційним принципом продовжується в рамках нового гранту

 

24.12.2012

Київський регіональний проект «Житлово-комунальні послуги – під контроль громадськості» поступово підходив до свого завершення, як Комітет отримав з Одеси досить цікаву пропозицію взяти участь вже у новому проекті – «Температура «гарячих ліній» центральних органів виконавчої влади» у якості одного з його співвиконавців.

Одним з основних завдань органів самоорганізації населення згідно з чинним законодавством є створення умов для участі жителів у вирішенні питань місцевого значення в межах Конституції і законів України. Тому Комітет мікрорайону «Русанівка» розглядає вирішення проблеми недосконалості механізмів реагування органів виконавчої влади на неписьмові звернення громадян як важливу складову своєї діяльності і участь у вказаному проекті відповідає цим завданням.

В рамках проекту, який завершився, Комітетом набуто позитивного коаліційного досвіду і тому ми без вагань вирішили продовжити роботу за цим принципом в рамках нового гранту.

Комітет у своїй діяльності активно співробітничає з Одеським суспільним інститутом соціальних технологій (далі – Інститут).

Ця громадська організація відома не тільки в Одесі, але і далеко за її межами завдяки своїй активній, високопрофесійній та результативній діяльності. Її діяльність спрямована на створення умов для розвитку діалогу між владою та громадськістю, подальшої діяльності органів самоорганізації населення, розвитку громадського контролю як в Одесі, так і в інших регіонах України.

Інститут виступив фундатором «старої – нової» Коаліції з 5 неурядових організацій, яка діє за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». Крім нас, до реалізації проекту залучені такі відомі і задіяні у попередньому проекті організації як Львівська міська громадська організація «Інформаційно-правовий центр «Наше право», Луганська обласна громадська організація «Громадська ініціатива Луганщини» та Миколаївська міська громадська організація «Фонд розвитку міста Миколаєва». Проект досить швидкоплинний і розрахований на 6 місяців – з 1 листопада 2012 року по 30 квітня 2013 року.

На сьогодні у 64 центральних органах виконавчої влади (далі – ЦОВВ) створені телефонні «гарячі лінії» – як загальні, так і тематичні. Крім того, Кабінетом Міністрів України створено державну установу «Урядовий контактний центр», як у взаємодії з органами виконавчої влади розглядає звернення громадян на урядову «гарячу лінію» і  забезпечує вжиття заходів для вирішення порушених у них питань.

Для влади зазначені телефонні лінії є одним із головних джерел зворотного зв’язку з населенням, а для людей – інколи останньою надією вплинути на вирішення їхніх проблем. За даними Урядового контактного центру, в останні місяці тільки на його веб-сайт та на Урядову «гарячу лінію» щотижня зверталися від 8 до 11 тисяч осіб зі скаргами, заявами та пропозиціями. Наскільки вони є показником дієвості служби та довіри до неї, чи збільшення кількості питань, які люди не можуть вирішити на місцях, сказати важко.

У ході громадського моніторингу буде виявлено, як організований прийом телефонних звернень громадян до державних органів, наскільки швидким та ефективним є реагування на порушені в них питання і проблеми. В рамках проекту протягом найближчих місяців буде проконтрольовано процес розгляду і реагування на не менш ніж 450 конкретних звернень.

На основі цього дослідження буде підготовлений і оприлюднений рейтинг найбільш затребуваних «гарячих ліній» ЦОВВ, який буде презентовано на круглому столі у наступному році в м. Києві.

У підсумку Коаліцією будуть представлені Кабінету Міністрів України та центральним органам виконавчої влади обґрунтовані пропозиції для усунення виявлених недоліків та забезпечення кращого задоволення потреб заявників.

Ми надаємо першу інформацію про початок реалізації цього проекту. Комітет інформуватиме громадськість про хід проведення моніторингу якості роботи вказаних телефонних ліній і свою участь у реалізації зазначеного проекту.

 

Олександр Чунаєв,

головний редактор веб-сайту Комітету