Про порушення актів законодавства міською виконавчою владою та міськими депутатами щодо статусу КП «ЄКЦ Краків»
19.09.2023
Уважне опрацювання чинного законодавства у сфері культури щодо використання міською виконавчою владою (департамент культури КМДА та КП «Київкінофільм / КП «Київкульткластер») майна кінотеатру «Краків», його архіву, який частково зберігся і знаходиться у КП «ЄКЦ Краків», та деяких відповідей на мої запити на отримання публічної інформації до Київської міської державної адміністрації (КМДА) дозволило майже сформувати відповідні переліки порушених ними актів законодавства на національному та міському рівнях. Умовно їх можна розбити на 3 правові блоки, у рамках яких викладатиму та коментуватиму відповідні акти законодавства.
І. Про порушення комунальним підприємством «Київський культурний кластер» (КП «Київкульткластер») законодавства щодо статусу державного комунального підприємства (ДКП) кінотеатр «Краків» та його правонаступника – комунального підприємства «Європейський культурний центр Краків» (КП «ЄКЦ Краків») як юридичних осіб
Появою 05 травня 2023 року на фасаді будівлі колишнього кінотеатру «Краків» назви «Київський культурний кластер КРАКІВ», затвердженням 12 травня поточного року директором КП «Київкульткластер» наказу № 32/2 «Про затвердження структури та штатного розпису КП «Київкульткластер», його включення того ж дня до Реєстру комунальних підприємств територіальної громади міста Києва та здійсненням ним з 3 червня поточного року у цій будівлі культурних заходів були порушені такі акти законодавства, на аналізі яких зупинюся детальніше у першому блоці.
Розпорядженням голови КМДА від 17 лютого 1998 року № 324 був затверджений Статут державного комунального підприємства (ДКП) кінотеатр «Краків» (нова редакція). До речі, змін до нього ним не вносилися і він був чинним до реорганізації цього підприємства.
Рішенням Київської міської ради V скликання від 26 квітня 2007 року № 450/1111 «Про комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкінофільм» було створено комунальне підприємство «Київкінофільм» на базі майна 19 підприємств, що реорганізувалися шляхом злиття, і затверджено першу редакцію його Статуту (пункти 1 та 3 цього рішення Київської міської ради). Пізніше до пункту 1 цього рішення рішенням Київради № 691/8028 від 12 липня 2012 року була внесена остання за часом зміна.
Розпорядженням КМДА № 688 від 12 червня 2007 року «Про організаційно-правові заходи щодо створення комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «Київкінофільм» це підприємство було віднесено до сфери управління головного управління культури і мистецтв КМДА (пункт 1 розпорядження). Зазначеному структурному підрозділу КМДА доручалось здійснити організаційно-правові заходи з передачі та закріплення цим комунальним підприємством на праві господарського відання майна цих підприємств згідно з додатком до розпорядження (підпункт 3.1 розпорядження).
Звертаю увагу, що ДКП кінотеатр «Краків» не увійшов до його складу і залишався об’єктом комунальною власності територіальної громади міста Києва з окремим фінансуванням своєї діяльності з міського бюджету.
Рішенням Київської міської ради VІІІ скликання від 12 грудня 2016 року № 587/1591 «Про реорганізацію державного комунального підприємства кінотеатру «Краків» це підприємство було реорганізоване шляхом перетворення у комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Європейський культурний центр Краків». Тобто через 8 років ДКП кінотеатр «Краків» був реорганізований у нове комунальне підприємство і припинив своє існування.
Розпорядженням КМДА від 30 серпня 2017 року № 1050 було затверджено Статут комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Європейський культурний центр Краків» (КП «ЄКЦ Краків») (пункт 3 розпорядження).
07 травня 2018 року це комунальне підприємство було зареєстровано як юридична особа за адресою: вул. Русанівська набережна, 12.
Рішенням Київської міської ради VІІІ скликання від 21 листопада 2017 року № 498/3505 були затверджені чергові зміни до Статуту КП «Київкінофільм», який був прийнятий у новій редакції.
Рішенням Київської міської ради VІІІ скликання від 12 листопада 2019 року № 29/7602 «Про внесення змін до статутів комунальних підприємств територіальної громади міста Києва у сфері культури» були вкотре внесені зміни до Статуту КП «Київкінофільм», який був прийнятий у новій редакції.
