Main menu:

Про встановлення за інвестиційними конкурсами кіосків з продажу соціального хлібу

 

20.01.2020

Зараз на Русанівці розпочалося обговорення встановлення навпроти колишнього відома усім русанівцям магазину «Славутич» (потім супермаркету «Фуршет», якого вже немає) першого і поки що єдиного кіоску ПАТ «Київхліб» з продажу так званого соціального хлібу та інших хлібобулочних виробів. Тут виникло кілька моментів, які необхідно  висвітити для подальшої дискусії на цю тему.

 Про місце встановлення на Русанівці кіоску з продажу соціального хліба

Його встановлення дійсно відбулося на території зеленої зони навпроти житлового будинку на Русанівській набережній, 4. Хочу зауважити, що по-перше ця територія відноситься до території загального користування і розпорядження нею здійснює міська влада. По-друге, ця точка вже використовувалася під господарську діяльність. Але останній об’єкт на ній був демонтований і тривалий час ця площадка вже не використовувалася під ці цілі. Тому рішення було прийнято в межах її компетенції і щодо цього у мене особисто претензій до неї немає. Наскільки вдало вибране це місце, зараз казати важко і лише через певний час ми побачимо відповідь на це запитання.

А ось щодо цього принципове запитання – а чи є місця на альтернативу цьому місцю ? Раніше міг сказати лише одне, що таких місць на самій території масиву формально не має по одній простій причині – банально не було передбачено проектом побудови нашого острову свого часу. А ось зараз несподівано можу сказати інше – в самому житловому будинку за цією адресою на місце одного з 4-х суб’єктів господарювання, які зараз там розмістилися. Один недолік цієї пропозиції – Фуршет свого часу був проданий і потім частини його площ придбавалися відповідними суб’єктами господарювання. Є ще одне місце, яке досить несподівано виникло зараз – пропоную розглянути можливість міській владі ініціювати використання приміщення «Національної лотереї» на вул. Ентузіастів, 7, яке було закрито міською владою у рамках боротьби центральної влади з незаконним гральним бізнесом під цією вивіскою, для зовсім інших потреб, наприклад розміщення магазину з продажу здешевлених продуктів харчування і зокрема того ж самого соціального хлібу. І місце тут набагато вдаліше і підвіз товару можна забезпечити. Але на це потрібне і бажання і вжиття певних зусиль, а з цим у нашій міській владі є дуже велика проблема.

Правові підстави для встановлення кіосків ПАТ «Київхліб» з продажу соціального хлібу

Мене зацікавили загальні правові підстави з продажу зазначеного хліба, які і викладаю у цій статті.

Рішенням Київської міської ради від 24 травня 2007 року за № 528/1189 було утворено постійно діючу комісію з залучення інвесторів до фінансування будівництва, реконструкції, реставрації тощо об’єктів житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва, інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва (далі комісія) і затверджено Положення про порядок проведення інвестиційних конкурсів для будівництва, реконструкції, реставрації цих об’єктів. На виконання цього рішення Київради розпорядженням Київської міської державної адміністрації (КМДА) від 22 жовтня 2007 року за № 1403 було затверджено склад зазначеної комісії. На засіданні цієї комісії 23 листопада 2018 року (протокол № 113/2018) було прийнято рішення про:

– включення до переліку об’єктів, які потребують залучення інвестицій, проекту «Створення об’єктів роздрібної торгівлі продуктами харчування, що користуються найвищим споживчим попитом у місті Києві» (далі – проект);
– розроблення Департаментом економіки та інвестицій КМДА у встановленому порядку відповідного розпорядження КМДА;
– визначити замовником реалізації цього проекту Департамент промисловості та розвитку підприємництва КМДА і замовником підготовчих (передінвестиційних) робіт – КП «Київське інвестиційне агентство».

Розпорядженням КМДА від 04 березня 2019 року за № 370 було затверджено проведення інвестиційних конкурсів із залученням інвесторів до реалізації цього проекту.

