Main menu:

Як пройшла на Русанівці операція «автомийка»

 

23.03.2018

Русанівка є завершеним архітектурно-містобудівним комплексом і багато радянських десятиліть з дня її побудови була взірцем побудови мікрорайону в інтересах її мешканців. Але часи минають і ось вона почала усім муляти відсутністю начебто бізнесу. При цьому чомусь непомітно на наших очах Русанівська набережна перетворилася у лінійку ресторанів, кафе та супермаркетів, хоча такого бізнесу її архітекторами на ній не передбачалося.

І ось у 2017 році бізнес вийшов на нову якість – на місці всім відомої автостоянки напроти будівлі тепер вже колишнього готелю «Слвавутич» … з’явилася автомийка. Група активістів розпочала з’ясовувати цю ситуацію шляхом подання запитів на отримання публічної інформації і нами фактично вдалося зібрати картину незаконних дій і власників автостоянки і влади з їх погодження.

Активістам спочатку вдалося отримати незаконні погодження департаментів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Департамент КМДА) на наданий на їх розгляд проект так званої реконструкції, але довгий час ми ніяк не могли отримати електронну версію цього незаконного проекту.

І ось нарешті ми отримати від Департаменту міського благоустрою КМДА в електронному вигляді проект «Реконструкція приміщень нежитлової споруди літ. Б для надання послуг автовласникам з благоустроєм прилеглої території за адресою : вул. Ентузіастів, 1, літ. «Б» у Дніпровському районі м. Києва» (лист від 07.02.2018 № 064-899 з додатками). Це саме той проект майбутніх незаконних погоджень з 3-ма департаментами КМДА і незаконної побудови на цій основі місць для миття автомашин та чищення їх салонів, який нас дуже давно цікавить для детального вивчення і формулювання відповідних висновків за результатами його аналізу. Тому викладення аналізу почнемо з нього.

Про проект так званої реконструкції приміщень нежитлової споруди

Замовником проекту стадії «РП» був директор КП «МАРТІ» Д’яченко О.І., а виконавцем – ТОВ «УкрБудПроектДізайн» в особах директора Кирнос В.П. і головного архітектора проекту Чудо І.Г. Адреса товариства – Київська область, смт. Рокітне, вул. Короленка. 22в, його код платника податків згідно з ЄДРПОУ: 32257580. Чудо І.Г. має кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єкта архітектури, виданий атестаційною архітектурно-будівельною комісією Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (серія АА № 001826), затверджений президією цієї Комісії 12.08.2013 за № 22-А і виданий 15 серпня 2013 року.

А дивина у цьому проекті починається з вихідних даних.

Виявляється, що на території автостоянки місткістю 49 легкових машино-місць на дату складання проекту … розміщувалася одноповерхова нежитлова споруда з службовими та підсобними приміщеннями. Її загальна площа до реконструкції становила 30 кв. м, а після проведення навіть зменшилася до 25,30 кв. м. Чомусь у складі техніко-економічних показників зазначений такий показник, як будівельний об’єм будівлі, який має протилежну динаміку: до початку реконструкції 90 куб. м, а після її проведення – 120,70 куб. м. Маніпуляція з цими цифрами ніщо у порівнянні з різноманітними даними про цю міфічну споруду, і при їх викладенні буду використовувати відповідну архітектурно-будівельну термінологію.

Ця будівля начебто мала господарський майданчик та прилеглу територію для її благоустрою та головний вихід на вул. Ентузіастів. Роботами з наведення благоустрою передбачалося встановлення 2-х навісів і мощення проїздів, площадок та доріжок ФЕМами. Вона начебто була прямокутної форми і розміщувалася на фундаменті з достатнім запасом міцності – монолітній залізобетонній плиті неглибокого залягання. Будівля начебто мала зовнішні газобетонні стіни товщиною 195 мм і її покрівля була виготовлена з черепиці ондулін (хвильовий бітумний металевий лист під черепицю). Покрівля цього будинку спиралася на дерев’яні балки. Вона начебто мала асфальтобетонне вимощення по всьому периметру зовнішніх стін. Усередині нежитлових приміщень цієї будівлі були відсутні перегородки. В них начебто були встановлені металопластикові вікна та внутрішні двері.

До проекту включено витяг з журналу міського БТІ внутрішніх обмірів та розрахунків площ приміщень будинку за цією адресою з такими його характеристиками: фундамент – залізобетон, стіни – піноблок, покрівля – металева черепиця, перекриття – дерев’яне, підлога – стяжка і наявна електрика.

