Main menu:

Медична реформа просувається у Києві … без участі громадськості та громадського обговорення

Грудень минулого року став черговим кроком з впровадження медичної реформи у місті Києві, а саме у Дніпровському та Дарницькому районах. За рішенням Київради 1 грудня 2011 року 11 поліклінік у цих районах були перетворені у відповідні центри – первинної медико-санітарної допомоги (далі – ЦПМСД) та консультаційно-діагностичні (далі – КДЦ) – відповідно до вимог Закону України “Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві”.

У Дніпровському районі столиці об’єктами реформування стали 6 поліклінік – Центральна районна (вул. А. Луначарського, 5, 02002), №№ 1 (вул. П. Запорожця, 26, 02154), 2 (просп. Тичини, 22, 02152), 3 (вул. Червоноткацька, 31, 02094), сімейного лікаря “Русанівка” (вул. Ентузіастів, 49, 02154) та дитяча № 1 (вул. Тичини, 12, 02098).

Згідно з рішеннями Київради (№№ 736/6972, 733/6969, 734/6970, 735/6971, 731/6967, 732/6968) зазначені поліклініки реорганізовані шляхом перетворення в комунальні некомерційні підприємства Дніпровського району – КДЦ, Центри ПМСД №№ 1, 2, 3, “Русанівка” та КДЦ дитячий відповідно. Зазначені центри віднесені до сфери управління Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації за виключенням стоматологічних відділень.

Рішення Київради про реорганізацію, зокрема, нашої поліклініки опубліковано у газеті “Хрещатик” 19 січня цього року (№ 6) і таким чином набрало чинності. Її реформування, дійсно, здійснюється відповідно до вказаного закону, але вкотре без участі громадськості та громадського обговорення.

Заслуховування питання щодо реформування системи охорони здоров’я в місті Києві, зокрема в Дніпровському районі столиці, на третьому засіданні Громадської ради при Дніпровській районній в місті Києві державній адміністрації 18 жовтня 2011 року було частиною офіційного проведення зазначеного реформування, без якого, мабуть, не можна було обійтися. Але говорити про розгляд та врахування думки громадськості з цього питання не доводиться, адже на це засідання не було запрошено представників нашого Комітету та Комітету мікрорайону “Березняки-Тельбін” і тим самим проігноровано представницький статус цих органів самоорганізації населення.

Впадає в очі така дрібниця – у всіх рішеннях Київради не надаються адреси закладів охорони здоров’я – об’єктів реформування.

Та не менш цікавим аспектом реформування є майновий, у якому можна виділити дві складові.

По-перше, передбачається виділити зі складу поліклінік стоматологічні відділення та реорганізувати їх шляхом приєднання до ТМО “Стоматологія” (генеральний директор Юрій Пуденко). Відповідно їх майно закріплюється на праві оперативного управління за зазначеним ТМО. І ось тут ми маємо правову помилку – у цих рішеннях поліклініки по суті ліквідуються, затверджуються Статути їх правонаступників – відповідних центрів і тому зазначене закріплення майна стоматологічних відділень за неіснуючими поліклініками є неправомірним та навіть неможливим з цієї причини.

По-друге, виникає запитання, що собою уявляє це ТМО ?

Система територіальних медичних об’єднань була створена Київською міською державною адміністрацією у 2007 році і 28 жовтня 2010 року Київрадою було ліквідовано 3 ТМО – Старокиївське, Либідське та Лівобережне. ТМО “Стоматологія” натомість було залишено під приводом, що воно є вузькопрофільним і перспективним. Водночас його немає в переліках міських комунальних підприємств, інших органів та установ, які розміщені на веб-порталі Київської міської влади.

З сайту ТМО (http://tmo.in.ua) вдалося дізнатися, що ця компанія заснована влітку 2009 року. До об’єднання увійшли такі заклади охорони здоров’я:

– Комунальне підприємство «Київська міська стоматологічна поліклініка»;

– Комунальне підприємство «Київський центр нових технологій в стоматології»;

– Комунальне підприємство «Стоматология» Соломенського району;

– Стоматологічна поліклініка Дарницького району;

– Стоматологічна поліклініка Дніпровського району;

– Стоматологічна поліклініка Оболонського району;

– Стоматологічна поліклініка Подільського району;

– Стоматологічні поліклініки № 1 та № 2 Шевченківського району;

– Госпрозрахункова стоматологічна поліклініка Дніпровського району №1;

– Госпрозрахункова стоматологічна поліклініка Святошинського району;

– Дитяча стоматологічна поліклініка Оболонського району;

– Дитячі стоматологічні поліклініки № 1 та № 2 Шевченківського району;

До речі, Комунального підприємства «Стоматология» Соломенського району немає у переліку міських комунальних підприємств і його статус не зрозумілий.

Завдяки минулорічним грудневим рішенням Київради ТМО “Стоматологія” зараз отримує друге майнове дихання, бо тепер їй до 14 зазначених закладів додається ще 11 нових об’єктів управління. У цьому році передбачається така реорганізація поліклінік в інших 8 районах і, мабуть, за таким сценарієм ТМО отримає чималий майновий шмат. Тобто, за результатами медичного реформування … ми отримаємо нового монополіста на ринку стоматологічних послуг і це чомусь не хвилює Головне управління охорони здоров’я КМДА.

За інформацією на цьому сайті, у ТМО на цей час працює 1817 працівників і вона є однією з крупних стоматологічних структур в Україні. Тому дивує, чому на сайті компанії немає адрес (юридичних та електронних) ТМО і її структур, відповідних контактних телефонів, інформації про їх керівників та засновників, правові підстави створення та діяльності об’єднання.

 

Така ситуація з станом медичного реформування не може не хвилювати Комітет мікрорайону “Русанівка”. Тому Комітетом у січні цього року були направлені запити на отримання інформації до голови Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації, члена Координаційної ради з питань проведення реформування системи охорони здоров’я в м. Києві Шевчука О.С. та голови Громадської ради при райдержадміністрації Богдан Г.С. про те:

– які види медичної допомоги надаватимуться Центром первинної медико-санітарної допомоги “Русанівка” (вул. Ентузіастів, 49) та лабораторним центром (бульвар Давидова, 15а) нашим мешканцям;

– лікарі яких медичних профілів працюватимуть в цих центрах.

Крім того, з метою забезпечення належного громадського контролю, інформування щодо здійснення реформування закладів охорони здоров’я на Русанівці і зняття соціальної напруги запропоновано:

– провести у мікрорайоні перед створенням вказаних центрів серію тематичних зустрічей керівництва райдержадміністрації, її профільного управління, колишньої поліклініки сімейного лікаря “Русанівка” та постійної комісії з гуманітарних питань Громадської ради з русанівцями і мешканцями лівобережного масиву за участі Комітету мікрорайону “Русанівка”;

– розміщувати матеріали та проекти реформування на веб-сайті адміністрації і надавати їх Комітету для  відповідного розміщення на нашому веб-сайті.

Питання проведення медичного реформування і дотримання конституційних прав наших мешканців на отримання належної медичної допомоги залишаються на контролі Комітету. Інформація про отримані відповіді буде розміщена на нашому сайті.

 

Олександр Чунаєв,

заступник голови Комітету (на громадських засадах)

30.01.2012