Main menu:

Про так звану реконструкцію (перебудову насправді) автостоянки в автомийку, незаконні погодження та узгодження

 

20.03.2021

Про історію функціонування автостоянки

Територія колишньої автостоянки (тепер автомийки) навпроти будівлі колишнього знаходиться над Русанівським каналом поруч з мостом ім. Є. О. Патона і з початку побудови мікрорайону до березня 2004 року використовувалася під відкриту автостоянку на безоплатній основі.

Автостоянка площею 0,1795 га на вул. Ентузіастів, 1 (кадастровий номер 8000000000:63:008:0001) розпочала свою діяльність на цьому місці з 2004 року. За рішенням Київської міської ради від 25.09.2003 № 31/905 «Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею» (п. 29) між Київрадою та колективним підприємством «МАРТІ» був укладений договір оренди земельної ділянки від 31.03.2004 № 66-6- 00143 на 10 років. Новим рішенням Київради від 23 липня 2015 року № 901/1765 було поновлено на 10 років зазначений договір оренди земельної ділянки і залишено її цільове використання – для експлуатації та обслуговування тимчасової відкритої автостоянки. На виконання цього рішення Київради 17 березня 2016 року Київською міською радою в особі Київського міського голови Кличка В.В. укладено з колективним підприємством (КП) «Марті» в особі її генерального директора Д’яченко О.І. договір про поновлення та внесення змін до договору оренди земельної ділянки.

Про порушення земельного та природоохоронного законодавства, незаконне розширення території і спотворення унікальності мікрорайону

Зазначена територія розміщується в межах визначених Водним кодексом України прибережної захисної зони р. Дніпро і є також частиною мікрорайонної рекреаційної зони, до якої входять прилеглі до неї зелені насадження вул. Ентузіастів, схили каналу та Парку відпочинку на Русанівській набережній. Ця територія належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва і її орендарем з 31 березня 2004 року є колективне підприємство «Марта».

Відповідно до ст. 88 Водного кодексу України (із змінами) та ст. 60 Земельного кодексу України (із змінами) прибережна захисна смуга становить для великих річок, водосховищ на них та озер 100 метрів. У цих ПЗС забороняється миття та обслуговування транспортних засобів і техніки (пункт 5 частини третьої ст. 89 Водного кодексу України та пункт г частини 2 ст. 61 Земельного кодексу України).

Згідно з ст. 50 Земельного кодексу України до земель рекреаційного значення зокрема належать земельні ділянки зелених зон та зелених насаджень міст. На цих землях забороняється діяльність, що перешкоджає або може перешкоджати використанню їх за призначенням, а також негативно впливає або може впливати на природний стан зазначених земель (частина 4 ст. 52 Земельного кодексу України).

Територія автомийки є відкритою і під час миття автомобілів у повітря піднімаються своєрідні стовпи аерозолів хімічних речовин, які виникають під час цього процесу і розпилюються у різні сторони в залежності напряму вітру. Через їх потрапляння зверху у воду відбувається забруднення каналу і відповідно вже нашої головної річки Дніпро. Також ці аерозолі попадають на зелені насадження і тим самим завдається шкода нашій рекреаційної зони. Внаслідок виникнення постійних аерозолів цих речовин при митті автомашин забруднюється повітря і від цього страждають мешканці прилеглих до неї житлових будинків. Внаслідок непомітного вдихання людьми цих аерозолів у них можуть виникати різні навіть хронічні захворювання. Тим самим порушується право русанівців на безпечне для життя і здоров’я навколишнє природне середовище та санітарно-епідемічне благополуччя цієї території міста (пункти б) та в) частини першої ст. 6 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»). Відповідно порушується ще й Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» в частині захисту екологічних прав русанівців.

Внаслідок незаконного будівництва і надання зазначених послуг територія для розвороту автобусу № 48 на кінцеву зупинку значно звузилася, оскільки частина автомашин відтепер паркується біля автомийки в порушення Правил дорожнього руху. Це суттєво ускладнило здійснення зазначеного автобусного руху і створює ситуацію для можливих дорожньо-транспортних пригод. Крім того, заїзд до територію автомийки водіями автомашин здійснюється з їх порушенням, оскільки територія колишньої автостоянки цього не передбачала згідно з проектом побудови мікрорайону. Таку ситуацію з незручностями транспортного обслуговування русанівців та порушенням цих Правил вважаємо неприпустимим.

Незаконне будівництво такого комплексу призвело до загострення ситуації з паркуванням автомашин у мікрорайоні в цілому через територіальну обмеженість вкрай необхідних для їх зберігання паркомісць і фактичне їх виселення … у двори наших житлових будинків і на територію поруч з збудованою автомийкою.

