Main menu:

Про незаконне будівництво на місці колишньої громадської вбиральні по вул. Русанівська набережна, 7

З метою припинення незаконного будівництва громадянином Абдуллаєвим Вагіфом Гамза Огли ресторану по вул. Русанівська набережна, 7 Комітет мікрорайону “Русанівка” неодноразово звертався до різних органів влади, завдяки чому нам вдалося отримати відповідні документи. Наведемо такі цифри листування – з листопада 2010 року по жовтень 2011 року були направлені 3 запити члена комісії Комітету мікрорайону “Русанівка” з питань протидії незаконним забудовам та паркуванню автомашин та 13 листів Комітету.

Згідно з ними це будівництво громадянином Абдуллаєвим розпочалося в кінці 2010 року. Спочатку Головне управління контролю за благоустроєм м. Києва видало йому дозвіл (ордер) № 10042136 від 05.08.2010 на тимчасові порушення благоустрою та його відновлення у зв’язку з ремонтом покрівлі не житлової будівлі за вказаною адресою без зміни конструктивних рішень з влаштуванням тимчасової огорожі. За результатами виїзної перевірки Головним управлінням було з’ясовано, що здійснювані роботи у цьому приміщенні не відповідають титулу виданого дозволу (ордеру). При цьому ні Головне управління, ні Київська міська державна адміністрація не надали інформацію про дату зазначеної перевірки. За виявлені порушення Головним управлінням було складено протокол про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КупАП) і внесено припис з вимогою зупинити роботи до отримання проектно-дозвільної документації. І знову нам не було надано конкретної інформації щодо цих документів. Оскільки вимоги припису забудовником не були виконані, дозвіл (ордер) № 10042136 було скасовано 16 лютого 2011 року.

Відповідно до чинного законодавства питання здійснення державного контролю за дотриманням юридичними та фізичними особами державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт, перепланування та реконструкції (дообладнання) житлового фонду, будівель громадського призначення у столиці належить територіальному органу Державної архітектурно-будівельної інспекції – Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві (далі – Інспекція).

На відповідне звернення Дніпровської райдержадміністрації до Інспекції нею 27.10.2010 було проведено в межах компетенції з виїздом на місце перевірку об’єкта будівництва. Під час перевірки було виявлено, що на замовлення гр. Абдуллаєва виконуються будівельні роботи із реконструкції нежитлової будівлі шляхом надбудови другого поверху без затвердженого проекту та дозволу на виконання цих робіт в порушення Закону України “Про планування і забудову території” (статті 28, 29 закону). За вказане правопорушення гр. Абдуллаєвим його було притягнуто до адміністративної відповідальності згідно з част. 3 ст. 96 КупАП.

На звернення Комітету Інспекція провела 04.02.2011 повторну перевірку і встановила факт продовження будівельних робіт. У зв’язку з відсутністю відповідальних осіб на місці незаконного будівництва гр. Абдуллаєву було залишено повідомлення про необхідність прибуття до Інспекції. Оскільки він так і не з’явився на виконання цього повідомлення, Інспекція звернулася до Київської транспортної прокуратури (лист № 7/26-1052/09 від 16.02.2011) і до Дніпровського районного суду м. Києва з відповідною позовною заявою (№ 7/26-1870/07 від 23.03.2011). Звернення Інспекції до Київської транспортної прокуратури щодо вжиття заходів прокурорського реагування … нас здивувало, адже незаконне будівництво у парку відпочинку до порушень у транспортній сфери не має жодного відношення. І, до речі, Інспекція й до цього часу не проінформувала Комітет про результати розгляду цією прокуратурою зазначеного листа, бо, здається, або не було надано відповіді або було отримано невтішних результатів.

На позовну заяву Інспекції щодо зобов’язання громадянину Абдуллаєву привести об’єкт будівництва до попереднього стану шляхом перебудови Дніпровським райсудом 07.04.2011 було відкрито відповідне провадження (справа № 2-2200/11).

Завдяки плідній співпраці з Головним управлінням Держкомзему м. Києва нам вдалося з’ясувати ще один факт правопорушення цим забудовником вже у сфері земельного законодавства.

