Main menu:

Як міські депутати проігнорували позицію русанівців при прийнятті рішення про будівлю колишньої дитячої поліклініки

 

18.09.2020

Прийняття міськими депутатами 30 липня 2020 року рішення за № 423/9502 «Про майнові питання, пов’язані з будівництвом медичного закладу на бульварі Ігоря Шамо, 15-а у Дніпровському районі» вкотре примусило повернутися до розгляду ситуації з цією будівлею, яка вже багато років зачинена і знаходиться у занедбаному стані.

Тому орган самоорганізації населення «Комітет мікрорайону «Русанівка» м. Києва (ОСН «КМ «Русанівка») на своєму засіданні 13 серпня 2020 року розглянув це питання і за нашим рішенням були проведені перемовини з керівництвом житлово-будівельних кооперативів «Будівельник-72» та «Каштан», чиї будинки розташовані поруч з цією будівлею. За результатами цих перемовин нами був сформований детальний перелік зауважень до неможливості виконання цього рішення Київради в існуючій редакції, які були включені до тексту нашого листа до заступника міського голови секретаря Київської міської ради від 15.09.2020 за № 30. Оскільки його обсяг вийшов значний на 3-х сторінках, підготовлена дещо розширена стаття із зауваженнями та пропозиціями ОСН «КМ «Русанівка» і вона надає, на нашу думку, повне та кваліфіковане уявлення про нову конфліктну ситуацію.

Про історію будівлі колишньої дитячої поліклініки

Як відомо, Русанівка будувалася протягом 1961-1974 років. Побудова та введення в експлуатацію вже на початку будівництва мікрорайону у 1965 році дитячої поліклініки стала складової тодішньої медичної інфраструктури, яка багато років обслуговувала потреби русанівців в обстеженні та лікування їх дітей, і за своїм місцем розташування була зручна для її відвідування ними для зазначених цілей. Рішенням Київської міської ради від 02 грудня 2010 року земельна ділянка за цією адресою була надана поліклініці сімейного лікаря «Русанівка» саме для експлуатації та обслуговування дитячої поліклініки. Розпорядженням Дніпровська районна в місті Києві державна адміністрація від 27 жовтня 2011 року за № 449 наша колишня будівля була визначена у складі цієї поліклініки як лабораторний центр із оборотними активами за залишковою вартістю у сумі 969.48 тис. грн., а нова дитяча поліклініка вже перейшла до іншого приміщення вже за іншою адресою: вул. Ентузіастів, 13-а. Відповідні об’єкти комунальної власності були закріплені за поліклінікою сімейного лікаря «Русанівка» на праві господарського відання і віднесені до сфери управління райдержадміністрації (додаток 13). Тобто колишня дитяча поліклініка за цієї адресою проіснувала з 1965 року по 2011 рік. У рамках медичної реформи Київська міська рада прийняла 01 грудня 2011 року рішення за № 731/6967 «Про питання діяльності поліклініки сімейного лікаря «Русанівка» Дніпровського району м. Києва, що входить до сфери управління Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації». Згідно з ним ця поліклініка була реорганізована шляхом перетворення її в комунальне некомерційне підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги (КНП «ЦПМСД) «Русанівка» Дніпровського району м. Києва» та воно було віднесено до сфери управління Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації. Розпорядженням Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації від 07.03.2017 за № 12 був змінений принцип управління підприємством з права господарського відання на право оперативного управління. Протягом 2011 – 2012 років будівля знаходилася у складі КНП «ЦПМСД «Русанівка», а далі знову відбулися зміни з її підпорядкованістю. Скоріш за все за її розпорядженням від 02 липня 2012 року за № 287 «Про закріплення майна за комунальними некомерційними підприємствами, що здійснюють діяльність у галузі охорони здоров’я, та внесення змін до розпорядження Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації від 07.03.2017р. № 12» (з наступними змінами) зазначена будівля була передана КНП «Консультативно – діагностичний центр Дніпровського району м. Києва». Тобто за цим розпорядженням ця будівля знаходилася вже у складі цього КНП протягом 2012-2019 років. Через майже 7 років відбулася зворотна рокіровка: за зверненням КНП «Консультативно – діагностичний центр Дніпровського району м. Києва» від 24.07.2019 за № 888/02 – 04 Дніпровська райдержадміністрація прийняла розпорядження від 03 вересня 2019 року за № 724 про закріплення на праві оперативного управління за КНП «ЦПМСД «Русанівка» Дніпровського району м. Києва цієї будівлі. Тобто з 03.09.2019 по цей час будівля знову офіційно знаходиться у складі КНП «ЦПМСД «Русанівка» Дніпровського району м. Києва.