Згідно з ним комунальне підприємство визначено закладом культури, засноване на комунальній власності територіальної громади міста Києва і підпорядковане Департаменту культури КМДА. Воно належало до базової мережі закладів культури місцевого рівня (пункт 1.1 розділу І цього Статуту). Статут втретє був прийнятій у новій редакції, але незабаром до нього були внесені зміни.
Рішенням Київської міської ради ІХ скликання 02 березня 2023 року № 6039/6080 КП «Київкінофільм» (код ЄДРПОУ 35531906) було перейменовано на КП «Київський культурний кластер» (КП «Київкульткластер») і затверджено його Статут у новій редакції (пункти 1 та 2 цього рішення). Згідно з Статутом КП «Київкульткластер» воно визнано правонаступником майна, прав та обов’язків вже 16 кінотеатрів, які протягом 2007-2017 років за рішеннями Київської міської ради увійшли до його складу шляхом реорганізації відповідних окремих комунальних підприємств (пункт 1.2 частини І цього Статуту).
Згідно з ним комунальне підприємство засноване на комунальній власності територіальної громади міста Києва, підпорядковане Департаменту культури КМДА і належить до базової мережі закладів культури місцевого рівня (пункт 1.1 розділу І цього Статуту).
КП «ЄКЦ Краків» також не увійшов до його складу.
Це рішення міських депутатів не має аналогів у системі управління підпорядкованих головному управлінню культури і мистецтв/ головному управлінню культури/департаменту культури КМДА державних комунальних та комунальних підприємств кінотеатрів міста, які реорганізовувалися шляхом їх злиття або перетворень у нові комунальні підприємства. Принцип перейменування не відповідає самим засадам реорганізацій зазначених у його складі підприємств, але міські депутати цього не помітили при прийнятті свого рішення.
Саме завдяки запиту на отримання публічної інформації вдалося отримати той самий документ – наказ КП «Київкульткластер» від 12 травня 2023 року про затвердження досить чисельного штату з 243 одиниць з місячним фондом заробітної плати 1134055,20 грн. Саме у ньому вперше поруч з штатними одиницями працівників лише 9 кінотеатрів (ІХ.І ДСК «Старт», ІХ.ІІ ДСК «Факел», ІХ.ІІІ «Флоренція, Х.І «Братислава», Х.ІІ «Лейпциг», ХІ «Київська Русь», ХІІ «Ім. Т. Шевченка», ХІІІ «Росія», ХІV ДСК «Ім. Чапаєва») з’являються штатні працівники структурного підрозділу – ХV «Культурний кластер «Краків» в кількості 49 осіб (понад 20%) з місячним фондом заробітної плати 190823,80 грн. (понад 16.8%) без податків та доплат до рівня мінімальної зарплати. Наданий мені штатний розпис затверджений директором КП «Київкульткластер» Денисом Хомичем, його головним бухгалтером Жанною Осадченко та директором департаменту культури КМДА Сергієм Анжияком, які несуть персональну відповідальність за порушення цим наказом наведених вище актів законодавства.
12 травня поточного року за цим кодом внесено відповідні зміни в Реєстрі комунальних підприємств територіальної громади міста Києва і поки що не отримав інформацію про цю зміну.
До переліку порушень міською виконавчою владою законодавства у сфері культури необхідно також додати порушення Статуту КП «Київкінофільм». Після його затвердження рішенням Київради 26.04.2007 він ще тричі затверджувався у новій редакції (рішеннями Київради віл 21.11.2017, 12.11.2019 та 02.03.2023).
У підсумку діями у 2023 році та зазначеним наказом КП «Київкульткластер» цими особами порушено щонайменше 9 актів законодавства – 6 рішень Київради трьох скликань та 3 розпоряджень КМДА та Статути 2-хзазначених комунальних підприємств, тобто 11 нормативно-правових актів.
ІІ. Про порушення статусу КП «ЄКЦ Краків» як юридичної особи при веденні Реєстру комунальних підприємств територіальної громади міста Києва
При аналізі дій міської влади з дотримання законодавства у відносинах з КП «ЄКЦ Краків» знайшов черговий факт його порушення вже Департаментом комунальної власності м. Києва КМДА.
