Main menu:

Про капітальний ремонт будівлі колишнього кінотеатру «Краків» і судовий розгляд його проведення

 

28.08.2019

Ця стаття є продовженням попередньої статті «Про уточнену історію діяльності закладу культури у будівлі колишнього кінотеатру «Краків», оскільки аналіз ситуації з проведенням ремонтних робіт у цій будівлі потребує ґрунтовного викладення.

Про ремонтні роботи у будівлі колишнього кінотеатру «Краків»

Проведення ремонтних робіт має свою історію, про яку дуже вже багато людей трохи забули і зараз доцільно її згадати.

Першим таким рішенням стало розпорядження КМДА від 07.05.2003 № 778 «Про капітальний ремонт будівлі кінотеатру «Краків» на Русанівській набережній, 12» за підписом її голови Олександра Омельченка, у якому Головному управлінню культури і мистецтв Київської міської державної адміністрації доручалося виступити замовником та забезпечити здійснення капітального ремонту цієї будівлі.

За підписом наступного голови КМДА Леоніда Черновецького було затверджено відповідне розпорядження від 12.12.2006 № 1757 «Про реконструкцію кінотеатру «Краків» на Русанівській набережній, 12», у якому планувалося здійснити саме реконструкцію кінотеатру «Краків»  і замовником цих робіт було визначено комунальне підприємство «Дирекція реставраційно-відновлювальних робіт». Як показали подальші події у 2018 – 2019 роках, правильним було б прийняти рішення саме про реконструкцію цієї будівлі і у такий спосіб провести масштабні роботи з перебудови будівлі колишнього кінотеатру у будівлю мультікультурного центру. Але цього не зроблено і тому є підстави для припущення про проведення такого ремонту будівлі, за результатами якого вона буде використовуватися під потреби кінотеатру з додатковими обмеженими культурними функціями.

Слід відмітити, що ці документи так і не були реалізовані свого часу.

Третій етап їх проведення пов’язаний з прийняттям Київрадою рішення від 12 грудня 2016 року № 587/1591 «Про реорганізацію державного комунального підприємства кінотеатру «Краків» та прийняття на його виконання розпорядження КМДА від 30.08.2017 № 1050 «Про організаційно-правові заходи, пов’язані з виконанням рішення Київської міської ради від 12 грудня 2016 року № 587/1591 «Про реорганізацію державного комунального підприємства кінотеатру «Краків». І тут привертає увагу те, що на відміну від документів 2003 та 2006 років наш міський очільник Віталій Кличко не прийняв відповідного розпорядження КМДА і фактично КП «Київкінофільм» здійснює функцію замовника цих робіт за власною ініціативою, тобто самочинно. Якщо це не так, хай юридичне управління КМДА надасть необхідне для зрозуміння наступних дій цього КП з проведення ремонтних робіт уточнення. А поки що можна відмітити лише те, що через відсутність такого документу ремонтні роботи відбуваються виключно у ручному режимі і такий хід робіт мабуть робиться не випадково.

Про тендери з проведення ремонтних робіт у будівлі колишнього кінотеатру «Краків»

З метою виконання рішення Київради від 12 грудня 2016 року № 587/1591 та розпорядження КМДА від 30.08.2017 № 1050 КП «Київкінофільм» прийняв рішення про проведення низки аукціонів з капітального ремонту цієї будівлі і їх аналіз виявився досить цікавим.

27 вересня 2017 року на замовлення КП «Київкінофільм» відбувся тендер «Проектні роботи з капітального ремонту кінотеатру «Краків» за адресою: вул. Русанівська набережна, 12 у м. Києві» з одного учасника – ТОВ «БІВІАЙ ГРУП» (код ЄДРПОУ 38834122, адреса – 02121, м Київ, Харківське шосе, 201/203, офіс 65, директор Бачило Віктор Іванович) і це товариство стало його переможцем із остаточною сумою 1295109.00 грн. 04 жовтня 2017 року між замовником та переможцем як підрядником був укладений договір підряду № Т – 164/17 на проведення проектних робіт. Термін виконання робіт за цим Договором було встановлено до 15 грудня 2017 року. Вже через 2 дні до нього була укладена додаткова угода № 1 про внесення змін до деяких пунктів цього договору.