Оскільки під автомийку КП «Марті» використала територію тепер вже колишньої автостоянки і виникла питання паркування автомобілів, які раніше там розміщалися, підприємство самовільно відвело, простіше захопило, поруч з нею певну територію безпосередньо під паркування автомашин. Підприємство відповідно незаконно поставило жовті відмітки з визначення її так званих нових меж і за нашими даними, на цій захопленій території паркуються протягом дня до 30 – 35 автомашин. Орендні платежі до міського бюджету не відповідають реаліям використання підприємством цієї території і потребують відповідного уточнення відповідного до договору оренди земельної ділянки. В порушення чинного законодавства підприємство розширило територію своєї діяльності без звернення до Київської міської ради про розширення площі орендованої землі і прийняття нею відповідного рішення.

Русанівка є чудовим містобудівним комплексом з унікальним довкіллям і готель «Славутич» з часу її побудови є всім відомим символом мікрорайону. Навіть більше, в’їзд на Русанівку з Дніпровської набережної можна вважати парадним в’їздом мікрорайону. Встановлення комплексу місць для миття автомашин на їх фоні та діяльність автомийки спотворює загалом унікальність нашого мікрорайону.

Про незаконність судового рішення про право власності на неіснуючу нежитлову споруду на території автостоянки та її реєстрації у міському бюро технічної інвентаризації

Ще під час дії першого договору оренди земельної ділянки під автостоянку цим підприємством раніше здійснювалися деякі незаконні дії. КП «Марті» начебто отримало 23 липня 2010 року право власності на її території нежитлової споруди загальною площею 30 кв. м. … за ухвалою Гребінківського районного суду Полтавської області. Пізніше комунальне підприємство «Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна» 5 жовтня 2012 року приймає рішення про державну реєстрацію цієї нежитлової будівлі за реєстраційним № 37809031. Таким чином, зроблена оборудка: м. Гребінка Полтавської області – Київ і в межах території автостоянки начебто з’явився об’єкт приватної власності, про який, окрім зацікавлених осіб, ніхто не знає. І через понад 4 роки він став об’єктом незаконних дій вже більшого масштабу з захоплення та перепрофілювання існуючої до того на цьому місці автостоянки.

Інтернет – видання «Обозреватель» протягом 2017 – 2018 років активно висвітлювало цю тему і саме завдяки їх журналістам вдалося виявити підробку зазначеного судового рішення. На їх відповідний запит до цього суду їм було повідомлено, що до нього позовної заяви, де однією з сторін було колективне підприємство «Марті» не надходило і не розглядалося. У відповіді зазначається, що Гребенківським районним судом Полтавської області рішення з приводу визнання права власності на нежитлову будівлю площею 30 кв. м. по вул. Ентузіастів, 1-б не приймалося (лист від 24.04.2018 за №01-11/3/2018. Тобто незаконними діями стали наступні реєстрація цієї будівлі міським бюро технічної інвентаризації, розробка проекту її реконструкції, відповідні погодження зазначеного проекту при його розгляді і на етапі реалізації цього проекту, про що зазначається нижче.».

Про проект реконструкції (перебудови насправді) автостоянки у автомийку

У 2016 році КП «Марті» розробило проект «Реконструкція приміщень нежитлової споруди для надання послуг автовласникам з благоустроєм прилеглої території за адресою : вул. Ентузіастів, 1, літ. «Б» у Дніпровському районі м. Києва».

Замовником проекту стадії «РП» був директор КП «Марті» Д’яченко О.І., а виконавцем – ТОВ «УкрБудПроектДізайн» в особах директора Кирнос В.П. і головного архітектора проекту Чудо І.Г. Адреса товариства – Київська область, смт. Рокітне, вул. Короленка. 22в, його код платника податків згідно з ЄДРПОУ: 32257580. Чудо І.Г. має кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єкта архітектури, виданий атестаційною архітектурно-будівельною комісією Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (серія АА № 001826), затверджений президією цієї Комісії 12.08.2013 за № 22-А і виданий 15 серпня 2013 року.

Згідно з цим проектом на дату його складання на території автостоянки місткістю 49 легкових машино-місць … розміщувалася одноповерхова нежитлова споруда з службовими та підсобними приміщеннями. Її загальна площа до реконструкції становила 30 кв. м, а після проведення навіть зменшилася до 25,30 кв. м. Чомусь у складі техніко-економічних показників зазначений такий показник, як будівельний об’єм будівлі, який має протилежну динаміку: до початку реконструкції 90 куб. м, а після її проведення – 120,70 куб. м. Маніпуляція з цими цифрами ніщо у порівнянні з різноманітними даними про цю міфічну споруду, і при їх викладенні буду використовувати відповідну архітектурно-будівельну термінологію.

