Main menu:

Матеріал до засідання 17 листопада 2014 року Робочої групи з опрацювання пропозицій щодо внесення змін до проекту Комплексної схеми тимчасових споруд у Дніпровському районі м. Києва

 

17.11.2014

За результатами опрацювання Містобудівного Кадастру Києва на території мікрорайону Русанівка зазначено 30 віртуальних точок, які є формальними підставами для подачі підприємцями заяв для ведення підприємницької діяльності та визначення конкретних адрес для розміщення відповідних тимчасових споруд (ТС) за координатами: ДН10403.264.,265, 352, 353, 354, 355, 356, 357; ДН10506. 266., 267, 268, 269, 270, 347, 701, 702, 703, 704, 705, 706, 707; ДН11472.348, 349, 350, 351, 726, 769, 776, 777; ДН11473.411. З цих віртуальних точок лише 11 знаходяться поза зонами обмеження.

На Русанівку згідно з Містобудівним Кадастром поширюються такі 7 зон обмеженьзелені зони (Русанівська коса, Русанівська набережна, вул. Ентузіастів, Русанівський бульвар та бул. Давидова), зовнішні межі прибережних захисних смуг об’єктів водного фонду в межах цих зелених зон, обмеження продажу тютюнових та алкогольних виробів, зупинки міського транспорту, дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, медичні заклади, перехрестя вулиць.

Відповідно до п. 5 рішення Київради від 04.09.2014 № 62/62 демонтажу підлягають  відповідно до етапів проведення демонтажу (додаток 2 до цього рішення) тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, що розміщуються з порушенням вимог будівельних, санітарно-гігієнічних норм, а також існуючих містобудівних обмежень, вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання територій, охорони історико-культурної спадщини, земельно-господарського устрою.

Демонтаж таких споруд, що розміщені у межах останніх 4 зон обмежень та з порушенням зазначених вимог, відповідає 2, 3, 4, 6 та 7 етапам додатку 2 до цього рішення

За результатами проведеної ОСН «Комітет мікрорайону «Русанівка» останньої інвентаризації малих архітектурних форм (МАФ) у жовтні 2014 року маємо 78 споруд. У порівнянні з даними минулої інвентаризації (березень 2013 року) їх кількість зросла на 11 споруд або на понад 16%. Як бачимо, щонайменше 48 споруд підлягають демонтажу вже зараз, а з іншими 30 об’єктами слід уважно розібратися.

Більшість розташованих на Русанівці МАФів та майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства підпадають під вимоги їх демонтажу згідно з рішенням Київради від 4 вересня 2014 року. Аналіз нашого реєстру засвідчує, що умовно ці об’єкти можна розділити на 4-5 територій для відповідного демонтажу – біля зупинок громадського транспорту, біля перехресть вулиць, на зелених зонах мікрорайону та Русанівської коси, на схилах Русанівського каналу та в межах прибудинкових територій житлових будинків різних форм власності на Русанівській набережній.

На сайті департаменту міського благоустрою КМДА розміщено перелік ТС, які підлягають демонтажу. На цей час у ньому зазначено лише 4 МАФи – Русанівська набережна, 8, ФОП Нешта А.О., автопричіп – кемпінг за №ВІ5103ХО, № 505 Переліку;      вул. Ентузіастів, 37, ФОП Муравський А.В. № 507 та 508 Переліку; вул. Ентузіастів, 5       (бул. Давидова, 1/5), ТОВ «Десна – груп», № 511 Переліку. Цього замало, але як початок дій з масового демонтажу було б добре.

На минулому засіданні 06 листопада 2014 року Робочої групи було багато суперечок і висловлювалося тез власниками МАФів. Тому вирішив коротко проаналізувати ці теми бурхливих розмов.

Найчастіший аргумент – робочі місця, які були ними начебто створені і про які вони так гаряче піклуються. При цьому підприємцями конкретної інформації про таку кількість не наводилося ні взагалі, ні по окремим тимчасовим спорудам на відповідних територіях.

Робочі місця можуть бути створені і офіційно легалізовані лише у випадку, якщо працівники мають трудові угоди або трудові договори із зазначенням у них відповідних записів. Оплата праці скоріш за все у багатьох людей, які там працюють, на рівні мінімальної зарплати або трохи більше, а всі інші гроші вони отримають у конвертах без офіційної сплати податків. Але й це не факт, адже певна частина людей взагалі може працювати у них без оформлення таких документів, отримувати зароблені гроші виключно готівкою і не  сплачувати передбачені законодавством внески та податки. У свою чергу підприємці можуть не показати частину своїх працівників або робочих місць і економити у такий спосіб на несплаті нарахувань на їх платню та утримання цих місць.

Другий момент – їх умови праці.  Працівники працюють у дуже обмежених у метражі і не пристосованих для торгівлі приміщеннях. Взимку в них холодно, а влітку жарко. У більшості з них неможливо дотримуватися вимог санітарії та гігієни, адже працівники не мають місць для миття рук та справляння своїх людських потреб. Навряд чи багато з них мають санітарні книжки і є запитання, чи регулярно вони проходять медогляд з відміткою у цих книжках.

