Main menu:

Один рейдер усунув іншого рейдера або змовився з ним?

09-09-2009 Олександр Чунаєв

Історія рейдерського захоплення формально розпочалася з дати прийняття Київрадою рішення від 26 липня 2007 року №73/1907 “Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю “Сіті – Інвестгруп” земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-офісного центру з закладами культурно-розважального призначення та паркінгами загального користування на вул. Ентузіастів, 49 у Дніпровському районі м. Києва”, про що орган самоорганізації населення Комітет мікрорайону “Русанівка” дізнався в останню мить. З вересня позаминулого року і розпочалася активна боротьба нашого Комітету по захисту мешканців мікрорайону від такого подарунку міських депутатів.

До Комітету мікрорайону “Русанівка” нещодавно потрапили фотокопії пакету документів щодо оренди товариством з обмеженою діяльністю “Сіті – Інвестгруп” земельної ділянки за адресою: вул. Ентузіастів, 49, на якій розташована автостоянка. Привернув увагу той факт, що договір оренди земельної ділянки від 6 грудня 2007 року та Акт приймання-передачі земельної ділянки від 11 грудня 2007 року підписаний особисто Київським міським головою Л.Черновецьким. На нашу думку, це багато що пояснює, чому відбувається така тривала протидія міських органів влади скасуванню ганебного рішення Київради.

Громадськості буде цікаво дізнатися про останній перебіг подій, що відбулися на нашій автостоянці протягом червня-липня цього року.

17 червня ТОВ “Сіті – Інвестгруп” підписала з громадською організацією “Київська міська спілка автомобілістів” акт приймання-передачі майна автостоянки. Зроблено це було таємно від членів цієї Спілки, які є співвласниками її майна, адже воно знаходилося виключно в управлінні Президії зазначеної громадської організації. Ще раніше відповідно до договору №010607-3 від 01.06.2007 товариству як забудовнику перейшло право власності на об’єкт, що розташований за адресою: вул. Ентузіастів, 49.

Обидва документи підписані цими юридичними особами в порушення чинного законодавства. Згідно з відповіддю Головного управління комунальної власності виконавчого органу Київради на наш відповідний запит вказане право отримується відповідно до вимог Положення про порядок оформлення права власності на об’єкти нерухомого майна, затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 31.08.2001 № 1820 із змінами, але заява та документи щодо його оформлення до Головного управління не надходили і інформація про такий договір у них відсутня. Також порушені ними майнові права власників автомашин, що тримають їх на автостоянці-членів вказаної громадської організації, оскільки майно автостоянки (встановлення огорожі, воріт, укладання асфальту, побудова приміщення) робилася за рахунок їх членських внесків і належить їм на правах колективної власності.

Громадська організація “Київська міська спілка автомобілістів” раптово 1 липня звільняє всіх працівників автостоянки і зникає з неї разом з відповідними документами та касовими апаратами. Нова структура, а саме ТОВ “Сіті – Інвестгруп” поставила вимогу до всіх власників автомашин укласти з нею до 10 липня договори зберігання автотранспорту на автостоянці без будь-яких гарантій їх збереження та страхування (копію бланка договору додаємо). Плата за зберігання тимчасово була збережена на попередньому рівні, але було попереджено власників автомашин про її зростання до середньоміського рівня до кінця 2009 року. На цей час люди були вимушені погодитися на такі умови і зараз автостоянкою управляє зазначене товариство.

Зазначені документи та дії порушують підпункти 5.1 та 8.4 договору оренди земельної ділянки. Адже товариством незаконно змінено її використання відповідно до вказаного у договорі цільового призначення і це може бути підставою для орендодавця – Київради в особі Київського міського голови для дострокового розірвання цього Договору згідно з його підпунктом 8.1.

Водночас потрібно враховувати ситуацію з наявністю рейдера в середовищі міських автомобілістів.

