Main menu:

КМДА змінила підхід до розміщення відкритих (літніх) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства

 

12.05.2015

У попередній статті «КМДА запровадила нові правила здійснення пересувної та сезонної торгівлі» було порушено питання про нормативно-правове регулювання розміщення відкритих (літніх) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства, яке тоді не вдалося з’ясувати. І цього разу мені далося знайти таку відповідь на нього.

Розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації від головуванням тодішнього його голови Олександра Попова, від 07 листопада 2013 року № 2027 був затверджений Порядок розміщення майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в місті Києві. Зазначене розпорядження було зареєстровано у Головному управлінні юстиції у місті Києві 25 листопада 20ё13 року за № 57/1049.

У минулому році було затверджене розпорядження КМДА від 12 травня 2014 року № 577 «Про заходи щодо організації сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі в місті Києві в 2014 році», де окремим додатком було затверджено адресний перелік таких майданчиків. Згідно з ним на Русанівці отримали вказану можливість для такої діяльності 14 майданчиків.

І, скажу чесно, я очікував відповідний підхід і у цьому році, але вкотре помилився. За інформацією департаменту містобудування та архітектури з 6 квітня 2015 року розпочато прийом заяв від суб’єктів господарювання щодо розміщення на території міста відкритих літніх та сезонних (діючих цілий рік) майданчиків біля стаціонарних закладів ресторанного господарства. Заяви подаються через портал містобудівного кадастру за адресою: http://mkk.kga.gov.ua.

Знову бачимо зміну підходу нової міської влади до вирішення цього питання. Тепер підприємці мають такий самий підхід, як і для розміщення тимчасових споруд – заходять на містобудівний кадастр і там знаходять відповідні місця для  розміщення своїх об’єктів. Безумовно, маємо спрощення для них питань встановлення таких об’єктів для здійснення відповідної діяльності і мабуть це робиться правильно за цим задумом. Та численні конфліктні ситуації підприємців з киянами, вже не кажучи про наш мікрорайон, примушують критично підійти до такого підходу.

По-друге. організаційне забезпечення розміщення цих майданчиків покладено на  департамент містобудування та архітектури КМДА. І все начебто вірно і створено єдиний ланцюжок, адже цей департамент також долучено до питань розміщення сезонної та пересувної торгівлі за відповідними розпорядженнями у 2014 та 2015 роках.

Та є щонайменш одна принципова відмінність – у розпорядженні КМДА, тобто Олександра Попова, від 07.11.2013 № 2027 не закладено вимог до підприємців щодо дотримання ними Правил благоустрою і тим самим усунено департамент міського благоустрою від вжиття відповідних дій за їх порушення. Так що можна плювати на ці вимоги, бо це … передбачено цим розпорядженням. Ось Вам і привіт від минулої влади, який чомусь був підхоплений новою міською владою.

На жаль, існуючою міською владою продовжується розпочата її колишніми очільниками від Партії регіонів політика відсторонення активних киян та органів самоорганізації населення (ОСН) до участі у їх вирішенні, що засвідчує про закритий для громадськості характер підхід до вирішення такого актуального для нього питання розміщення цих майданчиків. Тобто, маємо здійснення прихованого відсторонення всієї громади киян у цих питаннях. що рано чи пізно призведе до зростання корупції і відповідно до конфліктних ситуацій. А такими можливими суб’єктами корупційних ризиків з кожним кроком вимальовуються тепер вже 2 департаменти КМДА – містобудування та архітектури і промисловості та розвитку підприємництва і тому треба негайно переглядати цю тенденцію.

А вихід має бути простий на перший погляд – залучення громадськості  в особах громадських об’єднань та ОСНів до узгодження питань з розміщення тимчасових споруд, об’єктів сезонної та засобів пересувної торгівлі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства і вирішування цих питань у форматі 3–стороннього обговорення з прийняттям рішень за принципом консенсусу. Та це означає кардинальний злам ситуації і мені здається, що новітня міська влада до цього принципово не готова. Тут стоїть фінансовий аспект – великі тіньові гроші і навряд чи вона готова це вирішувати у набагато широкому колі з урахуванням нашої з Вами думки. Цей шлях набагато складніший і триваліший, мабуть, за часом, але саме він є суспільно прийнятним і позитивним для подальшого стабільного розвитку столиці.

У нас немає іншого виходу, як тиснути на владу і вимагати від неї відкритості та прозорості, і, головне – приймати рішення з врахуванням позиції киян. А Комітет буде робити все можливе у цьому напряму для відстоювання інтересів русанівців у стосунках з нею.

 

Олександр Чунаєв,
заступник голови, головний редактор сайту Комітету