Main menu:

Дніпровська райдержадміністрація столиці виступила з новою ініціативою щодо контролю за вирішенням звернень громадян

 

8.09.2014

Дніпровська райдержадміністрація провела 4 вересня поточного року попередню зустріч з представниками 4 ОСНів району – Комітетами мікрорайонів «Русанівка» в моїй особі, «Березняки – Тельбін» в особі його керівника Валерія Гуманенка, «Микільська слобідка» в особі заступника керівника Зінаїдою Кравченко та «Дніпровець» в особі керівника В’ячеслава Себби щодо обговорення нової ініціативи із запровадження контролю ОСНів з розгляду звернень громадян. Ініціатива була представлена колишнім головою Дніпровської райдержадміністрації, координатором проекту Анатолієм Долинним та заступником начальника відділу ведення Державного реєстру виборців Людмилою Шаміною у дещо незвичній формі бізнес-процесу або простіше схеми «Порядок взаємодії місцевих органів виконавчої влади, ОСН та представницьких органів влади в питаннях розгляду звернень громадян» з відповідною пояснювальною запискою.

Дійсно, має місце відчуження влади та громадян і на звернення киян до посадовців різного рівня часом отримується відписки, за якими надається формальна відповідь, проблема залишається не вирішеною. Метою запровадження цього бізнес-процесу ініціаторами визначається покращення результатів вирішення порушених у зверненнях громадян болючих для них питань, підвищення якості вжитих заходів аж до усунення причин, що їх породжують. Схема спирається на 3 учасника – адміністрацію, депутатів Київради та ОСНи району, що дозволить, на думку ініціаторів, створити єдину систему взаємодії. Автоматизацію цієї схеми передбачається ними здійснювати засобами програмного продукту АСКОД.

ОСНи у цій схемі займатимуть особливе місце – незалежного контролера з якості вжитих владою заходів на виконання порушених у зверненнях питань. А ось з цим і є запитання щодо необхідних правових підстав. Представники ОСНів ведуть згідно з наданими повноваженнями прийоми громадян, приймають у разі необхідності від них заяви на болючі для них питання і направляють на їх вирішення відповідні звернення до посадовців міської та районної влади. Зрозуміло, ними здійснюється і необхідний контроль за якістю реагування влади на їх звернення. Якщо громадяни самі звертаються до цих посадовців та інших можновладців, то ОСН взагалі не мають до цього жодного відношення. Як правильно громадянами написані звернення і до кого вони звертаються, це їх виключне конституційне право і це право не може навіть ставитися під сумнів. Безумовно, існує паперообіг і його суттєве зменшення досягається просто – вжиттям належних заходів по суті.

А тепер щодо правової бази. Законами України «Про звернення громадян» та «Про органи самоорганізації населення» надання таких повноважень цим представницьким органам не передбачено. Тому це потребує відповідних рішень Київської міської ради, її виконавчого органу (Київської міської державної адміністрації) та нашої районної адміністрації, яка виступила ініціатором такого підходу до взаємодії. На жаль, з боку координатора проекту правового бачення цієї ініціативи не було висловлено, без чого вона навіть опрацьовуватися не може належним чином.

Разом з тим вважаємо створення певної інформаційної системи з опрацювання звернень громадян Дніпровського району за принципом «єдиного вікна» і підключення до неї ОСНів за технологічним принципом «віддаленого робочого місця» є актуальним. Якщо до цього вікна за згодою депутатів Київради будуть долучені звернення до них громадян та відповіді міських посадовців, то матиме картину вже щонайменш на 3-рівневих територіальних рівнях (мікрорайон, район, місто). Тоді матимемо масштабнішу картину актуальних для жителів району відповідних проблем життєзабезпечення, вирішення яких потребуватиме адекватних дій з боку системи органів міської влади.

За словами координатора проекту Анатолія Долинного пізніше має відбутися спільна нарада райдержадміністрації з депутатами Київради та представниками усіх ОСНів з запровадження вказаної системи. Почекаємо і побачимо, з якими результатами вийдуть до неї розробники цього проекту.

Олександр Чунаєв, заступник голови Комітету