29 квітня 1993 року управлінням юстиції Київської міської державної адміністрації зареєстровано Статут Київської міської організації Всеукраїнської спілки автомобілістів і видано свідоцтво № 10. На 10 позачерговій конференції 21.12.2004 згідно з пунктом 8.1 розділу VIII статуту Київської міської організації Всеукраїнської спілки автомобілістів було прийнято рішення про припинення її діяльності шляхом реорганізації Київської міської організації Всеукраїнської спілки автомобілістів у Громадську організацію “Київська міська спілка автомобілістів” (далі – ГО “КМСА”).

1 лютого 2005 року до Київського міського управління юстиції було подано заяву та статутні документи стосовно внесення відповідних змін та доповнень до статуту Київської міської організації Всеукраїнської спілки автомобілістів. 03.02.2005 розпорядженням № 4 начальника Київського міського управління юстиції було анульовано акт реєстрації Київської міської організації Всеукраїнської спілки автомобілістів. 08.02.2005 цим управлінням юстиції було зареєстровано статут ГО “КМСА” і видано свідоцтво про її реєстрацію № 0009-2005 ГО.

Всеукраїнська спілка автомобілістів (далі – ВСА) звернулася до судових органів з позовами про визнання недійсним розпорядження про анулювання акту реєстрації КМО ВСА та до Київської міської спілки автомобілістів (нібито правонаступника КМО ВСА) про визнання недійсним пункту статуту щодо визначення факту цього правонаступництва.

Ще рішенням першої судової інстанції – Шевченківського районного суду м. Києва від 29.09.2006 було визнано недійсним пункт 1.1 статуту Київської міської спілки автомобілістів щодо зазначеного правонаступництва. За інформацією електронних ЗМІ, господарський суд Києва 13.10.2008 встановив, що рішення про ліквідацію Київської міської організації Всеукраїнської спілки автомобілістів не було затверджене Президією Центральної Ради ВСА, як того вимагав п. 9.2 її Статуту. Також судом було встановлено, що Київська міська організація Всеукраїнської спілки автомобілістів не надала державному реєстраторові всіх необхідних документів для зняття з реєстрації. Господарський суд м. Києва вважає, що існують 2 різних організації – ГО “КМСА” і КМО ВСА, які не пов’язані стосунками правонаступництва. Те ж саме підтверджує Апеляційний господарський суд м. Києва у своїй постанові від 18.11.2008. А в цілому при незаконній реєстрації ГО “КМСА” було порушено 7 основоположних пунктів Статуту ВСА.

Тобто, ГО “КМСА” з 2005 року незаконно управляла цією автостоянкою і у зв’язку з цим всі вищезазначені документи підписані ними також незаконно.

Ось тому виникає запитання: один рейдер усунув іншого рейдера або змовився з ним? На нашу думку, ми маємо змову рейдерів, за якою ТОВ “Сіті – Інвестгруп” отримало доступ до такої бажаної автостоянки і зможе нарешті розпочати процес поступового витискування з неї власників автомашин. Адже відповідно до п. 8.4 орендар зобов’язаний завершити забудову земельної ділянки в строки, встановлені проектною документацією на будівництво, затвердженою в установленому порядку, але не пізніше ніж через три роки з моменту державної реєстрації, тобто до 6 грудня 2010 року. А часу залишається для цього досить мало. Тому товариство і пішло на ці дії саме для прискорення ситуації із забудовою автостоянки. І дуже жаль, що припинився опір рейдерській змові з боку Громадського активу членів ГО “КМСА” – користувачів автостоянки № 11, які не витримали і підписали кабальні умови на зберігання свого автотранспорту з так званим новим власником.

Головне, що в цій ситуації прокурором міста Києва внесено протести до Київської міської ради на сумнозвісне рішення Київради – згідно з його листом від 19.03.2009 на звернення колишнього активу автостоянки та 09.04.2009 відповідно до листа заступника голови КМДА О. Луцького до депутатської фракції “Блок Віталія Кличка” від 14.07.2009 щодо дій Комітету мікрорайону “Русанівка”.

Позиція Комітету і наших мешканців у цьому питанні залишається непохитною і ми будемо боротися до кінця. Рейдерам нема на що розраховувати і перемога, у чому я не сумніваюся, неодмінно прийде до нас.