За проектом на господарському майданчику у дворі знаходилися вуличні баки для збору сміття. Начебто кожен робочий день невідома спеціальна служба переносила сміття з розташованих у кожному приміщенні цієї будівлі окремих смітників. Сміття з баків потім вивозилося комунальною службою, хоча такої насправді не існує і для цього є відповідні перевізники. Видом сміття були тверді побутові відходи. Як могли утворюватися такі відходи на відкритій автостоянці – дивина.

Згідно з проектом передбачалося перепланування цієї будівлі з влаштуванням чотирьох приміщень громадського призначення. З цією метою планувалося проведення 16 видів будівельних робіт: демонтаж і підвищення покриття щонайменше на 40 см, встановлення перегородок і стелі, їх санація, антигрибкове оброблення з подальшим оновленням покриття підлог, стін та стелі тощо. Після так званої реконструкції загальна площа цих приміщень мала зменшитися до 25,3 кв. м, в тому числі приміщень службового призначення – до 13,4 кв. м, підсобних приміщень – до 10,2 кв. м та санітарно-гігієнічних приміщень – до 1,7 кв. м.

Характеристики неіснуючої будівлі з її прилеглою територією та господарським майданчиком вражають і виникає логічне запитання: а де місце для самих автомобілів ? З проекту відповідь на нього не отримаєш, і, більш того, у проекті незаплановане автостоянки з розміщенням її на ній взагалі.

Але на один момент хочу наголосити – проект підготовлено переконливо і не викликає запитань щодо реальної наявності такої будівлі. За деякими фотознімками 2014-2015 років на території автостоянки біля її огородження навпроти каналу була незаконно побудована одноповерхова будівля білого кольору з червоною металевою черепицею (мабуть ондулін) і скоріш за все її параметри були використані при складані проекту. А потім вона була демонтована і під час будівництва у минулому році автомийки всередині території з’явилася нова будівля – операторська з 7 боксами для миття автомобілів.

Нас дуже цікавило, де у документах можна було знайти хоч якусь зачіпку про автомийку. І ось врешті-решт її вдалося знайти – у завданні на проектування № 021/16 від 25.04.2016 передбачено 7 машиномісць (з урахуванням 3-х годин обслуговування – 21 машиномісце). Насправді маємо 7 відкритих усім вітрам боксів з миття автомобілів і 4 місця з чищення їх салонів. А обслуговування здійснюється протягом дня, і ні про які 3 години обслуговування мова не йде. Одже головна ціль замовника була завуальована у цьому завданні, і тому про автомийку формально немає жодного слова.

Про незаконні погодження департаментами КМДА зазначеного проекту

Тепер проаналізуємо самі незаконні погодження департаментів КМДА, надані відповідними листами на наші запити.

Зазначене підприємство направило на погодження до Державній архітектурно-будівельній інспекції у м. Києві, Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва КМДА, Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища КМДА та Департаменту містобудування та архітектури КМДА недостовірні документи і свідомо ввела в оману їх керівників.

Адже проектом передбачалося будівництво нежитлової споруди з надання зовсім інших послуг автовласникам порівняно з тими, які раніше їм надавалися (головним чином щодо зберігання на ній автомобілів), і під ці послуги фактично відводилася територія самої автостоянки. Зазначена автостоянка площею 0,1795 га на вул. Ентузіастів, 1 (кадастровий номер 8000000000:63:008:0001) розпочала свою діяльність на цьому місці з 2004 року. За рішенням Київської міської ради від 25.09.2003 № 31/905 «Про надання і вилучення земельних ділянок та припинення права користування землею» (п. 29) між Київрадою та колективним підприємством «МАРТІ» був укладений договір оренди земельної ділянки від 31.03.2004 № 66-6- 00143 на 10 років. Новим рішенням Київради від 23 липня 2015 року № 901/1765 було поновлено на 10 років зазначений договір оренди земельної ділянки і залишено її цільове використання – для експлуатації та обслуговування тимчасової відкритої автостоянки. На виконання цього рішення Київради 17 березня 2016 року Київською міською радою в особі Київського міського голови Кличка В.В. укладено з колективним підприємством «Марті» в особі її генерального директора Д’яченко О.І. договір про поновлення та внесення змін до договору оренди земельної ділянки. Тобто, цим проектом відбулася зміна цільового призначення використання зазначеної земельної ділянки в порушення рішень Київради та договірних відносин з нею, а міська виконавча влада вперто цього не бачить по цей день.

У свою чергу зазначені департаменти КМДА не перевірили достовірність наданих ним документів і незаконно видали цьому товариству необхідні йому для незаконного будівництва документи.

