Про проведену роботу громадськими інспекторами благоустрою – членами органу самоорганізації населення «Комітет мікрорайону «Русанівка» м. Києва у сфері благоустрою території мікрорайону за 2014 рік
10.01.2015
6 січня вже нового 2015 року у департаменті міського благоустрою та збереження природного середовища Київської міської державної адміністрації 4 громадським інспекторам благоустрою від органу самоорганізації населення «Комітет мікрорайону «Русанівка» (далі – Комітет мікрорайону «Русанівка» та Комітет) була подовжена дія їх посвідчень на черговий рік. Процедура, безумовна, буденна і відповідно до вимог столичного законодавства з питань благоустрою нами був наданий звіт про нашу діяльність за минулий рік (додається). Нагадаю. що Комітет мікрорайону «Русаннівка» став першим в столиці ОСНом, члени якого стали громадськими інспекторами благоустрою: голова А.Є. Нєстєрков, секретар А.М. Поплавська, заступники голови Л.О. Вересюк, О.С. Міхальченко та О.Е. Чунаєв.
У своїй діяльності ми робимо наголос не стільки на складання протоколів про адміністративні правопорушення, від яких дуже незначний ефект, а на використання можливостей нашого Комітету. Тому до результатів нашої роботи і увійшли дані про відповідні дії Комітету мікрорайону «Русанівка».
ЗВІТ
1. 5 червня 2014 року представниками фізичної особи – підприємця Слушної Ірини Сергіївни з Оболонського району столиці на Русанівському каналі під мостом між бул. Давидова та мікрорайоном Лівобережний навпроти житлового будинку по вул. Ентузіастів, 37 було незаконно встановлено торгове місце начебто на виконання договору про надання послуг з використання торгових місць № 116/2014 від 27.05.2014, укладеного між КП «Плесо» в особі першого заступника генерального директора Мепарішвілі Г.Н. та цією фізичною особою – підприємцем. Такі дії були зроблені нею в порушення Водного кодексу України, Законів України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про благоустрій населених пунктів», затверджених Київрадою Правил благоустрою міста Києва, розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 577 від 12.05.2014 «Про заходи щодо організації сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі в місті Києві в 2014 році» і справедливо викликали обурення мешканців Русанівки. Також зазначеним керівником КП «Плесо» було незаконно надано погодження на фактичне розміщення і діяльність у цій частині Русанівського каналу вказаного торгового місця. хоча це чомусь формально називалося як місце санітарного прибирання території.
З метою припинення незаконного встановлення і подальшої діяльності вказаного торгового місця на підтримку позиції русанівців Комітетом мікрорайону «Русанівка» були направлені протягом червня – серпня 2014 року 10 звернень у відповідні владні інстанції (КП «Плесо»; органи прокуратури; Київський міський голова, голова Київської міської державної адміністрації; департамент міського благоустрою і збереження природного середовища КМДА; Дніпровська районна в місті Києві державна адміністрація; Дніпровська екологічна інспекція у м. Києві), народному депутату України по 214 мажоритарному виборчому округу Чумаку В.В. та депутату Київради по 28 мажоритарному виборчому округу Маляревичу О.В.
23 липня 2014 року громадські інспектори благоустрою від Комітету мікрорайону «Русанівка» Нєстєрков А.Є. та Чунаєв О.Е. взяли участь у спробі демонтажу зазначеного торгового місця, але внаслідок незаконної протидії підприємців з Дарниці і Березняків та незадовільної підготовки з боку районної влади цього заходу він так і не був проведений Дніпровською райдержадміністрацією.
01 вересня 2014 року громадський інспектор благоустрою – заступник голови Комітету мікрорайону «Русанівка» Чунаєв О.Е. взяв участь у спільній з Дніпровською екологічною інспекцією у м. Києві перевірці діяльності цього торгового місця за присутності вказаної фізичної особи – підприємця. Під час її проведення вона повідомила про сплату нею у червні 2014 року штрафу у розмірі відповідно до статті 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
За результатами тиску Комітету мікрорайону «Русанівка» і у зв’язку із завершення терміну дії об’єктів сезонної дрібнороздрібної торгівлі міських комунальних підприємств відповідно до розпорядження Київської сміської державної адміністрації № 577 від 12.05.2014 зазначене торгове місце було демонтовано. Теипер. сподіваємося. у КП «Плесо» не виникатиме бажання заходити і на Русанівський канал, бо неприємностей буде більше для них, ніж користі.