Розпорядженням КМДА за підписом в. о. її голови Петра Пантелеєва від 08 січня 2020 року № 10 комунальне підприємство КМДА Київське інвестиційне агентство» визначено замовником підготовчих (передінвестиційних) робіт для проведення інвестиційного конкурсу, а КНП «ЦПМСД «Русанівка» замовником цього будівництва. Рішенням Київради від 30.07.2020 за № 423/9502 департаменту економіки та інвестицій КМДА доручено провести інвестиційний конкурс із залучення інвестора для будівництва медичного закладу на бульварі Ігоря Шамо, 15-а у Дніпровському районі (п. 2 рішення).

Ось таку історію цієї будівлі ми маємо, що важливо для розуміння конфліктної ситуації з передбаченим зазначеним рішенням Київради її знесенням.

Про неможливість нового будівництва на місці старої будівлі: 10 аргументів

По-перше, ми не втомлюємося повторювати усім про те, що Русанівка після її побудови з 1974 року в межах своєї території є завершеним архітектурно-містобудівним житловим комплексом з відповідною, зокрема медичною, інфраструктурою. Зазначеним рішенням Київради передбачається знесення існуючої будівлі і будівництво вже нової будівлі на цьому місці під потреби нового медичного закладу з новітнім устаткуванням. Таке будівництво не було передбачено проектом побудови Русанівки і порушує закладений при побудові мікрорайону принцип цілісного житлового комплексу з об’єктами медичного обслуговування саме його мешканців.

По-друге, найближчі до будівлі старої 2-і житлові будівлі побудовані у 1974 році за адресою: бул. Ігоря Шамо (тоді – Давидова), №№ 13-а та 15 (на відстані від 10 та 30 м від неї відповідно) і при будівництві поруч з ними нового об’єкту існує реальна загроза порушення цілісності цих 2-х і ще третього житлового будинку за адресою: бул. Ігоря Шамо, № 13 з можливими для них руйнівними наслідками, адже два перших житлових будинків побудовані за блочним і третій за панельним принципами. Крім того, блочні житлові будинки побудовані на стрічковому фундаменті і це будівництво може викликати такі ж наслідки для цих фундаментів.

По-третє, до старої будівлі від цього бульвару повз 3-х житлових будинків прокладено досить вузький міжквартальний проїзд, який передбачає лише проїзд легкових автомобілів і не може використовуватися для проїзду будь-якої будівельної техніки. Через це під час нового будівництва будівельна техніка буде вимушена заїжджати на прилеглі до них зелені зони і тим самим знищуватиме зелені насадження.

По-четверте, стара будівля знаходиться у дуже близькому оточенні, майже впритул до 3-х житлових будинків, загальноосвітньої середньої школи № 182 та закладу дошкільної освіти № 452 і відповідно прохід між ними розрахований лише для пішохідних пересувань. Будівельна техніка не має можливості для свого розвороту та відповідного виїзду, що унеможливлює будь-які її заїзди – виїзди.

По-п’яте, забудовник під час будівельних робіт має завозити будівельні матеріали і їх складувати поруч з місцем будівництва, але внаслідок зазначеної щільної забудови необхідної для їх завезення території просто немає.