На виконання прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та удосконалення містобудівного законодавства» 11.10.2016 було затверджено Акт приймання-передавання документів з передачі повноважень у сфері державного архітектурно-будівельного контролю між Державною архітектурно-будівельною інспекцією України та КМДА. Таким чином новий структурний підрозділ КМДА з 12.10.2016 приступив до виконання відповідних повноважень (лист Мінрегіон України до КМДА від 13.02.2018 № 8/17-163-18).

Зазначене підприємство як замовник двічі незаконно отримувало Декларацію про початок виконання будівельних робіт і Декларацію про готовність до експлуатації об’єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів з незначними наслідками (СС1) (лист Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва КМДА до Управління інформаційного забезпечення та доступу до публічної інформації КМДА від 02.03.2018 № 073-1945). Перший раз вона була надана йому департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві 28.04.2016 № КВ 082161102248 та вдруге Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва КМДА 19.01.2017 № КВ 082170190953. Відповідно його директором перший раз ця документація затверджувалася наказами від 26 квітня 2016 року № 021-1/16 і вдруге від 09 грудня 2016 року № 023-1/16. Третя за рахунком Декларація була зареєстрована останнім департаментом КМДА за підписом Башко Аліни Вікторівни 11.09.2017 за № КВ 1411725541820. Зазначений у ній строк введення об’єкту в експлуатацію – вересень 2017 року – був недотриманий, бо воно завершилося майже через 2 місяця. Цю Декларацію на відміну від 2-х попередніх підписав новий керівник замовника Веденко Олексій Анатолійович (місце проживання: проспект Корольова, буд. 6, кв. 147).

Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища Київської міської державної адміністрації (КМДА) двічі протягом 2016 -2017 років незаконно надали цьому підприємству контрольні картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення (лист департаменту від 19.12.2017 № 064-13709)

02 червня 2016 року вказаний департамент КМДА на лист – звернення до нього зазначеного підприємства № 1387-по від 25 травня того ж року надав контрольну картку № 16040049 – ДН у зв’язку з встановленням тимчасової огорожі на період реконструкції якихось приміщень нежитлової будівлі. Замовником робіт виступило колективне підприємство «Марті», а їх виконавцем – ТОВ «КРЕОГЕН ГРУП» (вул. Підлісна, 1, Київ, 03164, керівник Сорбат Володимир Григорович, код 39089044). Пізніше це товариство виконало у 2017 році повний цикл будівельних робіт (виконроб – Савчук Павло Георгійович, інженер з технічного нагляду – Парунакян Олег Рафаілович).

Колективне підприємство «Марті» через рік отримало на своє звернення – лист № 1472-по від 10 травня 2017 року для проведення відповідних робіт отримало від цього департаменту КМДА другу контрольну картку від 23 травня 2017 року № 17040059 – Дн у зв’язку з прокладанням водопроводу (довжина 27 п. м., діаметр 40), каналізації (загальна довжина 96,4 п. м., діаметри 160 та 63) та зливної каналізації (довжина 19,4 п.м., діаметр 315) за зазначеною адресою. Вона була отримана 29 травня 2017 року з терміном її дії до 29 листопаду поточного року. Замовником цих робіт було колективне підприємство «Марті» (директор Дяченко Олексій Іванович), а їх виконавцем – ТОВ «АВІТОН БудПроект» (вул. Гната Юри, 9, к. 414, Київ, 03148, тел.: (044) 250-56-66, тел./факс (044) 392-72-86, директор Ковальонок І.П.).

Обидві контрольні картки в порушення терміну їх завершення були закриті 21 грудня 2017 року, тобто орієнтовно через 2 місяця після початку незаконної діяльності автомийки.

Департамент містобудування та архітектури КМДА надав цьому підприємству документ – містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 06 грудня 2016 року № 1555/16/12-3/009-16.

А останнім незаконним погодженням стало погодження 27 листопада 2017 року Управлінням екології та природних ресурсів як структурним підрозділом Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища КМДА за підписом заступника директора зазначеного Департаменту – начальника цього управління А. Мальованого Заяви про наміри цього підприємства у складі розділу «Оцінка впливів на навколишнє середовище» (Додаток Г) (лист вказаного Управління до Управління інформаційного забезпечення та доступу до публічної інформації КМДА від 02.03.2018 № 077-693). Саме цим документом було офіційно визнано факт проведення цієї незаконної реконструкції «… для функціонування автомобільної мийки самообслуговування, без станції технічного обслуговування» (абзац перший пункту 3 Заяви). Згідно з цією заявою об’єкт має такі дані: «мийка автомобілів (самообслуговування) до 7 осіб одночасно, 10 000 клієнтів на рік, термін експлуатації 10 років» (абзац третій пункту 3 Заяви). Заявою зазначено, що існуюча земельна ділянка площею 01795 га «буде задіяна для будівництва експлуатації» і «для будівництва додаткове вилучення землі не вимагається» (абзац перший пункту 5 Заяви).