Ця будівля начебто мала господарський майданчик та прилеглу територію для її благоустрою та головний вихід на вул. Ентузіастів. Роботами з наведення благоустрою передбачалося встановлення 2-х навісів і мощення проїздів, площадок та доріжок ФЕМами. Вона начебто була прямокутної форми і розміщувалася на фундаменті з достатнім запасом міцності – монолітній залізобетонній плиті неглибокого залягання. Будівля начебто мала зовнішні газобетонні стіни товщиною 195 мм і її покрівля була виготовлена з черепиці ондулін (хвильовий бітумний металевий лист під черепицю). Покрівля цього будинку спиралася на дерев’яні балки. Вона начебто мала асфальтобетонне вимощення по всьому периметру зовнішніх стін. Усередині нежитлових приміщень цієї будівлі були відсутні перегородки. В них начебто були встановлені металопластикові вікна та внутрішні двері.

До проекту включено витяг з журналу міського БТІ внутрішніх обмірів та розрахунків площ приміщень будинку за цією адресою з такими його характеристиками: фундамент – залізобетон, стіни – піноблок, покрівля – металева черепиця, перекриття – дерев’яне, підлога – стяжка і наявна електрика.

За проектом на господарському майданчику у дворі знаходилися вуличні баки для збору сміття. Начебто кожен робочий день невідома спеціальна служба переносила сміття з розташованих у кожному приміщенні цієї будівлі окремих смітників. Сміття з баків потім вивозилося комунальною службою, хоча такої насправді не існує і для цього є відповідні перевізники. Видом сміття були тверді побутові відходи. Як могли утворюватися такі відходи на відкритій автостоянці – дивина.

Згідно з проектом передбачалося перепланування цієї будівлі з влаштуванням чотирьох приміщень громадського призначення. З цією метою планувалося проведення 16 видів будівельних робіт: демонтаж і підвищення покриття щонайменше на 40 см, встановлення перегородок і стелі, їх санація, антигрибкове оброблення з подальшим оновленням покриття підлог, стін та стелі тощо. Після так званої реконструкції загальна площа цих приміщень мала зменшитися до 25,3 кв. м, в тому числі приміщень службового призначення – до 13,4 кв. м, підсобних приміщень – до 10,2 кв. м та санітарно-гігієнічних приміщень – до 1,7 кв. м.

За деякими фотознімками на території автостоянки біля її огородження навпроти каналу протягом 2013 – 2015 року була незаконно побудована і знаходилася одноповерхова будівля білого кольору з червоною металевою черепицею (мабуть ондулін). Саме вона і стала основою для узгодження проекту у 2015 році її так званої реконструкції.

А потім вона була демонтована і під час будівництва автомийки всередині території з’явилася нова будівля – операторська з 7 боксами для миття автомобілів. При цьому будівля автомийки перемістилася вже до середини території колишньої автостоянки, тобто у нове місце розташування. І знову у проекті не було зазначено конкретне місце для її встановлення, що дозволило замовнику у ручному режимі вибрати тепер всім відоме місце її розташування. А побудовані неподалік мосту 4 місця для чистки їх салонів взагалі відсутні у цьому проекті, тобто стали фактом порушення вже його самого. 

У проекті вдалося знайти необхідне посилання на її появу – у завданні на проектування № 021/16 від 25.04.2016 передбачено 7 машино-місць (з урахуванням 3-х годин обслуговування – 21 машино-місце). А їх обслуговування здійснюється протягом дня, і ні про які 3 години обслуговування мова не йде. Тому головна ціль замовника була завуальована у цьому завданні, і тому при погодженні проекту департаменти КМДА чомусь цього не помітили.

Про незаконні погодження департаментами КМДА зазначеного проекту

Тепер проаналізуємо самі незаконні погодження департаментів КМДА, надані відповідними листами на наші запити.

Зазначене підприємство направило на погодження до Державній архітектурно-будівельній інспекції у м. Києві, Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва КМДА, Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища КМДА та Департаменту містобудування та архітектури КМДА недостовірні документи і свідомо ввела в оману їх керівників.

Адже проектом передбачалося будівництво нежитлової споруди з надання зовсім інших послуг автовласникам порівняно з тими, які раніше їм надавалися (головним чином щодо зберігання на ній автомобілів), і під ці послуги фактично відводилася територія самої автостоянки. Тобто, цим проектом відбулася зміна цільового призначення використання зазначеної земельної ділянки в порушення рішень Київради та договірних відносин з нею, а міська виконавча влада вперто цього не бачить по цей день.

