Main menu:

Відбулася зустріч з заступником голови Київської міської державної адміністрації з питань житлово-комунального господарства

 

16.10.2014

13 жовтня 2014 року відбулася спільна зустріч керівників органу самоорганізації населення (ОСН) «Комітет мікрорайону «Русанівка» Андрія Нєстєркова, Леоніда Вересюка і Олександра Чунаєва та депутата Київради Олеся Маляревича з заступником голови Київської міської державної адміністрації (КМДА) з питань житлово-комунального господарства Петром Пантелеєвим.

На зустрічі всебічно обговорювалося таке актуальне зараз питання як укладання договорів співпраці ЖБК та ОСББ з ПАТ «Київенерго» на надання послуг гарячого водопостачання (ГВП) та централізованого опалення (ЦО).

Проблема полягає у дискримінаційній політики цього природного монополіста і, на жаль за мовчазної підтримки міської влади або її невтручання у взаємовідносинах з житлово-будівельними кооперативами (ЖБК) та об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). На жаль, ця політика продовжується по відношенню до мешканців цих будинків у вже незалежній Україні досить тривалий час. а з виконанням Закону України №1198-VII від 10 квітня 2014 року «Про внесення змін до деяких Законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії» ще більше посилюється.

По-перше, в порушення існуючого, хай навіть недосконалого на цей час Житлового кодексу України, цим міським монополістом штучно виділені будинки муніципального житлового фонду, що знаходяться в управлінні житлово-експлуатаційних організацій (ЖЕО) Голосіївського, Дарницького, Деснянського, Дніпровського, Оболонського, Печерського, Подільського, Святошинського, Солом’янського та Шевченківського районів м. Києва, що підключені до теплових мереж ПАТ «КИЇВЕНЕРГО»), та будинки, що знаходяться в управлінні інших житлових організацій (ЖБК, ОСББ та інших приватних компаній). Перші будинки чомусь автоматично переходять на поквартирний облік до КИЇВЕНЕРГО в зоні його ліцензованої діяльності, а інші можуть бути передані на поквартирний облік до КИЇВЕНЕРГО у разі прийняття такого рішення власниками житла. Хоча у чому тут полягає різниця цих власників житла з мешканцями так званого муніципального житлового фонду, коли фактично у ньому більшість квартир приватизовано і чисельність цих власників житла на порядок перевищує чисельність власників житла у будинках ЖБК і ОСББ.

По-друге, ПАТ «КИЇВЕНЕРГО»  вже в порушення Закону України №1198-VII від 10 квітня 2014 року на свій розсуд визначає себе виконавцем послуг ГВП та ЦО. Якщо будинку немає у переліку будинків для запровадження поквартирного обліку, то щодо подальшого надання цих послуг та розрахунків за них потрібно звертатися до житлової організації, що обслуговує цей будинок. Тобто ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» незаконно замикає у такій спосіб мешканців будинків ЖБК і ОСББ на їх правління і таким чином створюється замкнуте коло.

По-третє, з переходом на прямі договори роль ЖЕО в постачанні послуг ЦО і ГВП звузиться до управління внутрішньобудинковими мережами (трубопроводами). «КИЇВЕНЕРГО при переході на прямі договори зі споживачами теплової енергії буде мати право вимагати від житлово-експлуатаційної організації допуск до внутрішньобудинкових мереж для їх обстеження та усунення проблем у постачанні теплової енергії і також зможе організовувати позачерговий енергоаудит будівлі із залученням зовнішніх експертів. А у будинках ЖБК і ОСББ ці мережі є колективною власністю їх членів і на цій формальній основі монополіст оголосив про фактичну відмову з виконання зазначених дій. А також ми будемо позбавлені навіть можливості претендувати на проведення дій енергоаудиту вже наших будинків.

Якщо ПАТ «КИЇВЕНЕРГО», за словами заступника голови КМДА Петра Пантелеєва, вже уклало відповідні договори з житлово-експлуатаційними організаціями 10 районів столиці … за використанням адміністративного ресурсу, то керівники ЖБК і ОСББ чомусь мають самостійно вирішувати питання укладання цих договорів. Фактично їх незаконно залишили напризволяще з усіма можливими негативними наслідками.

На сьогоднішній день із житлово-експлуатаційними організаціями муніципального житлового фонду, де КИЇВЕНЕРГО є постачальником послуг, вже діють договірні відносини. Таким чином, станом на 13 серпня 2014 року для майже 7100 будинків КИЇВЕНЕРГО є постачальником зазначених послуг.

На початку зазначеної договірної компанії вказаним міським монополістам  запропоновані цим керівникам де-факто кабальні умови та ще й з відсутністю відповідальності ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» за їх невиконання або надання послуг неналежної якості. За його словами керівництвом цього монополіста начебто спрощені умови укладання відповідних договорів і їх зразки розміщені на сайті ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» та на цих умовах вже укладені договорі з понад 100 ЖБК і ОСББ.

На зустрічі представник КМДА порадив нам прискорити роботу з укладання вказаних договорів за начебто спрощеними формами. Коли після цього зайшов на цей сайт, то … не лише не побачив цих зразків. а й навіть такої рубрики взагалі на ньому немає. Не зрозуміло, хото кого вводить в оману – чи ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» керівництво міста, чи останнє робить вигляд про наявність цього.

Результати зустрічі неоднозначні. З одного боку, відбувся кваліфікований діалог з зазначених питань, а з іншого боку питання по суті залишається відкритим. А керівникам ЖБК і ОСББ доведеться й далі вести важку роботу з укладання вказаних договорів, адже стрілки зриву цієї компанії неправомірно переведені на них.

 

Олександр Чунаєв, заступник голови, головний редактор веб-сайту Комітету