Третій момент – стан захисту соціально-трудових прав працівників. Працівники суб’єктів господарювання у цих МАФах не мають належного соціально-трудового захисту, оскільки вони не є членами профспілок і не укладають колективних договорів із своїми роботодавцями. Тому їх звільнення відбувається саме за рішенням роботодавця відповідно до його умов та фінансових можливостей. Отримання офіційно ними невисокої зарплати у майбутньому матиме негативний вплив по досягненні пенсійного віку при нарахуванні їм відповідних пенсій.

Четвертий і головний момент – стан взаємовідносин працівників з власниками МАФів. Власники МАФів надають свої модулі фізичним особам – підприємцям або юридичним особам для здійснення останніми торгової діяльності на умовах оренди, тобто є орендодавцями, і саме у цьому і полягає їх підприємницька діяльність. А відносини працівник будує безпосередньо з орендарем – роботодавцем і неврегульованість їх правового статусу та незахищеність визначається саме на цьому рівні. Якщо бути точніше, у більшості власників МАФів навіть фізично немає працівників і їх галас на цю тему не просто демагогія, а цинізм вищої проби.

П’ятий момент – оренда землі. А чи мають власники МАФів договори оренди земельної ділянки під своїми тимчасовими спорудами ? Більшість ні, бо встановлювали їх без наявності будь-яких документів, а потім терміново їх узаконювали (легалізовували). Таким чином, вони незаконно користувалися або користуються земельними ділянками і не сплачували або не сплачують жодної копійки до міського бюджету.

Шостий і останній момент – сутність підприємницької діяльності. Власники МАФів полюбляють стверджувати. що вони годують киян. Але ж це свідома неправда, бо вдруге звертаю увагу, що це роблять саме орендарі МАФів. А у їх власників інша проблема – знайти тих орендарів. які матимуть прибуток і будуть спроможні сплачувати їм орендну плату. А з цієї сплати можна витрачати і свої життєві потреби, і на розширення МАФійного бізнесу, тобто збільшення кількості відповідних модулів для подальшого отримання вже надприбутків, і навіть на підтримку бійців АТО, про що зараз вони усюди з пафосом наголошують.

Розміщення МАФів потребує узгодження їх роботи з відповідними інстанціями та підприємствами. І тут ми маємо зокрема проблему несанкціонованого підключення цих МАФів до енергоустановок ПАТ  «Київенерго» для отримання необхідної електроенергії або самовільного підключення до щитових житлових будинків повітряним шляхом. Останнє є фактичною крадіжкою електроенергії, яку оплачували мешканці цих будинків.

Коли чуєш їх часом бурхливі виступи, стає не по собі, адже з тебе відверте роблять дурня, а міська влада чомусь цієї фальші не помічає. Ми зараз маємо не стільки проблему демонтажу МАФів, скільки боротьбу з МАФійною мафією за наведення порядку, благоустрою та чистоти на наших вулицях. Ми дійсно повинні взяти у цьому участь, бо наступ МАФів стає нестерпним і робота у складі зазначеної Робочої групи дозволить хоч якось навести порядок у своїх мікрорайонах щодо їх розміщення. Тільки чому це робиться у пожежному порядку ? Бо мабуть тому, що райдержадімінстрації не хочуть опинятися наодинці з так званими підприємцями і тому зараз виникла необхідність мати підтримку від представницьких структур (ОСНів) !

ОСН «Комітет мікрорайону «Русанівка» вважає для себе важливим участь у складі цієї Робочої групи, яка складається з 25 осіб. І тут ми маємо такий склад сторін: 7 представників адміністрації, 9 представників громадських організацій підприємців, 7 представників ОСНів (6 мікрорайонних та 1 будинковий) та ще 2 представника громадськості на нашій стороні. Віднесення до складу сторони громадськості по одному представнику  від Громадської варти та ГО «Наш дім – Дарниця» вважаю досить умовним. адже вони цим питанням ніколи не займалися з точки зору їх розміщення.

Всі МАФи та ТС торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності розміщуються з дотриманням вимог будівельних, санітарно-гігієнічних норм, а також містобудівних обмежень, вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання територій, охорони історико-культурної спадщини, земельно-господарського устрою, комплексної схеми тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, рішень Київської міської ради, розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (пункт 13.2.4. розділу ХІІІ Правил благоустрою міста Києва).

Ми виступаємо з такою ідеологією – не мікрорайони під МАФами, а МАФи у мікрорайонах відповідно до чинного законодавства. Розміщення тимчасових споруд має здійснюватися відповідно до розділу ХІІІ Правил благоустрою міста Києва (у новій редакції від 04.11.2014), згідно з зазначеними у Містобудівному Кадастрі зонами обмежень, а рішення Київради від 4 вересня 2014 року щодо наведення порядку у цій сфері має бути виконаним у повному обсязі.

Якщо дотримуватися цих постулатів, то на Русанівці може залишитися не більше 15 ТС.

 

Олександр Чунаєв, заступник голови Комітету, член Робочої групи