У свою чергу зазначені департаменти КМДА не перевірили достовірність наданих ним документів і незаконно видали цьому товариству необхідні йому для незаконного будівництва документи.

На виконання прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» 11.10.2016 було затверджено Акт приймання-передавання документів з передачі повноважень у сфері державного архітектурно-будівельного контролю між Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та КМДА. Таким чином новий структурний підрозділ КМДА з 12.10.2016 приступив до виконання відповідних повноважень (лист Мінрегіон України до КМДА від 13.02.2018 № 8/17-163-18).

Зазначене підприємство як замовник двічі незаконно отримувало Декларацію про початок виконання будівельних робіт і Декларацію про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1) (лист Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва КМДА до Управління інформаційного забезпечення та доступу до публічної інформації КМДА від 02.03.2018 № 073-1945). Перший раз вона була надана йому департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві 28.04.2016 № КВ 082161102248 та вдруге Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва КМДА 19.01.2017 № КВ 082170190953. Відповідно його директором перший раз ця документація затверджувалася наказами від 26 квітня 2016 року № 021-1/16 і вдруге від 09 грудня 2016 року № 023-1/16. Третя за рахунком Декларація була зареєстрована останнім департаментом КМДА за підписом Башко Аліни Вікторівни 11.09.2017 за № КВ 1411725541820. Зазначений у ній строк введення об’єкту в експлуатацію – вересень 2017 року – був недотриманий, бо воно завершилося майже через 2 місяця. Цю Декларацію на відміну від 2-х попередніх підписав новий керівник замовника Веденко Олексій Анатолійович (місце проживання: проспект Корольова, буд. 6, кв. 147).

Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища Київської міської державної адміністрації (КМДА) двічі протягом 2016 -2017 років незаконно надали цьому підприємству контрольні картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення (лист департаменту від 19.12.2017 № 064-13709)

02 червня 2016 року вказаний департамент КМДА на лист – звернення до нього зазначеного підприємства № 1387-по від 25 травня того ж року надав контрольну картку № 16040049 – ДН у зв’язку з встановленням тимчасової огорожі на період реконструкції якихось приміщень нежитлової будівлі. Замовником робіт виступило колективне підприємство «Марті», а їх виконавцем – ТОВ «КРЕОГЕН ГРУП» (вул. Підлісна, 1, Київ, 03164, керівник Сорбат Володимир Григорович, код 39089044). Пізніше це товариство виконало у 2017 році повний цикл будівельних робіт (виконроб – Савчук Павло Георгійович, інженер з технічного нагляду – Парунакян Олег Рафаілович).

Колективне підприємство «Марті» через рік отримало на своє звернення – лист № 1472-по від 10 травня 2017 року для проведення відповідних робіт отримало від цього департаменту КМДА другу контрольну картку від 23 травня 2017 року № 17040059 – Дн у зв’язку з прокладанням водопроводу (довжина 27 п. м., діаметр 40), каналізації (загальна довжина 96,4 п. м., діаметри 160 та 63) та зливної каналізації (довжина 19,4 п.м., діаметр 315) за зазначеною адресою. Вона була отримана 29 травня 2017 року з терміном її дії до 29 листопаду поточного року. Замовником цих робіт було колективне підприємство «Марті» (директор Дяченко Олексій Іванович), а їх виконавцем – ТОВ «АВІТОН БудПроект» (вул. Гната Юри, 9, к. 414, Київ, 03148, тел.: (044) 250-56-66, тел./факс (044) 392-72-86, директор Ковальонок І.П.).

Обидві контрольні картки в порушення терміну їх завершення були закриті 21 грудня 2017 року, тобто орієнтовно через 2 місяця після початку незаконної діяльності автомийки.

Департамент містобудування та архітектури КМДА надав цьому підприємству документ – містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 06 грудня 2016 року № 1555/16/12-3/009-16.

