Main menu:

Про капітальний ремонт вулиці Ентузіастів

30.10.2021

Нарешті до вул. Ентузіастів надійшла черга проведення її капітального ремонту, мешканці якої цього чекали з нетерпінням. Тому для висвітлення цієї теми в просторі Всемережжя зробив цю статтю з 3-х розділів.

Про проведення публічних закупівель робіт з капітального ремонту вулиці Ентузіастів

І на її початку розпочну саме з процедури проведення відповідних закупівель цих ремонтних робіт.

На майданчику «Прозорро Публічні закупівлі» комунальна корпорація «Київавтодор» розміщає 18 червня 2021 року оголошення про проведення відкритих торгів предмету закупівлі «Капітальний ремонт вулиці Ентузіастів». Кінцевий термін подання тендерних пропозицій був визначений 27 липня і початок аукціону 09 серпня поточного року. Очікувана вартість цих робіт була зазначена у сумі 272 604 800,40 грн. з ПДВ. 19 липня 2021 року затверджена нова редакція тендерної документації КР (капітального ремонту).

До тендеру були допущені 2 учасника – товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ) «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» з первинною пропозицією 265500000,00 грн. з ПДВ та приватне підприємство (ПП) «КИЇВШЛЯХБУД» з первинною пропозицією у сумі 271 600 000,00 грн. з ПДВ. Під час розкриття тендерних пропозицій 09 вересня 2021 року ТОВ надало остаточну пропозицію у сумі 262 200 000,00 грн. з ПДВ і приватне підприємство – у сумі 263 636 976,00 грн. з ПДВ і за результатами тендеру товариство стало його переможцем.

27 серпня 2021 року КК «Київавтодор» уклав з цим товариством договір підряду №77-10 на здійснення робіт на об’єкті «Капітальний ремонт вулиці Ентузіастів» у зазначеній сумі з 21 розділу та 4-х додатків до нього.

Договір набув чинності з дати його підписання та діє до 31 грудня 2022 року, але у будь-якому випадку до повного виконання його Сторонами своїх зобов’язань. Умови Договору в частині гарантійних зобов’язань та відповідальності за їх невиконання залишаються дійсними впродовж гарантійних термінів (розділ ХІХ, пункт 19.1 цього Договору).

01 вересня 2021 року вже зразу була укладена додаткова угода №1 до цього договору стосовно нової редакції його пункту 3.2.

Я виклав в хронологічному порядку дій з процедури проведення цього тендеру, інформація про який викладена на зазначеному майданчику.

Ми знову отримали проведення на Русанівці ремонтних робіт у сотнях мільйонів грн. і наскільки вони обґрунтовані можуть сказати лише фахівці. Але все рівно ремонт проводитиметься відповідно до цих сум, якби це нам з вами не подобалося.

Про робочий проект капітального ремонту вулиці Ентузіастів

Київська міська державна адміністрація визначилася з основними техніко-економічними показниками і це визначення вражає. Розпорядженням КМДА від 20 жовтня 2021 року №2182 затверджено робочий проект цього капітального ремонту з врахуванням експертного висновку щодо розгляду проектної документації на будівництво товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКСПЕРТ ПРОЕКТ ГРУП» уважно … від 19 грудня 2019 року № ОД/18-2305-19/К11 з 23 показниками.

Зразу кидається в очі невідповідність цього робочого проекту укладеному 27.08.2021 договору підряду КК «Київавтодор» з переможцем тендеру ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ».

Одним з показників зазначена загальна кошторисна вартість робіт уважно у … сумі 292022, 968 тис. грн., що банально набагато більше вартості цих робіт за договором підряду – 262200 тис. грн. Так яка ж сума є вірною і як міські посадовці могли надати на підпис голові КМДА такий документ? А мені чомусь здається, що вартість проведення робіт визначатиметься саме за цим розпорядженням. І знаючи схильність міського керівництва до збільшення їх вартості, як наприклад на будівництві Подільсько-Воскресенського мостового переходу, можна вже зараз передбачити це збільшення вже у недалекому майбутньому до суми у понад 300 млн. грн. Для порівняння: вартість ремонтних робіт у будівлі колишнього кінотеатру «Краків» за 2-ма останніми договорами складає більше 150 млн. грн.