По-шосте, враховуючи невелику відстань між цими будівлями і відкритість їх розташування шум від будівництва буде чутний для мешканців 3-х житлових будинків, учнів школи та маленьких дітей і тим самим заважати нормальному проживанню та відпочинку русанівців, навчанню учнів та перебуванню дітей у цьому садочку. Крім того, заїзди будівельної техніки та здійснення самого будівництва створюватиме загрози життю та здоров’ю мешканців щонайменш 2-х безпосередньо прилеглих до місця будівництва житлових будинків з одним входом/виходом до них.

По-сьоме, закладання нового фундаменту на місці старої будівлі матиме наслідком для мешканців 2х кооперативних будинків погіршення отримання ними якісних житлово-комунальних послуг. Існуюча 2-поверхова будівля має відповідний фундамент і при новому будівництві вже 4-поверхової будівлі відповідно до державних будівельних стандартів має бути закладений новий фундамент з розширенням його території побудови. Це розширення відбуватиметься у бік вказаного шкільного закладу із зменшенням його території з руйнацією існуючої огорожі та прибудинкових територій 2-х безпосередньо розташованих поруч житлово-будівельних кооперативів «Будівельник-72» та «Каштан». Поруч з старою будівлею на відстані 8 м. стоїть індивідуальний тепловий пункт, який може опинитися у зоні відповідних робіт і бути порушений цими роботами. Під час таких робіт будуть порушені розподільчі мережі для декількох будинків та зазначеного шкільного закладу та електричний кабель надвисокої потужності, що викличе проблеми із забезпеченням електроенергією та водопостачанням мешканців 2-х безпосередньо прилеглих до місця будівництва житлових будинків з одним входом/виходом до них.

По-восьме, існує специфіка побудови Русанівки, про яку міські депутати забули і яка може дати про себе знати при новому будівництві. Новий фундамент має бути міцнішим та глибшим у порівнянні з існуючим фундаментом. Русанівка побудована на заплавних територіях шляхом гідронамиву понад 4 млн. куб. м піску і тому підземні води знаходяться дуже близько до поверхні нашого ґрунту. Зазначене будівництво викличе підйом цих вод з непередбачуваними наслідками не лише для самого будівництва, а й для прилеглих до нього територій житлових та нежитлових будинків. Ми побоюємося, що це може викликати руйнацію досить значною за площею території ґрунту мікрорайону і яка потребуватиме додаткових фінансових та матеріальних зусиль від міської влади для її ліквідації.

По-дев’яте, на нашу думку, внаслідок цієї особливості побудови нашого мікрорайону питання знесення існуючого фундаменту 2-поверхової будівлі і його побудови для 4-поверхової будівлі потребує проведення необхідного для цього технічного обстеження з відповідними висновками щодо обґрунтування такого знесення з урахуванням інтересів мешканців прилеглих до місця будівництва житлових будинків.

По-десяте, рішення Київради від 30.07.2020 за № 423/9502 викликає заперечення ще й з доцільності будівництва нового медичного закладу для потреб обслуговування у ньому киян з усього міста. Після побудови майбутнього медичного закладу його відвідування викличе додаткове пожвавлення автомобільного руху у мікрорайоні і відповідний заїзд автомобілів до нього, оскільки він знаходитиметься посередині масиву і до нього немає безпосереднього під’їзду громадським транспортом. Через обмеженість паркувальних місць на бульварі Шамо для цього і відсутність інших відведених територій для розміщення автомобілів поруч з ним, їх власники почнуть масово паркуватися у найближчих дворах будинків та зелених зонах. Таке масове паркування призведе до ускладнення пересувань русанівців, знищення зелених насаджень та підвищення загазованості повітря у цьому місці мікрорайону.