Ось так в порушення законодавства цим погодженням постфактум міською виконавчою владою було надана згоду на незаконну автомийку.

Про незаконні погодження та дії колективного підприємства «Марті» на етапі реалізації зазначеного проекту

На етапі реалізації проекту зазначені роботи були погоджені з міськими підприємствами – монополістами з надання відповідних послуг та районною керуючою компанією:

– Управлінням видачі технічних умов та розгляду проектної документації ПАТ «АК «Київводоканал» (начальник О.О. Непочатов) в частині водопостачання і встановлення оглядових колодязів з кришками та відповідними запірними пристроями від 28.02.2017;
– СВП КЕМ ПАТ «Київенерго» щодо укладання електрокабелів для належного освітлення і проведення цих робіт в присутності представників РЕМ «Лівобережний» від 26.12.2016 ;
ПАТ «Київгаз» від 17.11.2016 в частині контролю за проведенням робіт з прокладання водопроводу, каналізації, тепломережі, електрокабелів і в місцях перетину цих мереж з газопроводом середнього тиску проведення цих робіт в присутності їх представника;
КК «Київавтодор» щодо ущільнення ґрунту, встановлення оглядових колодязів на залізобетонних плитах в межах проїзної частини, відновлення проїзної частини та тротуарів після проведених робіт, вивезення старого асфальтобетону і збереження в робочому стані існуючої дощової каналізації на вул. Ентузіастів від 13.10.2016;
КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м. Києва» за умови виконання робіт згідно з вимогами чинного законодавства та відновлення благоустрою після проведення робіт від 13.12.2016.

У зв’яжу з виконанням робіт з прокладання зовнішніх мереж водопроводу, кабельних мереж, господарсько-побутової та дощової каналізації колективним підприємством «Марті» з КП «ШЕУ» Дніпровського району м. Києва був укладений договір від 23 травня 2017 року як з підрядником щодо виконання робіт з відновлення благоустрою: асфальтобетонного покриття проїзної частини та тротуарів.

Дивує засвідчення схеми топографо-геодезичних вишукувань земельної ділянки автостоянки від 31.01.2004 печаткою незрозумілої юридичної особи – ТОВ «Школа адвокатської майстерності» (ідентифікаційний код № 379355700), що не передбачається чинним законодавством На ній зазначено дозвіл департаменту містобудування та архітектури КМДА № 1396 від 21.04.2016, який поставлено перед наданням ним головного документу у грудні того ж року.

Про невідповідність підготовки зазначеного проекту, дій з будівництва та експлуатації незаконної автомийки

Згідно з довідкою АБ № 629533 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за колективним підприємством «Марті» зазначені таки види діяльності:

«52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту;
45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.».

У зазначеній довідці вказано дату внесення даних цього суб’єкту до ЄДРПОУ і її видачі – 28.11.2012, яка підписана заступником начальника відділу статистики у дніпровському районі Державної служби статистики України.

В іншому документі: виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців зазначено лише один основний вид економічної діяльності, а саме допоміжне обслуговування наземного транспорту. який був виданий державним реєстратором 10.02.2014.

Таким чином, вказане підприємство не мало правових підстав для підготовки зазначеного проекту, здійснення дій з будівництва та експлуатації незаконної автомийки через відсутність для цього визначених видів економічної діяльності. Отримання цих документів є ще одним з аргументів незаконних дій колективного підприємства «Марті» в цілому щодо перебудови автостоянки у авто мийку.

Про схему операції «Автомийка»

Разом з тим цим підприємством здійснювалися до цього деякі дії, які не афішувалися і спрацювали у потрібний час.

Ще під час дії першого договору оренди земельної ділянки під автостоянку це товариство отримує 23 липня 2010 року право власності на її території нежитлової споруди загальною площею 30 кв. м. … за ухвалою Гребінківського районного суду Полтавської області. Пізніше комунальне підприємство «Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна» 5 жовтня 2012 року приймає рішення про державну реєстрацію цієї нежитлової будівлі за реєстраційним № 37809031. Таким чином, зроблена оборудка: м. Гребінка Полтавської області – Київ і в межах території автостоянки з’явився об’єкт приватної власності, про який, окрім зацікавлених осіб, ніхто не знає. І через понад 4 роки він став об’єктом дій вже більшого масштабу з захоплення та перепрофілювання існуючої до того на цьому місці автостоянки.