10 липня 2018 року відбувся аукціон (відкриті торги) з предмета закупівлі: «Капітальний ремонт будівлі кінотеатру «Краків» за адресою : м. Київ, Русанівська набережна,12». Державним класифікатором 021:2015: 45453000-7 визначено вид робіт: Капітальний ремонт і реставрація. Саме у цьому і полягає відповідь на питання – яка постане будівля після нього. Відповідь проста – відповідно до бюджетних вимог має бути відремонтований кінотеатр з чітко визначеними обмеженими культурними функціями. Замовник робіт – КП  «Київкінофільм» (адреса місцезнаходження: 01004, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 3, директор Хомич Дениса Владиславович).  Його переможцем з 2-х учасників стало ТОВ «ІНТЕГРАЛ БУД-СТАНДАРТ» (поштова адреса – 04053, Україна, м. Київ, Вознесенський узвіз, будинок 14, офіс 16/38, код ЄДРПОУ – 41242077, директор Єрохіна Наталія Михайлівна) з остаточною сумою 71321124,76 грн. без ПДВ 02 серпня 2018 року був укладений договір про закупівлю між замовником та переможцем як підрядником № Т-99/18, копію якого мені не вдалося розшукати. Строк виконання робіт – 31 грудня 2019 року. Згідно з додатковою угодою № 3 від 08 листопада 2018 року до нього договірна ціна на виконання цим підрядником відповідних робіт у 2018 році склала 9423291.29 грн. Ця сума і була виплачена пізніше цьому підряднику при розірванні договору № Т-99/18.

04 вересня 2018 року відбувся аукціон з закупівлі роботи «Технічний нагляд по об’єкту «Капітальний ремонт будівлі кінотеатру «Краків» за адресою : м. Київ, Русанівська набережна,12». Його переможцем з 4 учасників став фізична особо – підприємець Кудряшов Євген Михайлович з остаточною пропозицією у сумі 950 тис. грн. Строк виконання цих робіт – такий же. 19 вересня 2018 року був укладений договір № Т – 108/18. Згідно з укладеною того ж дня додатковою угодою № 1 до цього договору договірна ціна на виконання робіт у 2018 році становила 139063 грн., а оплату залишку робіт передбачалося здійснювати в наступних періодах за умови відповідного бюджетного фінансування.

08 листопада 2018 року відбувся тендер з предмету закупівлі «Послуги з коригування проектно-кошторисної документації по об`єкту: «Капітальний ремонт будівлі кінотеатру «Краків», за адресою: вул. Русанівська Набережна, 12 м. Київ», де його переможцем стало зрозуміло ТОВ «БІВІАЙ ГРУП» із сумою 434 000,00 грн. з ПДВ і терміном дії цієї послуги по 31 грудня того ж року. Того ж дня укладено договір №Т–132/18 на виконання цих робіт.

Договір підряду №АН-Кр-02/19 на проведення авторського нагляду за виконанням будівельно-монтажних робіт укладений 05 червня 2019 року між КП «Київкінофільм» як замовником та ТОВ «БІВІАЙ ГРУП» як виконавцем 05 червня 2019 року та відповідно до пункту 5.1 договору діє до 31 грудня 2019 року, але у будь-якому разі до повного виконання його Сторонами зазначених у ньому зобов’язань. Згідно з кошторисом на виконання робіт з його здійснення загальна вартість складає 372553.2 грн. з урахуванням ПДВ 20%). Джерело фінансування цих робіт – міський бюджет (пункт 3.5 договору).

Відповідно до додаткової угоди № 5 від 14 червня 2019 року до договору № Т-99/18 від 02.08.2018 він є розірваним за згодою його сторін з дати підписання того ж дня цієї угоди, що і відкрило можливість для організації нового тендеру. Знайти копію цієї додаткової угоди не вдалося.

Відповідно до додаткової угоди № 3 від 05 серпня 2019 року до договору № Т – 108/18 від 19.09.2018 він є розірваним за згодою його сторін з дати підписання того ж дня цієї угоди. Сторони визнали виконання робіт з технічного нагляду за об’єктом на загальну суму у розмірі 138099 грн. і ця сума була виплачена підряднику за результатами цих робіт.

06 серпня 2019 року відбувся дещо дивний аукціон з продажу балансоутримувачем зазначеної будівлі послуги – «Виконання функцій замовника по об`єкту: «Капітальний ремонт будівлі кінотеатру «Краків» на Русанівській набережній, 12, м. Київ». Договір на виконання цих функцій №Т–135/19 був підписаний у цей день між КП «Київкінофільм» як замовником та ТОВ «Інжінирінговая компанія «ФОРФІС» як виконавцем цієї послуги. Вартість послуги – 774 777,60 грн. без ПДВ.

