Main menu:

Про схему незаконного оформлення документів на розміщення так званого літнього майданчика поруч з рестораном «Смородина» у Парку відпочинку на Русанівській набережній

 

11.09.2021

Значний розголос відбувся на Русанівці через несподіване для багатьох встановлення величезних металевих шурупів на газоні Парку відпочинку на Русанівській набережній поруч з цим рестораном. Нами було зразу проаналізоване чинне правове поле і виявлено порушення 12 національних та місцевих актів законодавства, які висвітлені 10.08.2021 у відповідній статті на вебсайті ОСН «КМ «Русанівка».

Але не меш важливо стало з’ясування механізму документального оформлення цього розміщення у нашому Парку для опрацювання наших подальших дій. З цією метою я н вирішив скористатися можливостями доступу до публічної інформації і 31 серпня 2021 року направив по електронній пошті відповідний запит до Київської міської державної адміністрації (КМДА). У ньому я просив КМДА надати мені такі документи:

– направлені Департаменту містобудування та архітектури КМДА письмову заяву ТОВ «Потір груп», передбачені Порядком визначення обсягів пайової участі документи, схему розміщення цього майданчику і благоустрою прилеглої до нього території для укладання ним зазначеного договору;
– копію договору від 15.06.2021 № ВМ-5867321-21 щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою та додатків до нього;
– копію документу про сплату ним на підставі отриманого договору пайової участі;
– копію зазначеного інформаційного талону;
– копію листа ТОВ «ПОТІР ГРУП» до КО «Київзеленбуд» з проханням про отримання погодження про розміщення у Парку відпочинку від 19.05.2021 № 237;
– копію листа КО «Київзеленбуд» до ТОВ «ПОТІР ГРУП» від 02.06.2021 № 077/226-2250 про погодження його розміщення за умов виконання 6 вимог;
– копію листа ТОВ «ПОТІР ГРУП» до Київмістобудування КМДА від 08.06.2021 № 28/06/2031 про виконання вимог КО «Київзеленбуд», зазначених у листі комунального об’єднання до них від 02.06.2021;
– копію документа про погодження ТОВ «Ісіда» отримання ТОВ «ПОГІР ГРУП» юридичної адреси розміщення цього майданчику.

07 та 08 вересня поточного року я отримав по електронній пошті відповіді від департаменту містобудування та архітектури і управління екології та природних ресурсів КМДА.

Про захоплення частини території Парку відпочинку під розміщення ресторану «Смородина»

ТОВ «Ісіда» є власником 2-поверхової будівлі ресторану «Смородина» у Парку відпочинку на Русанівській набережній, 7, яка була незаконно побудована ним на місці колишньої громадської вбиральні. Тому спочатку на підставі рішення Київради від 20.12.2017 № 1002/4009), містобудівних умов та обмежень для проектування об’єкту будівництва (МУО) та отриманих документів надаю уточнену інформацію про захоплення території нашого Парку під цей ресторан.

Вона була побудована під час будівництва мікрорайону протягом 1961-1974 років і була одноповерховою та підземною. З часу її побудови у ній не було проведено жодного ремонту і вона поступово руйнувалася. Перша зміна її функціонального призначення в межах тоді існуючої будівлі відбулася з договором оренди від 01.01.2002, коли вона була передана під кафе-бар. Земельна ділянка під її будівлю згідно із зміною від 24.04.2005 до цього договору становила 95,5 кв. м. (0.05 відсотка від загальної площі набережної) і за результатом малої приватизації 09.12.2009 збільшилася до 217,89 кв. м. Будівля змінила форму власності з комунальної на приватну з частковим збереженням новим власником цієї функції.

На підставі начебто ремонту даху нежитлової споруди у 2011 році була незаконно побудована 2-поверхова будівля площею 540,3 кв. м. (за даними МУО, затверджених наказом департаменту містобудування та архітектури КМДА від 05 травня 2020 р. № 432). І тут маємо цікаві розбіжності. На підставі Свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 14 жовтня 2013 р. за індексним № 10819813 (видано реєстраційною службою Головного управління юстиції у м. Києві Міністерства юстиції України) загальна площа побудованої будівлі складала 362,7 кв. м. Як будівля могла так збільшитися у площі з 2013 року на 2020 рік, доводиться лише дивуватися.