Рішенням Київської міської ради від 29 квітня 2004 року № 211/1421 затверджено Положення про реєстр комунальних підприємств територіальної громади міста Києва (далі Положення) і повноваження з його ведення було покладено на Головне управління (зараз Департамент) комунальної власності м. Києва КМДА.
Підставою для внесення інформації до Реєстру є наявність рішення Київради про створення комунального підприємства (підпункт 2.1 пункту 2 Положення). Головне управління комунальної власності м. Києва КМДА у тижневий термін після підписання Київським міським головою рішення Київради про створення комунального підприємства зобов’язане взяти його на облік (внести до Реєстру) (підпункт 2.4 пункту 2 Положення).
За даними департаменту комунальної власності м. Києва КМДА у Реєстрі комунальних підприємств станом на 01 липня 2016 року ДКП кінотеатр «Краків» підпорядковане департаменту культури КМДА і визначено одним з 50 таких госпрозрахункових підприємств у сфері його управління (пункт 8, підпункт 8.3 Реєстру).
В кінці грудня 2016 року відповідно до норм Положення тепер вже департамент комунальної власності м. Києва КМДА мав внести новоутворене КП «ЄКЦ Краків» до зазначеного Реєстру, але протягом понад 7,5 років до прийняття Київрадою рішення про ліквідацію 4-х комунальних підприємств від 15.06.2023 цього ним так і не було зроблено.
12 травня поточного року за кодом КП «Київкульткластер» внесено відповідні зміни в Реєстрі. Замість якого комунального підприємства були внесені ці зміни невідомо, адже його перегляд зараз заблокований з зрозумілих причин і він не відкривається. Тому припускаю, що Департаментом комунальної власності м. Києва КМДА мабуть за корупційною логікою саме замість ДКП кінотеатр «Краків» був внесений КП «Київкульткластер».
ІІІ. Про порушення міськими депутатами законодавства при включенні КП «ЄКЦ Краків» до переліку об’єктів з ліквідації комунальних підприємства у сфері культури
3.1 До учасників ланцюгу незаконних дій приєдналися депутати Київської міської ради ІХ скликання, які чомусь вирішили замість сприяння розвитку КП «ЄКЦ Краків» його остаточно знищити.
Спочатку першими особами від представницької влади міста стали автори проекту рішення Київради – суб’єкти його подання голова постійної комісії з питань культури, тризму та суспільних комунікацій Муха Вікторія В’ячеславівна, секретар цієї постійної комісії Андрусишин Володимир Йосифович і депутатка Київради, яка у виконавчій владі є заступницею голови КМДА, Старостенко Ганна Вікторівна. Цими депутатами 30 травня 2023 року було направлено звернення до Київської міської ради про розгляд на найближчому пленарному засіданні сесії Київради проекту такого рішення «Про ліквідацію комунальних підприємств територіальної громади міста Києва у сфері культури» і у цей же день було ними отримано доручення заступника міського голови – секретаря Київської міської ради Бондаренка В. В. від № 08/231-618/ПР Присяжнику М. О., Мусі В. В. та Положишник В. О. його розглянути.
Згідно з ним пропонувалося ліквідувати 3 комунальних підприємств – Агентство по обслуговуванню театральної та концертної діяльності (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 35648183), кінотеатр ім. Ю. Гагаріна (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 21616691), ЄКЦ Краків (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 14294057) та комунальне об’єднання «Київкіно» (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 05481725).
Цей проект рішення був погоджений з головою постійної комісії Київської міської ради з питань власності Михайлом Присяжнюком та її секретарем Сергієм Артеменком. В. о. начальника управління правового забезпечення діяльності Секретаріату Київської міської ради Валентина Положишник погодила його з рекомендаціями від 12.06.2023 № 08/230-1085. які стосувалося лише викладення правильної назви одного з комунальних підприємств – Агентства.
Згідно з пояснювальною запискою до цього проекту рішення Київради особою, відповідальною за його супроводження і доповідачем на пленарному засіданні Київської міської ради пропонувалося визнати її депутата в особі Вікторії Мухи.
Саме включення діючого КП «ЄКЦ Краків», місце знаходження якого згідно з його Статутом визначено у будівлі колишнього кінотеатру «Краків», до переліку комунальних об’єктів, які підлягають ліквідації згідно з цим проектом від 30.05.2023, і є порушенням законодавства безпосередньо 5-ю зазначеними міськими депутатами і керівником управління Секретаріату Київради, тобто перших 6 осіб у представницькому органі влади.