2. Комітет мікрорайону «Русанівка» виступає за дотримання власниками тимчасових споруд вимог природоохоронного законодавства та законодавства про благоустрій при визначенні їх місць встановлення та функціонування.
24 липня 2014 року громадським інспектором благоустрою – заступником голови Комітету мікрорайону «Русанівка» Чунаєвим О.Е. був зроблений рейд по Русанівській набережній щодо дотримання цих вимог розташованими на ній об’єктами торгівлі. За результатами рейду Комітет мікрорайону «Русанівка» у серпні 2014 року звернувся до Київського міжрайонного екологічного прокурора та начальника Державної екологічної інспекції у місті Києві з відповідними листами. 28 серпня 2014 року громадський інспектор благоустрою – заступник голови Комітету мікрорайону «Русанівка» Чунаєв О.Е. взяв участь у спільній з Дніпровською екологічною інспекцією у м. Києві перевірці місць розміщення суб’єктів господарювання на зеленій зоні Русанівської набережної.
3. Комітет мікрорайону «Русанівка» підходить послідовно та системно до питання введення в дію затвердженої розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 2251 від 13.12.2013 Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного та іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності.
У січні 2014 року Комітетом було направлено звернення до в.о. голови Київської міської державної адміністрації Голубченка А.К. про надання інформації про адреси прив’язки та обґрунтованість розташування визначених Комплексною схемою 29 споруд. Відповіді від Київської міської державної адміністрації (КМДА) так і не було отримано.
У квітні 2014 року Комітет мікрорайону «Русанівка» звернувся до голови КМДА Бондаренка В.Д. з проханням терміново залучити Комітет мікрорайону «Русанівка» до розгляду питань внесення в установленому порядку змін та доповнень до Комплексної схеми щодо розміщення тимчасових споруд на території мікрорайону Русанівка і проінформувати про прийняті щодо цього рішення. Відповіді на таку ініціативу Комітет так і не отримав.
На виконання протоколу міської наради від 9 листопада 2014 року № 006-1854 Дніпровською районною в місті Києві державної адміністрації було видане розпорядження від 11.11.2014 № 515 «Про створення Робочої групи з опрацювання пропозицій щодо внесення змін до проекту Комплексної схеми тимчасових споруд у Дніпровському районі м. Києва», до якого за відповідним рішенням Комітету мікрорайону «Русанівка» був включений у складі сторони громадськості заступник голови Чунаєв О.Е. Питання розміщення вказаних споруд обговорювалися у Дніпровській РДА протягом листопада 2014 року – двічі на засіданнях Робочої групи 12 та 17 листопада і на громадських слуханнях 6 та 20 листопада. Зазначена Робоча група продовжуватиме діяти і у наступному році для здійснення контролю за розміщенням цих споруд у відповідних мікрорайонах, що дозволить Комітету мікрорайону «Русанівка» реально представляти інтереси русанівців і протидіяти їх незаконному встановленню.
4. Протягом жовтня – листопада 2014 року громадським інспектором благоустрою – заступником голови Комітету мікрорайону «Русанівка» Чунаєвим О.Е. спільно з членом Комітету мікрорайону «Русанівка» Обуховим С.Б. був проведений перепис розташованих у мікрорайоні малих архітектурних форм (МАФ). За результатами проведення цієї роботи станом на 1 грудня 2014 року було виявлено 77 одиниць.
Більшість розташованих на Русанівці ТС встановлені з чисельними порушеннями чинного законодавства, зокрема Водного кодексу України, Законів України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про благоустрій населених пунктів», «Про електроенергетику», «Про дорожній рух», затверджених Кабінетом Міністрів України Правил розміщення малих архітектурних форм та зовнішньої реклами, затверджених Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України ДБН «Планування та забудова міст, селищ і функціональних територій БЛАГОУСТРІЙ ТЕРИТОРІЙ», затверджених Київрадою Правил благоустрою міста Києва. Їх розміщення спотворює унікальний архітектурно-природний ансамбль нашого мікрорайону і не передбачено чинним Генеральним планом розвитку столиці.
Завдяки цьому перепису отримана необхідна інформація для подальших дій Комітету мікрорайону «Русанівка» щодо здійснення органами виконавчої влади демонтажу всіх зазначених незаконно встановлених споруд і відповідна інформація буде доводитися до русанівців.