Про дії ОСН «КМ «Русанівка» із захисту інтересів мешканців Русанівки

Зазначене рішення Київради розглянуто та прийняте без залучення до його підготовки мешканців Русанівки та ОСН «КМ «Русанівка», адже не було проведено ні громадського обговорення серед русанівців, ні в установленому порядку громадських слухань у мікрорайоні. Також депутат Київради від Русанівки Маляревич О.В. не звертався до ОСН «КМ «Русанівка» як представницького органу частини русанівців з пропозицією його розглянути і надати йому свої міркування та пропозиції з його вирішення. В умовах дії протиепідемічних карантинних обмежень розгляд цього питання в ОСН «КМ «Русанівка» за його участі та хоча б керівництва житлово-будівельних кооперативів «Будівельник-72» та «Каштан» дозволило б йому мати громадську думку русанівців і довести її до інших депутатів Київради при розгляді цього питаннях на відповідних постійних комісіях та голосуванні на пленарному засіданні Київської міської ради.

Тому ми за власної ініціативи провели з ними відповідні перемовини і за їх результатом досягли такої спільної позиції, яку у такий спосіб доводимо до відома Київської міської ради:

– виступаємо за використання цієї будівлі у якості медичного закладу в системі некомерційних комунальних підприємств з надання відповідної допомоги і не заперечуємо щодо повернення до неї лікарів – педіатрів;
– виступаємо за проведення попередньої експертизи щодо обґрунтування знесення фундаменту існуючої 2-поверхової будівлі;
– наполягаємо на відновленні та реконструкції саме 2-поверховї будівлі на базі існуючого фундаменту;
– виступаємо проти проведення інвестиційного конкурсу і за проведення ремонту цієї будівлі за рахунок коштів міського бюджету;
– виступаємо категорично проти будівництва інвестором 4-поверхової будівлі, яке може мати негативні руйнівні наслідки для оточуючих житлових та нежитлових будинків і порушуватиме конституційні права русанівців на належне проживання та відпочинок у своїх будинках, збереження зелених насаджень на прибудинкових територіях, навчання учнів школи та виховання дітей у дошкільному закладі;
– виступаємо категорично проти появи нового медичного закладу з його відвідуванням киянами з усього міста, оскільки місце розташування цього закладу не пристосовано для такого масового відвідування самою побудовою Русанівки.

З таким рішенням Київради категорично не згодні мешканці 3-х прилеглих до будівлі колишньої дитячої поліклініки і вони для відстоювання своїх інтересів готові вжити активні дії. На нашу думку уникнути їх протистояння з міською владою краще шляхом легітимного врахування міськими депутатами цієї позиції і питання у тому, чи готові міські депутати цього скликання піти назустріч своїм же виборцям.

ОСН «КМ «Русанівка» ініціює перед Київською міською радою розгляд у терміновий строк вказаної спільної позиції, перегляд прийнятого міськими депутатами рішення від 30.07.2020 за № 423/9502 і внесення до нього відповідних змін.

Відповідно до своїх повноважень як представницького органу частини русанівців і на реалізацію цієї спільної позиції ОСН «КМ «Русанівка» у листі від 15.09.2020 за № 30 до заступника міського голови – секретаря Київської міської ради попросив Київську міську раду встигнути до кінця своїх повноважень у 2020 році дуже терміново за участі низки її постійних комісій – з питань дотримання законності, правопорядку та запобігання корупції; з питань екологічної політики; з питань містобудування, архітектури та землекористування і з питань охорони здоров’я та соціального захисту як профільної та головної – розглянути зазначену ситуацію і на підтримку позиції русанівців внести до рішення Київради від 30.07.2020 за № 423/9502 необхідні зміни з подальшого використання зазначеної будівлі.

Ми готові долучитися до опрацювання відповідних пропозицій з внесення змін до цього рішення Київради і роботи у її відповідних постійних комісіях.

Про результати розгляду нашого листа до Київської міської ради ми будемо інформувати русанівців на шпальтах нашого вебсайту та у групі соціальної мережі Фейсбуку «Громадська платформа Русаніки».

Олександр Чунаєв,
секретар та головний редактор вебсайту ОСН «КМ «Русанівка»