Main menu:

Затверджено схему розміщення засобів пересувної торгівлі

 

28.07.2015

Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 23 липня 2015 року   № 731 затверджена схема розміщення 229 засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (простіше засобів пересувної торгівлі). яка має запрацювати найближчим часом на вулицях столиці. На ній будуть нанесені торгівельні точки, право роботи на яких буде реалізоване в онлайн-торгах. Кожен підприємець зможе взяти участь у покупці майбутніх локацій, попередньо зареєструвавшись. Детальніше  про упорядкування дрібнороздрібної пересувної торгівлі можна ознайомитися на офіційному Інтернет-порталі Київської міської державної адміністрації.

Згідно з цією схемою у Дніпровському районі передбачено 44 місць для розміщення цих засобів і, що мене особливо турбує, 5 точек на Русанівці. Ось їх адреси – вул. Ентузіастів, 39 (2 місця), Русанівська набережна 12 та 16 (по одній відповідно) і Русанівський бульвар, 2/8 (1 місце).

Посадовці просто не знають реальної ситуації з їх можливим розміщенням. По-перше, всі адреси не мають таких територій. По-друге, другу адресу має ЖБК і колишній кінотеатр «Краків», а зараз Муніципальний театр (МТ) «Київ». Тому просте запитання до них – про яке саме місце може йти мова ? По-третє, останньої адреси немає в природі і вона свого часу була штучно вигадана для розміщення літніх майданчиків. Мешканці розташованого тут житлового будинку ЖБК (Русанівський бул. 2) категорично виступають проти розміщення там автопричепа – кав’ярні і цього також не знають або роблять вигляд, що цього не знають, міські високопосадовці. По-четверте, є загальне запитання – як можна розмістити 3 точки на Русанівській набережній, коли її територія складається з паркової зони, автодороги, зеленої зони загального користування, тротуару для пішоходів та зеленої зони прибудинкових територій та території МТ «Київ» ? Якщо посадовці вважають нормальним їх розміщення на зеленних зонах, а інших варіантів фізично не існує на виконання цих рішень, то ми з цим незгодні і будемо активно виступати проти порушення підприємцями вимог природоохоронного та іншого законодавства щодо їх розміщення,

В цілому міські посадовці не розуміють, що розвиток столиці раніше здійснювався за критеріями планування у мікрорайонах об’єктів торгової інфраструктури і місць для розміщення у них будь-яких об’єктів сезонної або засобів пересувної торгівлі просто не передбачалося. А про масові ринки тоді навіть мова не йшла. Після 1991 року ситуація кардинально змінилася – у сфері торгівлі з’явився малий бізнес і мала б змінитися відповідна система управління цієї сферою розвитку міста. Але очільники столиці змінювалися, ними приймалися різні неефективні рішення і ми отримали на цей час вже букет нерозв’язаних гострих проблем у сфері торгівлі.

Прийняття у такий спосіб рішень, які стосуються життя киян, обурює. Якщо відкинути емоції, то схеми розміщення об’єктів будь-якої торгівлі мають затверджуватися виключно за рішеннями Київради, що дозволить ОСНам хоча б через своїх депутатів залучатися до розгляду цього питання і надавати своє бачення щодо їх можливого розташування. Це важливо ще й з точки зору розгляду нового Генерального плану розвитку столиці на період до 2025 року у Київраді у серпні цього року, у якому мають бути врешті-решт визначені місця для такої торгівлі. А ОСН як самі наближені структури влади до киян мають реальну картину і могли б надати вірні підказки владі для збалансування цієї ситуації. На жаль, влада продовжує діяти у звичний для себе формат і через невизнання ОСНів своїми партнерами у вирішенні цих питань, буде постійно знаходитися під тиском, часом невиправданим, підприємців, та приймати такі потенційно конфліктні рішення.

 

Олександр Чунаєв,
заступник голови, головний редактор веб-сайту Комітету