А останнім незаконним погодженням стало погодження 27 листопада 2017 року Управлінням екології та природних ресурсів як структурним підрозділом Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища КМДА за підписом заступника директора зазначеного Департаменту – начальника цього управління А. Мальованого Заяви про наміри цього підприємства у складі розділу «Оцінка впливів на навколишнє середовище» (Додаток Г) (лист вказаного Управління до Управління інформаційного забезпечення та доступу до публічної інформації КМДА від 02.03.2018 № 077-693). Саме цим документом було офіційно визнано факт проведення цієї незаконної реконструкції «… для функціонування автомобільної мийки самообслуговування, без станції технічного обслуговування» (абзац перший пункту 3 Заяви). Згідно з цією заявою об’єкт має такі дані: «мийка автомобілів (самообслуговування) до 7 осіб одночасно, 10 000 клієнтів на рік, термін експлуатації 10 років» (абзац третій пункту 3 Заяви). Заявою зазначено, що існуюча земельна ділянка площею 01795 га «буде задіяна для будівництва експлуатації» і «для будівництва додаткове вилучення землі не вимагається» (абзац перший пункту 5 Заяви).

Ось так в порушення законодавства цим погодженням постфактум міською виконавчою владою було надана згоду на незаконну автомийку.

Про незаконні погодження та дії колективного підприємства «Марті» на етапі реалізації зазначеного проекту

На етапі реалізації проекту зазначені роботи були погоджені з міськими підприємствами – монополістами з надання відповідних послуг та районною керуючою компанією:

– Управлінням видачі технічних умов та розгляду проектної документації ПАТ «АК «Київводоканал» (начальник О.О. Непочатов) в частині водопостачання і встановлення оглядових колодязів з кришками та відповідними запірними пристроями від 28.02.2017;
– СВП КЕМ ПАТ «Київенерго» щодо укладання електрокабелів для належного освітлення і проведення цих робіт в присутності представників РЕМ «Лівобережний» від 26.12.2016 ;
ПАТ «Київгаз» від 17.11.2016 в частині контролю за проведенням робіт з прокладання водопроводу, каналізації, тепломережі, електрокабелів і в місцях перетину цих мереж з газопроводом середнього тиску проведення цих робіт в присутності їх представника;
КК «Київавтодор» щодо ущільнення ґрунту, встановлення оглядових колодязів на залізобетонних плитах в межах проїзної частини, відновлення проїзної частини та тротуарів після проведених робіт, вивезення старого асфальтобетону і збереження в робочому стані існуючої дощової каналізації на вул. Ентузіастів від 13.10.2016;
КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м. Києва» за умови виконання робіт згідно з вимогами чинного законодавства та відновлення благоустрою після проведення робіт від 13.12.2016.

У зв’яжу з виконанням робіт з прокладання зовнішніх мереж водопроводу, кабельних мереж, господарсько-побутової та дощової каналізації колективним підприємством «Марті» з КП «ШЕУ» Дніпровського району м. Києва був укладений договір від 23 травня 2017 року як з підрядником щодо виконання робіт з відновлення благоустрою: асфальтобетонного покриття проїзної частини та тротуарів.

Дивує засвідчення схеми топографо-геодезичних вишукувань земельної ділянки автостоянки від 31.01 2004 печаткою незрозумілої юридичної особи – ТОВ «Школа адвокатської майстерності» (ідентифікаційний код № 379355700), що не передбачається чинним законодавством На ній зазначено дозвіл департаменту містобудування та архітектури КМДА № 1396 від 21.04.2016, який поставлено перед наданням ним головного документу у грудні того ж року.

Про невідповідність підготовки зазначеного проекту, дій з будівництва та експлуатації незаконної автомийки

Згідно з довідкою АБ № 629533 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за колективним підприємством «Марті» зазначені таки види діяльності:

«52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту;
45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.».

У зазначеній довідці вказано дату внесення даних цього суб’єкту до ЄДРПОУ і її видачі – 28.11.2012, яка підписана заступником начальника відділу статистики у дніпровському районі Державної служби статистики України.

В іншому документі: виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців зазначено лише один основний вид економічної діяльності, а саме допоміжне обслуговування наземного транспорту. який був виданий державним реєстратором 10.02.2014.

Таким чином, вказане підприємство не мало правових підстав для підготовки зазначеного проекту, здійснення дій з будівництва та експлуатації незаконної автомийки через відсутність для цього визначених видів економічної діяльності. Отримання цих документів є ще одним з аргументів незаконних дій колективного підприємства «Марті» в цілому щодо перебудови автостоянки у авто мийку.

Мені довелося дещо повторити з певними змінами раніше викладені у 2017 – 2018 роках матеріали на вебсайті ОСН «КМ «Русанівка», але це важливо для висвітлення наших дій проти цієї так званої реконструкції. Продовження цієї теми викладено в іншій статті «Про продовження ігнорування міською владою незаконності так званої реконструкції автостоянки у автомийки на Русанівці».

Олександр Чунаєв,
секретар та головний редактор ОСН «КМ «Русанівка»