01 червня 2023 року вже на другий день після подання ними цього проекту рішення до Київради відбулося засідання постійної комісії (ПК) з питань культури, тризму та суспільних комунікацій, на якому останнім пунктом порядку денного (п. 20) було питання його розгляду. При його обговоренні виступили голова ПК Муха В. В. заступник голови ПК Богатов К. В. та запрошені особи директор КП «Київкульткластер» Хомич Д. В., директор департаменту культури КМДА Анжияк С. М., перший заступник директора цього департаменту КМДА Шуляк М. В. і чомусь не була запрошена сама директор КП «ЄКЦ Краків» Абрашекова О. А., що призвело до ангажованого розгляду останнього питання. ради Членами цієї ПК було одноголосно вирішено підтримати проєкт рішення Київської міської ради «Про ліквідацію комунальних підприємств територіальної громади міста Києва у сфері культури» від 30.05.2023 № 08/231‑618/ПР.
07 червня 2023 року на засіданні ПК з питань власності та регуляторної серед інших питань порядку денного було питання розгляду цього проекту рішення Києвради (пункт 7), на якому доповідачем було голова ПК з питань культури, туризму та суспільних комунікацій Вікторія Муха і на яке було запрошено першого заступника директора департаменту культури КМДА Миколу Шуляка.Знову чомусь на це засідання ПК не була запрошена сама директор КП «ЄКЦ Краків» Абрашекова О. А. Членами цієї ПК було одноголосно вирішено підтримати зазначений проєкт рішення Київської міської ради.
14 червня 2023 року депутат Київради Старостенко Г. В. звертається до заступника міського голови – секретаря Київської міської ради Володимира Бондаренка з проханням включити у порядку невідкладності до порядку денного найближчого пленарного засідання ІІ сесії Київради розгляд цього проекту її рішення (лист № 08/279/09/2014-76) і воно терміново підтримується представницькою владою.
15 червня 2023 року на ІІ сесії Київради міськими депутатами приймається рішення № 6498/6539 «Про ліквідацію комунальних підприємств територіальної громади міста Києва у сфері культури», тобто у незаконних діях взяли участь вже більшість міських депутатів.
Від подання проекту рішення до його прийняття міськими депутатами пройшло всього 15 календарних днів (30 травня – 15 червня поточного року) і 13 календарних днів на його публікацію 28 червня 2023 року (16 – 28 червня поточного року).
Маємо дивовижну ситуацію, коли у знищенні одного з комунальних підприємств у сфері культури … об’єдналися представники виконавчої та представницької влади. І єдиним поясненням цього симбіозу на мій погляд є їх корупційна змова у використанні будівлі колишнього кінотеатру «Краків» та зачищення культурного простору міста під інтереси КП «Київкільткластер».
3.2. Тепер розглянемо, які саме акти законодавства були порушені незаконним включенням спочатку до проекту і потім вже прийняттям цього рішення Київради.
3.2.1. У його обґрунтуванні робиться посилання на Закон України «Про культуру».
Законодавство України про культуру має на меті забезпечення реалізації і захист конституційних прав громадян України у сфері культури – створення правових гарантій для вільного провадження культурної діяльності, свободи творчості, доступу до культурних цінностей … (стаття 2, частина 3, абзац перший закону).
Основними засадами державної політики у сфері культури є зокрема визнання культури одним з основних факторів самобутності Українського народу – громадян України всіх національностей (далі – Український народ); сприяння створенню єдиного культурного простору України, збереженню цілісності культури; сприяння утвердженню гуманістичних ідей, високих моральних засад у суспільному житті; гарантування прав громадян у сфері культури; забезпечення доступності для кожного якісних культурних послуг; (стаття 3, частина 1,. абзаци перший – третій, п’ятий, сьомий та восьмий) закону).
Фізичні та юридичні особи зобов’язані зокрема дотримуватися вимог законодавства щодо провадження діяльності у сфері культури; (стаття 11, частина 1, абзаці перший – другий закону).