Тепер про інше болюче питання – паркування автомобілів на відремонтованій автомобільній дорозі вулиці. Згідно з робочим проектом кількість таких місць паралельно проїзній частині вулице становить 297 штук, під кутом до неї (так звані кармани) – 41 штука і для інвалідів – 28 штук, тобто в цілому 366 місць для паркування автомобілів. Фактично тим самим відбудеться легалізація існуючої ситуації з паркування автомобілів вздовж поребриків між тротуаром та дорогою і їх таке паркування не вирішує проблему покращення руху громадського транспорту по вулиці. А запровадження карманів для такої малої кількості автомобілів не є вирішенням цього питання.

Робочим проектом передбачається зменшити кількість смуг руху з 4 до 2. Ширина кожної з них становитиме 3.25 м. Наскільки таке доцільно, можуть сказати лише фахівці, але навряд чи їх така зміна принципово вирішуватиме покращення цього руху на проїзній частині вулиці з врахування специфіки її побудови за формою підкови. Адже інтенсивність руху на смузі руху передбачається досить значна для нашої вулиці – 500 автомобілів за годину.

А тепер про таку новацію як велосипедні доріжки. Її ширина – 2.5 м, а пішохідної зони тротуару – 3.00 м. Корпорація не врахувала те, що проект міжрайонну був затверджений у 1960 році і згідно з ним ці тротуари передбачали лише пішохідну зону. Тому на них фізично немає можливості розміщати ці доріжки і їх запровадження створюватиме небезпеку як для пішоходів, так і самих велосипедистів з можливим отриманням ними різноманітних травм.

Крім того, корпорація проігнорувала Правила дорожнього руху, відповідно до яких велосипедисти рухаються дорогою і їм забороняється рухати по тротуарах та пішохідним доріжкам. Велосипедисти мають виконувати вимоги цих Правил, що стосуються водіїв або пішоходів і не суперечать їх вимогам (розділ 6. ВИМОГИ ДО ВЕЛОСИПЕДИСТІВ цих Правил). Зазвичай велосипедні доріжки роблять саме на тротуарі за рахунок зменшення зони пересування пішоходів і тим самим ними порушуватиметься відповідний нормативний акт Кабінету Міністрів України – її постанова від 10 жовтня 2001 року № 1306 «Про Правила дорожнього руху» із змінами станом на 14.07.2021 – про їх затвердження, що робить цю новацію незаконною.

Про матеріали з проведення капітального ремонту вулиці Ентузіастів на сайті КК «Київавтодор»

На сайті комунальної корпорації «Київавтодор» КМДА розміщені матеріали 12 об’єктів ремонтів та реконструкцій і серед них ремонту нашої вулиці.

На ньому зазначені 5 фрагментів проведення цього ремонту з таблицями та позначками і вони дозволяють отримати певне графічне уявлення про його здійснення.

Згідно з цими матеріалами на вулиці збираються встановити перильні огородження довжиною 4480 м, бар’єрне огородження довжиною 240 м і антипаркувальні стовпчики у кількості 14089 штук. Тобто після проведення такого ремонту зазначені огородження та стовпчики можуть з’явитися у нас вздовж автомобільної дороги на ній чи між тротуаром вулиці та схилами каналу, не зовсім зрозуміло. Адже з графічних матеріалів цього не видно, а зараз від останнього огородження мало що залишилося.

Вони включають погодження начальником управління патрульної поліції в м. Києві департаменту патрульної поліції Національної поліції України Ю. Зозулею №39906 від 27.08.2019 схеми розміщення технічних засобів організації дорожнього руху по об’єкту «Капітальний ремонт вул. Ентузіастів в Дніпровському районі м. Києва». А чому у їх фрагментах не зазначені погодження інших організацій – АТ «Київгаз», КП «Київтеплоенерго», КП «Київміськсвітло», ПрАТ «АК «Київводоканал» та КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м. Києва». Не виключаю того, що під час цих погоджень можуть виникати додаткові питання з ремонту відповідних інженерних комунікацій, прокладених під, поруч або через проїзну частину вулиці. Проведення таких робіт потребуватиме додаткового фінансування, що може призвести до зростання загальної кошторисної вартості цих робіт. А яка це може бути сума коштів на можливі додаткові роботи, зараз ніхто не може сказати. Тобто вимушений визнати, що нам стосовно цього не надана інформація у повному обсязі.

Таким чином зробив стислий аналіз ситуації на цей час щодо майбутнього капітального ремонту нашої вулиці і про подальшої події з його проведення буду інформувати користувачів інформаційного простору на вебсайті ОСН «КМ «Русанівка» і у групі мережі Фейсбука «Громадська платформа Русанівки».

Олександр Чунаєв,
секретар та головний редактор вебсайту ОСН «КМ «Русанівка»