Main menu:

На Русанівці незабаром відкриється маршрут річкового трамваю

 

25.08.2013

20 серпня 2013 року відбулося засідання органу самоорганізації населення «Комітет мікрорайону «Русанівка» м. Києва (далі – Комітет мікрорайону «Русанівка» та Комітет), на якому розглядалися питання роботи Комітету. І першим питанням нами розглядалася ініціатива Комунального підприємства по охороні, утриманню та експлуатації земель водного фонду (КП «Плесо») щодо організації маршруту по р.  Дніпро річкового трамваю і встановлення її станції на Русанівській набережній.

На засідання Комітету за власним бажанням прибув генеральний директор КП «Плесо» Павло Походій і заступник директора підприємства з розвитку водного транспорту Олександр Сарафонов. У засіданні взяли участь 9 членів Комітету та 7 запрошених осіб і відбулася жваве обговорення цієї ініціативи. Було задано багато запитань і вдалося отримати, як кажуть з перших вуст, більш детальну інформацію щодо її впровадження.

Павло Походій проінформував, що нижня частина Русанівської набережної є гідротехнічною спорудою (ГТС) і питання її прибирання та очистка прилеглої акваторії Русанівської протоки належить до компетенції Адміністрації річних портів. ГТС належить до державної власності і управління нею здійснює Міністерство інфраструктури України, якому підпорядковується зазначена Адміністрація.

За його словами, маршрут діятиме до завершення навігації протягом вересня. На причалі знаходитиметься будка для охоронця і буде проведено необхідне освітлення. Продаж квитків буде здійснюватиметься безпосередньо на судні. Відкриття маршруту у цьому році є по суті пробним і по завершенні навігації причал буде демонтованим. Містом на цей час підготовлено для вказаних перевезень 8 причал Річного вокзалу і тому поки що річковий трамвай курсуватиме за маршрутом від Русанівки до нього і від нього до Русанівки. Якщо владою цей маршрут буде визнано доцільним, у наступному році від буде відкритий вже з початком майбутньої навігації. Підприємством планується застосування на ньому системи безкоштовного проїзду для визначених категорій громадян, яка фінансуватиметься за рахунок міського бюджету. Зрозуміло,  що у цьому році такі пільги не надаватимуться через незапланування таких перевезень у столичному бюджеті.

Павло Походій П.І. та Олександр Сарафонов визнали нещодавні події на Оболонській набережній як помилкові з боку підприємства і наголосили, що на Русанівській набережній буде влаштовано виключно причал для зазначених пасажирських перевезень.

Присутніми активно порушувалися питання, пов’язані з експлуатацією цієї станції – чи не будуть використовувати його інші судноплавні компанії, чи не буде здійснюватися облаштування причалу, хто здійснюватиме прибирання прилеглої до причалу території. Нами наголошувалося про неприпустимість торгівлі як на причалі, так і поруч з ним.

Обговорення цієї проблеми, що не можна не відмітити, проходило у конструктивному руслі. З боку керівництва підприємства надавалися детальні пояснення і запевнення щодо безумовного дотримання прийнятих спільних домовленостей при запровадженні річкового трамваю.

За результатами обговорення Комітетом надано погодження на облаштування пасажирського причалу річкового трамваю з умовою обов’язкового включення до договору з перевізником – ТОВ «Столична судноплавна компанія» наступних вимог:

– недопущення стихійного швартування до платформи;

– заборона будь-якої торгівлі на причалі і здійснення її у разі необхідності виключно на судні;

– санітарне утримання прилеглої до причалу території;

– встановлення вивіски з розписом маршрутів;

– встановлення інформаційного щита на вході;

– надання ОСНу копії договору з перевізником.

Членами Комітету порушувалися при обговоренні цього питання ще й інші актуальні для русанівців проблеми – завезення та підсипки нового піску до пляжних місць Русанівської коси, демонтажу МАФу під мостом зі сторони вул. Раїси Окіпної, який здійснює діяльність в рамках сезонної торгівлі, та зняття з стоянки на Русанівській набережній останнього дебаркадеру «Гуцульщина».

Досягнуто таких домовленостей щодо їх реалізації:

1. Звернутися до заступника Київського міського голови – секретаря Київради та директора міського департаменту та збереження природного середовища з пропозицією включити до міського бюджету на 2014 рік фінансування витрат на завезення та підсипку нового піску до пляжних місць Русанівської коси із зазначенням вказаної суми таких робіт.

2. Провести з КП «Плесо» спільний захід щодо демонтажу МАФу під мостом зі сторони вул. Раїси Окіпної 01.10.2013.

3. Вирішити питання зняття з стоянки дебаркадеру «Гуцульщина» на Русанівській набережній до 01 жовтня 2013 року.

На День Незалежності 24 серпня 2013 року русанівці побачили встановлення причалу, інформаційного щита на вході і вивіски з розписом маршрутів з оголошенням про те, що дату відкриття маршруту буде повідомлено додатково. Як бачимо, КП «Плесо» працює досить швидко і, головне, з дотриманням домовленостей. Але зразу кидається в очі те, про що ми казали – місце потребує благоустрою і цю проблему рано чи пізно доведеться підприємству вирішувати.

Питання запровадження річкового трамваю та виконання взятих КП «Плесо» на себе зазначених вище зобов’язань знаходиться на контролі Комітету. Ми будемо спільно з нашими мешканцями здійснювати громадський контроль і реагувати відповідним у разі порушення підприємством цих зобов’язань. З свого боку, Комітетом будуть вжиті передбачені цими рішеннями дії з відповідним інформуванням про їх наслідки на нашому веб-сайті.

На нашу думку, облаштування цієї частини Русанівської набережної і її належне утримання комунальним підприємством при здійсненні пасажирських перевезень річковим трамваєм стане ще одним кроком до покращення нашої набережної і вигляду Русанівки в цілому. Ми вітаємо такі кроки влади і будемо й далі плідно представляти інтереси наших мешканців у їх реалізації.

 

Олександр Чунаєв, заступник голови,

головний редактор веб-сайту Комітету