Ось деякі дані про це товариство. Код ЄДРПОУ – 42094583. Дата реєстрації – 26.04.2018, тобто 1 рік та 4 місяця. Розмір статутного капіталу – 1 тис. грн.  Серед кількох видів діяльності зазначений вид – 71.11 Діяльність у сфері архітектури. Директор ТОВ – Кірєєв Андрій Володимирович. За такий короткий час ТОВ «ІК «ФОРТІС» взяло участь у 20 закупівлях і стало переможцем 6 з них на суму 1 293 978.94 грн. Цікаво ще те, що це товариство брало участь у тендері 04 вересня минулого року і було дискваліфіковано. Тобто з другої спроби вказане товариство перемогло і отримало набагато більше зобов’язань у порівнянні з минулим тендером.

Згідно з п.п.1.1 пункту 1 «Предмет закупівлі» Замовник доручає, а Виконавець зобов’язується здійснити відповідні роботи на етапах: організаційно-підготовчому, здійснення будівельно-монтажних робіт та введення об’єкту в експлуатацію. Це просто унікальний договір, коли вперше замовник в особі суб’єкта господарювання комунальної форми власності відмовляється від виконання своїх безпосередніх функцій і передає їх через тендер взагалі іншій юридичній особі. У такий спосіб балансоутримувач цієї будівлі усувається від здійснення своїх управлінських функцій і саме остання юридична особа замість неї стає відповідальною … у контролі за виконанням ремонтних робіт. Більш того, їй фактично надаються в порушення законодавства функції проектної організації, авторського та технічного контролю і прийняття після завершення цих робіт об’єкту в експлуатацію. Це безпрецедентне рішення у проведенні ремонтних робіт і воно мабуть було узгоджено щонайменш у робочому порядку з Департаментом культури КМДА, бо самовільно такі дії не можуть здійснюватися балансоутримувачем цієї будівлі.

13 серпня 2019 року проведено аукціон закупівлі роботи «Капітальний ремонт будівлі кінотеатру «Краків» за адресою: вул. Русанівська набережна, 12, у м. Києві». З 5 учасників аукціону одного учасника дискваліфіковано. Державним класифікатором ДК 021:2015: 45000000-7 визначено вид робіт: Будівельні роботи та поточний ремонт. Новий вид робіт гарно вписується у зазначену політику замовника і сподіватися на її зміну не доводиться. Термін виконання роботи відповідно новий – до 31 грудня 2020 року.

З визначенням його переможця все стає цікавішим: спочатку за результатами аукціону 14 серпня поточного року оголошується один переможець – ТОВ «БУД-ОПТІМА-КОНСТРАКШЕН», який лише на 4 грн. випередив другого учасника – ТОВ «БК «УКРБУДРЕКОНСТРУКЦІЯ», а потім цей переможець незрозуміло коли у часі дискваліфікований і  рішення по ньому вже відхилено. Натомість пропозиція зазначеного другого учасника отримає статус очікування рішення. Тобто, бачимо пряме порушення замовником тендеру процедури його проведення замість прийняття рішення про проведення нового тендеру. КП «Київкінофільм» продовжує здійснювати сумнівні дії з так званого капітального ремонту цієї будівлі і кінця і краю їм немає.

Тобто замовник продовжив свою політику з проведення ремонту будівлі під кінотеатр з обмеженими культурними функціями і нова юридична особа ТОВ «Інжінирінговая компанія «ФОРФІС» мабуть буде саме її проводити в інтересах замовника, бо скоріш за все для цього насправді і проводився цей тендер.

Про судовий розгляд проведених ремонтних робіт у будівлі колишнього кінотеатру «Краків»

Проведення виконавцем робіт ТОВ «ІНТЕГРАЛ БУД-СТАНДАРТ» демонтажних робіт у жовтні 2018 року – квітні 2019 року, навіть у незавершеному до кінця порядку, несподівано отримало судове продовження.

У провадженні Слідчого відділу Дніпровського управління поліції Головного управління Національної поліції в місті Києві перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного 04 лютого 2019 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42019100040000013, за ознаками вчинення кримінального правопорушення відповідно до ч. 1 ст. 367 КК України. 28 травня 2019 року Дніпровський райсуд м. Києва розглянув у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ Дніпровського УП ГУ НП в м. Києві Перепеченко Д.Є. про тимчасовий доступ до речей і документів у рамках цього кримінального провадження і слідчий суддя задовольнила це клопотання частково. Судовим рішенням надано розпорядження (забезпечити) слідчим СВ Дніпровського УП ГУНП у м. Києві Балюку Олександру Леонідовичу, Перепеченко Дарині Євгенівні, Прокопенку Дмитру Олександровичу, Страшку Олегу Григоровичу, Сіренко Максиму Юрійовичу, Лук`яненку Руслану Васильовичу, Загладьку Андрію Володимировичу, Барбону Павлу Олександровичу тимчасовий доступ до необхідних документів, які перебувають у володінні Комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) «Київкінофільм».