Протягом 2013-2015 років була незаконно прибудована 2-поверхова тераса у бік коси із площею понад 188 кв. м. і будівля з терасою не пізніше 2016 року незаконно включені до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно як речове право приватної власності цього товариства. Це стало підставою для здійснення товариством подальших незаконних дій з обліковування збільшеної земельної ділянки під будівлею з терасою у Державному земельному кадастрі.

Зазначена земельна ділянка із загальною площею 0,0400 га (0.2 відсотка від загальної площі набережної) вперше не пізніше 2017 року та вдруге 03.07.2018 незаконно включена до Державного земельного кадастру як речове право її оренди цим товариством.

Тобто за період 2005 – 2018 років територія земельної ділянки під цією будівлею незаконно збільшилася у понад 4 рази і цим товариством планується подальше незаконне захоплення території Парку відпочинку під свої бізнес-інтереси.

Про схему захоплення території Парку відпочинку під розміщення літнього майданчика поруч з рестораном «Смородина»

Тепер територія прилеглого до ресторану «Смородина» газону з начебто розміщення на ньому зазначеного майданчика стала продовженням такого захоплення частини території Парку відпочинку.

І тут маємо першу відмінність продовження захоплення цієї території – воно здійснюється ТОВ «ПОТІР ГРУП», що підтверджують отримані документи.

Це товариство звернулося з проханням до генерального директора КО «Київзеленбуд» Короля О.В. погодити розміщення літнього майданчика біля ресторану «Смородина» за адресою: Русанівська набережна, 7 з додаванням 4-х фото, схеми генерального плану та тераси (лист з вихідним № 237 від 19.05.2021, вхідний № 077/226/1699 від 20.05.2021). І на цих додатках ми бачимо замість цього майданчика зовсім іншу споруду – терасу з підлогою з палубних дощок площею 150 кв. м. та розташованим посередині в ній фонтану 4.3 кв. м. До речі мої заміри вкопаних в газон шурупів показали їх площу – 144 кв. м. Загальна площа так званого майданчика має складати 180 кв. м., що трохи менше вже прибудованої тераси до ресторану. У терасі передбачається встановити 52 посадочних місця та мощення (ФЕМи) між будівлею ресторану та новою спорудою. Тобто лист надано на погодження встановлення, ще раз повторюсь, літнього майданчика, а додатки до нього засвідчують план побудови окремо розташованої капітальної споруди стаціонарного типу. Привертає увагу те, що товариство при його поданні взагалі ігнорує земельне, природоохоронне, пам’яткоохоронне, містобудівне законодавство та законодавство про благоустрій. І як цього не побачити, доводиться дивуватися і робити припущення про свідоме вирішення цього листа на користь цього суб’єкта господарювання.

КО «Київзеленбуд» довго з відповіддю не вагалося і через 2 тижні надало відповідь товариству (від 02.06.2021 № 077/226-2250). У ній комунальне об’єднання та комунальне підприємство з утримання зелених насаджень Дніпровського району м. Києва як балансоутримувач Парку відпочинку не заперечили проти розміщення у цьому місці зазначеного майданчика при умові виконання ним 6 вимог. Чомусь КО «Київзеленбуд» у складі цих вимог записав 2 вимоги дивного змісту: «… – встановлення п-образного огородження для сміттєвих контейнерів ресторану; – встановлення додаткових сучасних сміттєвих контейнерів на території парку на Русанівські набережній для потреб ресторану; …». Дивним виглядає таке погодження одній юридичні особі робити дії в інтересах іншої юридичної особи. І під час огляду 28 серпня 2021 року цих робіт я нарахував вже 6 таких контейнерів ресторану, що засвідчуватиме збільшення обсягів виникнення сміття від господарської діяльності вже 2-х товариств і необхідності їх вивезення у збільшених обсягах. І ще комунальне об’єднання також не звернуло увагу на порушення 12 актів законодавства і замість відмови у такому погодженні пішло товариству назустріч.