Чотирма розпорядженнями КМДА від 07 листопада 2019 року за №№ 1926 – 1929 відповідно до лотів 1, 2, 3, 4 приватне акціонерне товариство «Київхліб» (ідентифікаційний код юридичної особи 00381574) визнано переможцем інвестиційного конкурсу із залучення інвестора до реалізації цього проекту. Міська влада розпочала реалізацію проєктів щодо створення мережі об’єктів роздрібної торгівлі продуктами харчування, що користуються найвищим споживчим попитом, і за результатами перших конкурсів переможцем визначено ПрАТ «Київхліб». Таким чином, у Києві функціонуватимуть 200 таких об’єктів роздрібної торгівлі хлібом, хлібобулочними виробами та супутніми товарами. Разом з тим знайти оголошення про ці лоти мені не вдалося.

Згідно з ними Департаменту економіки та інвестицій КМДА було доручено укласти відповідний інвестиційний договір з переможцем інвестиційного конкурсу, тобто ПрАТ «Київхліб», та замовником реалізації проєкту – Департаментом промисловості та розвитку підприємництва КМДА. Департаментом економіки та інвестицій КМДА на виконання цих розпоряджень КМДА 27 листопада 2019 року були укладені інвестиційні договори з ПрАТ «Київхліб» за номерами 050/13/і/206-050/13/і/209.

Довідка: ПрАТ «Київхліб» (до 2011 р. –  ВАТ) створено в 1996 році шляхом перетворення державного підприємства «Київхлібпром» і є найбільшим виробником хліба та хлібобулочних виробів в Києві.

Тому безпосередньо на встановлення цих кіосків не потрібно дозвільних документів, які передбачені для фізичних осіб – підприємців при здійсненні ними відповідної діяльності за зовсім іншою процедурою їх отримання. Тому не слід змішувати різні адміністративні процедури і робити невірні висновки.

Тому дії міської влади не можна назвати волюнтаризмом і вони безумовно мають обговорюватися громадськістю та мешканцями мікрорайонів, але, на мою думку, щодо можливих місць розміщення таких кіосків. Адже у Києві живуть кияни з невисоким достатком – пенсіонери з маленькою пенсією, особи  з інвалідністю, безробітні тощо і для них придбання такого хліба вагома складова для їх життя. Заплющувати очі на це навіть вважаю аморальним і тільки лише слід вітати ініціативи влади та суб’єктів господарювання на встановлення мережі з продажу таких товарів.

Як бачимо, правові засади дій міської виконавчої влади з встановлення зазначених кіосків регулюються Законом України «Про інвестиційну діяльність», рішенням Київради від 24 травня 2007 року за № 528/1189, відповідними розпорядженнями КМДА та рішеннями цієї постійно діючої комісії.

Про знижки у цьому році на соціальний хліб

У березні 2019 року в об’єктах роздрібної торгівлі ПрАТ «Київхвхліб» знижка на хліб та хлібобулочні вироби надаватиметься за певними особливостями. Інформація про цей продаж розміщена на офіційному порталі Києва. По-перше, він буде продаватися власникам картки киянина, яких за даними Головного управління Ощадбанку у Києві та Київській області оформлено у кількості 630 тис. цих карток. По-друге, продаж хліба здійснюватиметься їх власникам за знижками у розмірі 20-70 % від його середньоринкової вартості станом на 26 лютого поточного року залежно від пільгової категорії власників цих карток, яких буде 5 згідно з укладеним у грудні 2018 року між КМДА та товариством Меморандумом про співпрацю. По-третє, соціальним хлібом будуть лише 3 вироби – хліб «Фірмовий український» вагою 0,95 кг, хліб пшеничний «Фірмовий» вагою 0,65 кг та батон «Фірмовий» вагою 0,5 кг. Зараз в місті будуть масово встановлюватися такі кіоски і оснащатися відповідним торговим обладнанням для початку продажу цього хліба з березня поточного року. Так що встановлений на набережній кіоск має через 2 місяця почати працювати і тоді ми усі побачимо, яким попитом він буде користуватися.

Деякі висновки

Стаття написана для отримання базової інформації з цього питання і цивілізованого обговорення вже з її використанням. У нас має бути реалізовано право киян і на такий хліб, адже, наприклад, на Березняках 2 таких кіоски і стільки ж на Микільській слобідці. А русанівці, які мають фінансові можливості, можуть спокійно покупати більш дорожчий за ціною хліб в інших місцях без зайвих дискусій. І ще. Тим, хто начебто невдоволений його встановленням у нас, пропоную переконувати саме їх потенційних покупців і цікаво було б дізнатися, на скільки часу у них вистачить аргументів на свою користь.

Олександр Чунаєв,
головний редактор вебсайту ОСН «КМ «Русанівка»