Досудовим розслідуванням до другого судового засідання встановлено, що посадові особи КП «Київкінофільм» департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вчинили службову недбалість під час реконструкції кінотеатру «Краків». 01 серпня 2019 року Дніпровський райсуд м. Києва розглянув у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури № 4 Вигівського М.І. про проведення комплексної судової будівельно-технічної та економічної експертизи. Заявник запропонував доручити її проведення експертній установі Київському науково-дослідному інституту судових експертиз (м. Київ, вул. Смоленська, буд. 6). Прокурор запропонував суду підтримати пропозицію –  на вирішення експертам поставити наступні питання:

– який об’єм будівельних робіт за договором підряду на виконання будівельних робіт №Т-99/18 від 02.08.2018 слід було виконати підрядником (субпідрядниками)?
– який перелік та об’єми будівельних робіт за договором підряду на виконання будівельних робіт №Т-99/18 від 02.08.2018 фактично були виконані підрядником (субпідрядниками)?
– яка вартість фактично виконаних будівельних робіт за договором підряду на виконання будівельних робіт №Т-99/18 від 02.08.2018?
–  чи відповідають обсяги та вартість фактично виконаних будівельних робіт за договором підряду на виконання будівельних робіт №Т-99/18 від 02.08.2018 обсягам та вартості, визначеним узгодженою проектно-кошторисною та фінансово-звітною документацією (дефектним актам, актам приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2В та ін.)?
– який розмір втрачених активів (збитків) в наслідок завищення вартості будівельних робіт та/або невиконання будівельних робіт за договором підряду на виконання будівельних робіт №Т-99/18 від 02.08.2018 з урахуванням висновку будівельно-технічної експертизи?

Слідчий суддя за результатами розгляду постановив задовольнити клопотання прокурора у цій частині і наша прокуратура займеться після отримання відповідних матеріалів їх аналізом. Попереду чергові судові засіданні і скільки ще вони займають часу невідомо.

 

Про сумні висновки

Ось і є привід замислитися над словами та діями представників влади з проведення ремонтних робіт у цій будівлі. По-перше, після аналізу зазначених вище документів стає зрозумілим, що влада сповідує подвійні принципи і вказані роботи видає за створення мультікультурного центру на виконання рішення Київради від 12 грудня 2016 року №587/1591 та розпорядження КМДА від 30.08.2017 № 1050. Можна навіть сказати так – всі представники влади без виключення займають цю позицію і тому відстоювати позицію реального створення такого центру дійсно досить важко. По-друге, від участі у розгляді ситуації з ремонтними роботами усунено керівництво самого КП «Європейський культурний центр «Краків». Тобто, керівник цього КП може приймати учать у будь-яких нарадах, писати листи до міської влади про проблеми з проведення цих робіт, але у жодних документах з погодження капітального ремонту вона не задіяна. Створилася дивна ситуація – нове КП визнане правонаступником майна, всіх прав і обов’язків реорганізованого державного комунального підприємства кінотеатру «Краків», але виконувати цю норму за такої ситуації це підприємство реально не може. По-третє, громадськість Русанівки дуже турбує питання здійснення прозорого громадського контролю за його проведенням і з метою його сформування ОСН «КМ «Русанівка» направив листа від 24.10.2018 №35 до заступника голови КМДА Непопа В.В. (додається). Відповіді від нього нами не отримана до цього часу, що по великому рахунку не дивно за існуючої ситуації. На жаль, наша міська влада не бажає йти на контакт з громадськістю і здійснює свої дії з проведення ремонтних робіт у ручному та закритому від нас режимі

Проведення цих ремонтних робіт за зазначеним вище алгоритмом та небажання міської влади запровадженню запропонованого ОСН «КМ «Русанівка» механізму прозорого громадського контролю і стало ознакою застосування корупційної схеми, від чого вкотре стає сумно.

І наостанок кілька цифр для роздумів про загальну вартість капітального ремонту цієї будівлі. На підставі узагальнення зазначеної вище інформації на проведення робіт з проектної документації (робочий проект, коригування цієї документації), робіт з технічного нагляду та будівельних робіт з міського бюджету вже витрачено на дату написання статті 11291499,29 грн. З врахуванням нових аукціонів у поточному році вартість робіт становитиме 93544117,6 грн. Але і ця сума може бути не остаточним – якщо переможцем останнього аукціону визнають ТОВ «Ж.О.К.», то можлива загальна сума становитиме вже 116298180,6 грн. Ось так КП «Київкінофільм» легко маніпулює міськими бюджетними коштами на свій розсуд і це вже без коментарів.

 

Олександр Чунаєв,
головний редактор веб-сайту ОСН «Комітет мікрорайону «Русанівка» м. Києва