Коли ТОВ «ПОТІР ГРУП» звернулося до ТОВ «Ісіда» невідомо, але ТОВ «ІСІДА» у листі до цього товариства № 10 від 07.06.2021 не заперечило розміщення ним зазначеного майданчика для харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства ресторану «Смородина». У ньому зазначено, що це товариство є орендарем будівлі ресторану згідно з договором оренди №02.09.2019/ор від 02 вересня 2019 року. Тобто воно вже як 2 роки є його орендарем, але діяти на захоплення цього газону Парку відпочинку почало лише у цьому році.

ТОВ «ПОТІР ГРУП» звернулося до Київмістобудування КМДА листом від 08.06.2021 № 28/06/2031 про виконання 4 з 6 вимог КО «Київзеленбуд», зазначених у листі комунального об’єднання до них від 02.06.2021. Комунальне об’єднання за результатами такого швидкого звернення 15 червня 2021 року уклало з товариством договір №ВМ-5867321-21 щодо пайової участі в утриманні об’єкту благоустрою і видало відповідний інформаційний талон на майбутнє встановлення цього так званого літнього майданчика. Ці документи стали завершення процедури з оформлення цього розміщення і в цілому воно зайняло лише 27 календарних днів.

У відповіді мені Київмістобудування КМДА повідомило, що розміщення майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства врегульовано відповідним Порядком, затвердженим розпорядженням КМДА від 07.11.2013 № 2027, та доводиться давати довгу назву Порядком визначення обсягів пайової участі (внеску) власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, власників (користувачів) майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства в утриманні об’єктів благоустрою м. Києва, затверджених рішення Київської міської ради від 24.02.2013 №51/5443 із змінами (далі Порядком визначення).

Наведу його норми саме стосовно процедури подання та розгляду питання розміщення зазначеного майданчика. Надаю витяг з нього:

«Для укладення договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою суб’єкт господарювання звертається до Департаменту із заявою, до якої додаються такі документи: реквізити замовника (для юридичних осіб: повне найменування, місцезнаходження, код ЄДРПОУ, банківські реквізити (розрахунковий рахунок, установа банку, МФО банку), посада та П. І. Б. керівника, телефон (пункт 2.6., абзаці перший – шостий).

Крім документів, передбачених абзацами другим – шостим цього пункту, суб’єкти господарювання – власники (користувачі) стаціонарних закладів ресторанного господарства надають такі документи:

– копії завірених у встановленому порядку документів, що посвідчують право власності на будівлю або приміщення стаціонарного (капітального) закладу ресторанного господарства, біля якої (яких) планується влаштувати майданчик для харчування, або право користування ними;
– письмову згоду власника (користувача) земельної ділянки у разі розміщення майданчика для харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства на земельній ділянці, що знаходиться у власності (користуванні) третіх осіб;
– письмову згоду власників (орендарів) сусідніх приміщень, у разі збільшення лінійних розмірів майданчика для харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства поза межі фасаду стаціонарного закладу ресторанного господарства.

Перелік документів, що додаються до заяви, є вичерпним. (пункт 2.6, абзаци десятий – чотирнадцятий)».

І тут зразу бачимо, що ТОВ «ПОТІР ГРУП» у листі до Київмістобдування КМДА від 08.06.2021 не надало копію договору оренди будівлі ресторану, тобто подало неповний комплект документів. Письмова згода власника будівлі ними була отримана, а іншої письмової згоди не було потрібно через відсутність сусідніх приміщень взагалі.

За наявності відповідних документів Київмістобудування протягом чотирьох робочих днів:

– здійснює геопросторове визначення місця розташування майданчика для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства;
– перевіряє його місце розташування на наявність заборон та обмежень;
– перевіряє наявність скарг від громадян щодо розміщення або функціонування цього майданчика (у разі наявності такої інформації у Департаменті);
– передає надані суб’єктом господарювання заяву та документи до Департаменту промисловості та розвитку підприємництва КМДА через портал Містобудівного кадастру міста Києва для отримання протягом чотирьох робочих днів аргументованих пропозицій щодо розміщення зазначеного майданчика (пункт 2.9 перший – третій абзаци).