Документи, що посвідчують право власності або право користування земельною ділянкою у гр. Абдуллаєва були відсутні під час перевірки цим Головним управлінням з виїздом на місце 27.05.2011 (лист до Комітету від 05.07.2011 № 2823). Згідно з цим листом зазначені документи в Головному управлінні земельних ресурсів КМДА не реєструвалися. Оскільки це є порушенням ст. 126 Земельного кодексу України, було складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства № А-313/05. Відповідно до статей 6 і 10 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель” Управлінням Держземінспеції зазначеного Головного управління було видано припис № 7/26-3641/11 про усунення виявленого правопорушення у 30-дений термін, тобто до 27.06.2011. Чи був виконаний цей припис нам невідомо, бо зворотної інформації від Управління Держземінспеції ми не отримали.

Після відкриття судового впровадження розпочалися дивні речі – жодна інстанція влади не надавала нам інформацію про хід судового розгляду.

Так, на лист Комітету до начальника інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві Кучера С.М. щодо запиту на інформацію про розгляд справи у суді цієї справи від 28.07.2011 № 46 відповіді взагалі не було отримано і лише тепер зрозуміло чому – немає позитивного результату. Ми були вимушені двічі звертатися до Дніпровського районного суду м. Києва – із заявою про залучення Комітету як третьої сторони на боці позивача без самостійних вимог від 23.08.2011№ 52 та із запитом щодо своєї участі у судовому процесі від 26.10.2011  № 59.

І ось за результатами останнього звернення у цю судову інстанцію ми отримали приголомшуючий результат. 6 грудня 2011 року ми отримали вбивчий за змістом лист від судді Дніпровського районного суду м. Києва Н.М. Шевченко від 15.11.2011 № р. Ш-33, який ми наводимо повністю:

“На ваш запит від 26.10.2011 року № 59 Дніпровський районний суд м. Києва повідомляє, що ухвалою суду від 15.06.2011 року цивільну справу № 2-2200/11 за позовом Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Києві до Абдуллаєва Вагіфа Гамза Огли про зобов’язання привести об’єкт будівництва до попереднього стану шляхом перебудови залишено без розгляду”.

Не зрозуміло, як такі факти правопорушень могли бути не розглянуті у суді і фактично ним проігноровані?

Виникає ще одне запитання – чому влада стільки місяців приховувала від громадськості та Комітету таке судове рішення? Адже лише з червня по жовтень поточного року нами було направлено 8 листів до органів влади, а у відповідях від них лише постійно надавалася інформація про перебіг подій та відкриття судового впровадження!

Так, у відповіді заступника голови Київської міської державної адміністрації       М. Кучука від 16.08.2011 № 016-2978 надавалася зазначена вище інформація і був зроблений висновок про те що, адміністрацією у межах наданих повноважень було вжито всі можливі заходи реагування. Шкода, що у КМДА вичерпалися усі можливості вирішити це питання на користь русанівців.

Реагування прокуратури Дніпровського району м. Києва також “варта” громадської уваги. Згідно з листом заступника прокурора району, радника юстиції Д. Перепелиці від 11.02.2011 № 157-11 наше звернення було направлено до начальника Державної екологічної інспекції в м. Києві Федоренка С.М. для ретельної перевірки та вжиття відповідних заходів реагування. Зараз грудень, а відповіді від цієї інспекції так і не отримано.

Відповідь прокурора Дніпровського району м. Києва О. Мельничука від 25.08.2011 № 157-11 на наше повторне звернення до прокуратури міста Києва (від 04.07.2011№ 38) також базується на вказаній вище інформації і містить висновок, який вартий оприлюднення. Він інформує, що підстав для вжиття інших заходів прокурорського реагування прокуратурою району на даний час не вбачається.  Якщо прокуратура не володіє ситуацією або не хоче казати правду, то про який захист прав русанівців на гідні природне та містобудівне середовища може йти мова взагалі!

Після останнього листа (від суду) доводиться робити сумний висновок – наша чудова набережна має такий об’єкт незаконного будівництва, господар якого може робити все що завгодно, а міські владні інституції чомусь не можуть або не хочуть йому протидіяти. Тому й стало можливим продовження такого будівництва, поява вже на ньому назви “СМОРОДИНА ресторан у парке” і ведення робіт з прокладання електрокабелів від ресторану до трансформаторної будки через території двох кооперативів, хоча і за згодою їх керівництва.

 

ОСН “Комітет мікрорайону “Русанівка”