5. Результати перепису розглядалися на засіданні Комітету мікрорайону «Русанівка» і було підтримано пропозицію про необхідність правового врегулювання питання їх розміщення на базі відповідної загальноміської Комплексної схеми.
Комітетом мікрорайону «Русанівка» щодо ситуації з незаконним розміщенням тимчасових споруд на Русанівці були підготовлені та направлені у грудні 2014 року листи до Київського міського голови, голови Київської міської державної адміністрації В.В. Кличка, голови Дніпровської райдержадміністрації Я.В. Горбунова та депутата Київради Маляревича О.В. На жоден з них до 31 грудня 2014 року так і не було отримано відповіді.
З метою отримання інформації про здійснення підприємцями підприємницької діяльності на території мікрорайону Комітетом мікрорайону «Русанівка» був направлений запит на отримання інформації відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» (лист від 24 листопада 2014 року № 57). Отримана у грудні відповідь від Дніпровської райдержадміністрації була надана Комітету мікрорайону «Русанівка» з порушенням норм цього закону як щодо дотримання терміну, так і змісту самої інформації.
З метою здійснення громадського контролю за дотриманням законності підприємцями при розміщенні своїх тимчасових споруд для здійснення зазначеної діяльності громадським інспектором благоустрою – заступником голови Комітету мікрорайону «Русанівка» Чунаєвим О.Е. 11 грудня 2014 року був зроблений відповідний дзвінок на Урядову гарячу лінію за номером 0-800-507-309. За інформацією оператора ГЛ відповідь від Дніпровської райдержадміністрації на його адресу має бути надана протягом 5-30 днів, але до кінця минулого року так і не було отримано.
6. Результати перепису засвідчили, що незважаючи на мораторій щодо встановлення цих споруд з квітня 2013 року їх чисельність невпинно зростає і це викликає невдоволення багатьох мешканців мікрорайону. Результати роботи представника Комітету мікрорайону «Русанівка» у складі зазначеної Робочої групи і проведеного перепису були розглянуті на звітній конференції Комітету мікрорайону «Русанівка» 30 листопаду 2014 року і більшість її учасників виступали з вимогою демонтажу більшості цих споруд.
7. Комітет мікрорайону «Русанівка» розглядає питання дотримання благоустрою та чистоти на Русанівці важливою складовою розвитку мікрорайону.
Комітетом мікрорайону «Русанівка» у грудні 2014 року були направлені листи до голови Дніпровської райдержадміністрації м. Києва Я.В. Горбунова та депутата Київради Маляревича О.В. з проханням надати до Київської міської державної адміністрації про включення проведення таких робіт до Програми соціального – економічного та культурного розвитку та отримання фінансування з бюджету на 2015 рік :
– реконструкція вул. Ентузіастів з впорядкуванням зеленої зони по всій її території, встановленням нової огорожі вздовж всього Русанівського каналу, приведенням в порядок тротуарної частини цієї вулиці та розміщенням автопаркувальних місць на визначені частині її території;
– завезення та розсипання нового піску на території Русанівської коси – дитячого пляжу навпроти Русанівського бульвару та біля мосту на вул. Раїси Окіпної;
– очищення Русанівського каналу від водорості, зміцнення його схилів та приведення до належного стану лав на його нижній частині;
– ремонт мосту з Русанівської набережної до вул. Раїси Окіпної щодо його освітлення та огородження;
– освітлення територія дитячого майданчика та укріплення огорожі біля ротонди на Русанівській набережній.
7. Питання встановлення та подальшого функціонування у мікрорайоні зазначених споруд регулярно висвітлюється на веб-сайті Комітету мікрорайону «Русанівка» (http://rusanivka.org.ua/). Протягом 2014 року були підготовлені і розміщені на веб-сайті у рубриці «Новини» 12 статей на цю тему.».
Ми продовжимо свою активну діяльність як громадські інспектори благоустрою і у цьому році, адже питання дотримання благоустрою та чистоти у мікрорайони є одними з пріоритетних для Комітету мікрорайону «Русанівка». Комітет буде й надалі вживати передбачені законодавством дії до їх правопорушників, бо всі ми хочемо жити у чистому довкіллі і гідному середовищі свого проживання. Русанівка є нашим спільним домом і давайте разом утримувати його у належному стані.
Олександр Чунаєв , громадський інспектор благоустрою, головний редактор веб-сайту Комітету