Департамент промисловості та розвитку підприємництва протягом наступних чотирьох робочих днів:

– перевіряє функціональне призначення (спеціалізацію) цього майданчика;
– перевіряє наявність скарг від громадян щодо його розміщення або функціонування майданчика;
– і у підсумку надає за результатами опрацювання до Департаменту через портал Містобудівного кадастру міста Києва аргументовані пропозиції стосовно укладання договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою або відмови в укладанні цього договору (пункт 2.9, тринадцятий – шістнадцятий абзаци).

У разі якщо Департамент промисловості та розвитку підприємництва протягом цих днів не надав аргументованих пропозицій щодо розміщення зазначеного майданчика, застосовується принцип мовчазної згоди, тобто вважається, що Департамент погодив укладання договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою (підпункт 2.9, сімнадцятий абзац).

Після зарахування на рахунок Державної казначейської служби України 100 % відповідної суми пайової участі за цим договором, якою вона не була б, Департамент протягом одного робочого дня оформлює інформаційний талон у вигляді додатка до договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою та передає його до відділу (центру) надання адміністративних послуг (ЦНАП) апарату відповідної районної в місті Києві державної адміністрації.

Відділ (центр) надання адміністративних послуг апарату відповідної районної в місті Києві державної адміністрації передає суб’єкту господарювання інформаційний талон разом з примірником підписаного у встановленому порядку сторонами договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою (пункт 2.10, перший – другий абзаци).

Підставами для відмови в укладенні договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою за результатами розгляду документів е:

– місце розміщення зазначеного майданчика не відповідає вимогам законодавчих актів України, державних будівельних норм та стандартів;
– виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних відомостей;
– подання заявником неповного пакета документів;
– наявність обґрунтованих скарг громадян на його функціонування або розміщення (підпункт 2.11, перший, четвертий – сьомий абзаци).

У разі наявності зазначених у цьому пункті підстав для відмови Департаментом здійснюється підготовка письмового повідомлення про відмову в укладенні договору щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою, яке направляється суб’єкту господарювання через відділ (центр) надання адміністративних послуг апарату відповідної районної в місті Києві державної адміністрації або портал Містобудівного кадастру міста Києва (підпункт 2.11, чотирнадцятий абзац).

Якщо буквально виходити із зазначених у ньому термінів розгляду наданих заявником документів та сплати пайового внеску, то документи мали бути укладені не раніше 18 червня 2021 року, а не 15 червня, як це було зроблено.

Аналіз цих норм Порядку визначення показав наступне: заявником був поданий неповний комплект документів, у документах містилася недостовірна інформація, Київмістобудуванням було проігноровано порушення 6 законодавчих актів (Конституції, Земельного кодексу та 4-х законів України, а в цілому на виконання частини другої ст. 19 та частини першої ст. 144 Конституції України з врахуванням рішень органів міської влади вже 13 національних та міських актів законодавства.

І замість відмови від укладання зазначеного договору Київмістобудування вчинило протилежне – незаконно уклало з ТОВ «ПОТІР ГРУП» зазначений договір. Таким чином ми маємо увесь ланцюг незаконних дій його учасників – ТОВ «Ісіда», ТОВ «ПОТІР ГРУП», КП УЗН Дніпровського району, КО «Київзеленбуд» та Київмістобудування КМДА. Також шостим учасником скоріш за все можна визнати Департамент промисловості та розвитку підприємництва КМДА, який мав вчинити передбачені цим Порядком визначення дії, але з отриманих документів цього ми не бачимо.

Отримання зазначеної інформації допоможе у нашій боротьбі проти таких планів захоплення території нашого Парку і його масштабного знищення. Боротьба триватиме і попереду ще достатньо роботи на захист інтересів русанівців у збереженні нашого Парку відпочинку.

Про наші подальші дії ми будемо інформувати користувачів Інтернет – спільноти на вебсайті ОСН «КМ «Русанівка».

Олександр Чунаєв,
секретар та головний редактор вебсайту ОСН «КМ «Русанівка»