Коротко схема операція «Автомийка» складається з таких кроків:

– ухвала Гребенківського районного суду Полтавської області від 23 липня 2010 року;
– рішення Київського міського БТІ та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна про державну реєстрацію цієї нежитлової будівлі за реєстраційним № 37809031 від 5 жовтня 2012 року (техпаспорт виданий 03.10.2012, інвентаризаційна справа № 10995);
– підготовка зазначеного незаконного проекту на стадії «РП» у відповідності з договором на проектування № 021/16 від 25 квітня 2016 року;
– надання Департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у м. Києві Декларації про початок виконання будівельних робіт від 28 квітня 2016 року № КВ 0821611022484;
– надання Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища КМДА 02 червня 2016 року незаконної контрольної картки за № 16040049 – ДН;
– прийняття Департаментом містобудування та архітектури КМДА документу «Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки» від 06 грудня 2016 року;
– надання Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва КМДА Декларації про початок виконання будівельних робіт від 19 січня 2017 року № КВ 082170190953;
– надання Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища КМДА 23 травня 2017 року незаконної контрольної картки за № 17040059 – Дн;
– надання Департаментом з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва КМДА Декларації про готовність до експлуатації об’єкта 11 вересня 2017 року за № КВ 1411725541820;
– погодження управлінням екології та природних ресурсів департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища КМДА 27 листопада 2017 року заяви про наміри колективного підприємства «Марті»

Як бачимо, усі незаконні погодження з департаментами міської виконавчої влади були зроблені відносно оперативно за період трохи більше 13 місяців: протягом 28 квітня 2016 року – 23 травня 2017 року. А завершальні незаконні погодження вже відбулися протягом вересня – листопаду 2017 року. Документальний етап в цілому так званої операції з побудови незаконної автомийки охопив період з 23.07.2010 по 27.11.2017, тобто майже 7 років та 4 місяця. Етап самого будівництва був самий короткийз січня по жовтень 2017 року, тобто протягом 10-и місяців.

Таким чином, зазначена операція у підсумку був успішною для замовника будівництва незаконної автомийки і його засновників. Влада прикрила це незаконне будівництво і отримує від нього податки у міську скарбницю. Русанівці натомість отримали відповідні проблеми для свого подальшого життя на нашому острові. А попереду нас чекає тривала боротьба за захист прав русанівців за проживання у належних екологічних умовах.

Висновки щодо дій представницької та виконавчої влад міста

Міська влада начебто для цього і існує, що б відповідально відноситися до розгляду наданих на погодження документів, але, на жаль, ми побачили зовсім протилежне. Три департаменти КМДА погодили ці документи, а її департамент земельних ресурсів просто не помітив цього. Не краще себе повели трійка постійних комісій Київради: дві по суті виступили проти русанівців і третя прийняла половинчасте рішення. При цьому фактично на засіданні постійної комісії Київради з питань екологічної політики відбувся консенсус опозиції та влади у нашому питанні на користь замовника будівництва незаконної автомийки і здійснення вже ним незаконної господарської діяльності в порушення визначених законодавством у відповідних документах видів економічної діяльності. А порушення відповідних конституційних прав мешканців Русанівки на гідне довкілля та середовища свого проживання депутати якось не помітили.

За незаконну автомийку політичну відповідальність несуть безпосередньо депутати від партії влади – фракції «Солідарність» та від партії опозиції – фракції «ВО «Батьківщина».

Питання боротьби русанівців та ОСН «Комітет мікрорайону «Русанівка» регулярно висвітлювалися на нашому веб-сайті:

– стаття від 02.11.2017 «На Русанівці незаконно побудовано комплекс місць для миття автомашин з газовим обладнанням та чистки їх салонів»;
– стаття від 16.11.2017 «Про проміжні результати боротьби з незаконною автомийкою»;
– стаття від 21.12.2017 «Про останню ситуацію з діями міських органів влади на наші звернення».

Ця тема залишається у центрі уваги ОСН і ми продовжуватимемо свої наполегливі дії щодо припинення діяльності незаконної автомийки.

Олександр Чунаєв,
головний редактор веб-сайту, член ОСН «КМ «Русанівка»