Керівники державних та комунальних закладів культури призначаються на посаду шляхом укладення з ними контракту строком на п’ять років за результатами конкурсу (стаття 21, частина 1, абзац перший закону).
Працівникам у сфері культури, які працюють у державних і комунальних закладах культури, держава забезпечує зокрема правовий, соціальний, професійний захист; інші гарантії, встановлені законом (стаття 29, частина 2, абзаці четвертий – шостий закону).
Тобто рішенням міських депутатів порушено норми 5 статей закону України «Про культуру» і ось це ми маємо на рівні так званого дотримання ними законодавчого акту національного законодавства.
Одночасно 02 березня 2023 року на ІІ сесії було прийнято в новій редакції Положення про Департамент культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації (далі – Департамент) (рішення Київради № 6019/6060).
Основними завданнями Департаменту зокрема є забезпечення державної політики в галузі культури на території міста Києва; соціальний захист працівників підприємств, установ, організацій та закладів у сфері культури; доступність усіх видів культурних послуг і культурної діяльності для кожного громадянина України (пункт 4, підпункти 4.1, 4.5 та 4.6 Положення).
Департамент відповідно до покладених на нього завдань виконує низку функцій, зокрема забезпечує в межах повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб (пункт 5, підпункт 5.2 Положення).
Тобто цим рішенням міських депутатів порушені норми 2 пунктів цього Положення.
3.2.2. На засідання 01 червня 2023 року постійної комісії Київради з питань культури, тризму та суспільних комунікацій, засідання 07 червня поточного року постійної комісії Київради з питань власності та регуляторної політики і пленарне засідання Київської міської ради 15 червня поточного року не було запрошено директора КП «ЄКЦ Краків» Абрашекову О. А., що призвело у підсумку до прийняття рішення виключно в інтересах зацікавлених осіб від міської виконавчої влади. Її не запрошення не дало можливості їй як керівнику комунального підприємства донести до міських депутатів правдиву, а не спотворену інформацію про діяльність цього підприємства і є порушенням низки актів законодавства щодо їх діяльності.
Регламент Київської міської ради затверджений рішенням Київської міської ради від 04 листопада 2021 року №3135/3176 і у його статті 2 зазначені 10 принципів її діяльності і такими діями міських депутатів порушені 3 з них – законності, гласності і поєднання місцевих та державних інтересів (частина 1, пункт 2, 3 та 5 Регламенту).
Функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій Київради визначаються цим Регламентом і Положенням про постійні комісії Київської міської ради. Перелік та склад постійних комісій Київради затверджуються окремим рішенням Київради (частина 13 ст. 2 Регламенту).
Рішенням Київської міської ради ще від 19 червня 2014 року № 9/9 був затверджений перелік та склад постійних комісій Київської міської ради із змінами від 7 липня 2016 року № 566/566.
Постійні комісії Київської міської ради є органами Київської міської ради, що обираються з числа її депутатів для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до їх відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради та її виконавчого органу (виділено мною).
Постійні комісії Київської міської ради здійснюють свою діяльність, керуючись Конституцією України і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, рішеннями Київської міської ради, Статутом територіальної громади міста Києва, Регламентом Київської міської ради та цим Положенням (частини 1 та 2 статті 2 Положення про постійні комісії Київської міської ради).
Постійні комісії Київської міської ради за дорученням Київської міської ради, Київського міського голови, заступника міського голови – секретаря Київської міської ради або за власною ініціативою відповідно до функціональної спрямованості розробляють та вносять на розгляд Київської міської ради проекти відповідних рішень (пункт 1 частини 1 статті 4 Положення).
Постійна комісія Київської міської ради з питань культури та туризму вивчає, попередньо розглядає, бере участь у підготовці та готує проекти рішень Київської міської ради з 8 питань і серед них питання ініціювання ліквідації 4-з комунальних підприємств у сфері культури не належить до її відання (частина 14 статті 5 Положення).
Постійна комісія Київської міської ради з питань власності вивчає, попередньо розглядає, бере участь у підготовці та готує проекти рішень Київської міської ради зокрема з питань створення, реорганізації та ліквідації комунальних підприємств, установ та організацій (частина 4 та пункт 5 статті 5 Положення).
Маємо парадоксальний факт – існуюча постійна комісія з питань культури, туризму та суспільної комунікації банально не передбачена чинним Положенням і вона відповідно не має визначену в установленому законодавством порядку функціональну спрямованість. Тобто неналежним ініціатором був підготовлений та запропонований на розгляд пленарного засідання цей проект рішення і
Натомість лише ПК з питань власності відповідає відповідно до Положення про постійні комісії Київської міської ради його вимогам і лише саме вона має ініціювати проект відповідного рішення Київради. Але й тут ми такий же парадоксальний факт і щодо ПК з питань власності та регуляторної політики. Тобто погодження головою та секретарем існуючої постійної комісії з цих питань є вже другим порушенням з ініціювання цього проекту рішення на його розгляд міськими депутатами у пленарному режимі.
Незважаючи на ці дії він був підтриманий міськими депутатами, що ставить під сумнів законність його прийняття ними. І єдиним правовим виходом є повторне голосування з цього питання і прийняття міськими депутатами про його скасування та підготовку ПК з питань власності проекту рішення Київради про ліквідацію лише 3 суб’єктів у сфері культури без КП «ЄКЦ «Краків».
Тобто міські депутати порушили норми статті 2 Регламенту Київської міської ради та статей 2, 4, 5 Положення про постійні комісії Київської міської ради.
3.2.3. Міськими депутатами порушено ще акти законодавства про проведення добору на конкурсних засадах у 2021 році кандидатів та призначення його переможця на посаду директора КП «ЄКЦ Краків».
01 жовтня та 01 листопада 2021 року пройшов конкурс з добору претендентів на зазначену посаду і протоколом конкурсної комісії № 2 від 01 листопада 2021 року було визначено його переможницю в особі Абрашекової Оксани Анатоліївни. яка на той час тимчасово виконувала ці обов’язки. За його результатом департаментом культури КМДА був виданий наказ від 23 листопада 2021 року № 601-к про її призначення на цю посаду з 25 листопада того ж року як обрану за конкурсом на контрактній основі (строком на п’ять років). департамент культури КМДА в особі її директора Барінової Яни Дмитрівни уклав з нею контрактна термін з 25 листопада 2021 року по 24 листопада 2026 року. Тобто на зазначений термін вона є директором КП «ЄКЦ Краків» і рішенням міських депутатів від 15.06.2023 незаконно здійснено втручання у її діяльність.
Згідно з Кодексом закону про працю України особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов’язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення та організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Сфера застосування контракту визначається законами України (стаття 21, частина третя). До переліку актів та документів з порушень цього законодавства окрім норми КЗпПУ відносяться Закон України «Про культуру», накази департаменту культури КМДА від 23 березня 2015 року № 80 «Про порядок призначення та звільнення керівників підприємств та установ культури» та 23 листопада 2021 року № 601-к і безпосереднього сам контракт з директором КП «ЄКЦ Краків» від 25.11.2021, які зазначені у загальній частині цього контракту.
У підсумку ми маємо чисельний перелік порушень 10 актів та документів законодавства в цій частині міськими депутатами – Кодекс законів про працю України, Закон України «Про культуру», рішення Київської міської ради від 12 грудня 2016 року № 587/1591, розпорядження КМДА від 30 серпня 2017 року № 1050, регламент Київської міської ради, Положення про постійні комісії Київради, рішення Київської міської ради від 02 березня 2023 року № 6019/6060, накази департаменту культури КМДА від 23.03.2015 № 80 та від 23.11.2021 № 601-к і самого контракту від 25.11.2021.
При аналізі дотримання комунальним підприємством «Киїівкульткластер, департаментами культури та комунальної власності м. Києва КМДА і самим міськими депутатами у сфері культури вийшов вражаючий перелік порушення ними його актів та документів – їх нарахував у підсумку 20 нормативно-правових актів. Ось така ситуація виникла лише стосовно одного комунального підприємства у сфері культури, а ось що стосується інших підприємств, установ та організацій у цій сфері мабуть ще треба розбиратися окремо. Поки що бачу лише одне на його прикладі – тотальне порушення департаментами культури та комунальної власності м. Києва КМДА, перейменованим комунальним підприємством «Київський культурний кластер» та міськими депутатами чинного законодавства у сфері культури.
Олександр Чунаєв,
головний редактор вебсайту органу самоорганізації населення «Комітет мікрорайону «Русанівка» м. Києва